نشست استیضاح ترامپ در کنگره آغاز شد

منبع: برترین ها

86

1398/9/27

20:44


جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد تا درباره استیضاح رئیس جمهور جنجالی این کشور رای گیری صورت گیرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از سی ان ان، نشست مجلس نمایندگان برای رای گیری درباره استیضاح ترامپ آغاز شد.

در این نشست قرار است نمایندگان کنگره آمریکا درباره استیضاح ترامپ رای گیری کنند و در صورت رای مثبت اکثریت مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ، طرح استیضاح به مجلس سنا ارجاع داده خواهد شد و در آن جا نیز درباره استیضاح ترامپ رای گیری به عمل خواهد آمد، هرچند به گفته کارشناسان با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در سنای آمریکا، احتمال موفقیت طرح استیضاح ترامپ در سنای آمریکا کمتر است.

تنها ساعاتی پیش از آغاز جلسه رای گیری بر سر استیضاح ترامپ، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با توزیع نامه‌ای در میان اعضای مجلس نمایندگان، از آن‌ها خواست تا به استیضاح ترامپ رای دهند.

نانسی پلوسی در عین حال خطاب به نمایندگان دو گزینه را برای آن‌ها پیشنهاد داده است: یا رای به استیضاح ترامپ و یا به عنوان کسانی شناخته خواهند شد که به وظایف عمومی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

جلسه استیضاح ترامپ به این علت است که دونالد ترامپ متهم شده که در جریان مکالمه تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکرین در دو ماه پیش، کمک نظامی ۳۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف را متوقف کرده تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش که عضو هیئت مدیره یک شرکت گاز اوکراین بوده تحت فشار قرار دهد.

اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی و مبارزات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ارزیابی می‌کنند.

پیش از رای‌گیری استیضاح ِ رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، دونالد ترامپ رهبری حزب دموکرات را متهم به تلاش برای «کودتا» و «ضربه زدن به دمکراسی در آمریکا» کرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو