دستور قدم به قدم طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه بصورت قالبی

منبع: نمکستان

231

1398/9/28

00:11


دستور قدم به قدم طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه بصورت قالبی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی از غذاهای محبوب ایرانی که مانند زرشک پلو با مرغ در مهمانی ها و مجالس بیشتر استفاده می شود را آماده کرده ایم . برای مشاهده این […]

دستور قدم به قدم طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه بصورت قالبی

ته چین مرغ مجلسی,ته چین مرغ ساده,ته چین مرغ قالبی,ته چین مرغ خوشمزه,ته چین مرغ

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی از غذاهای محبوب ایرانی که مانند زرشک پلو با مرغ در مهمانی ها و مجالس بیشتر استفاده می شود را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم ته چین مرغ

  • برنج 3 لیوان
  • تخم‌مرغ 3 عدد
  • زرشک 1 لیوان
  • ماست چکیده 1 لیوان
  • سینه مرغ 2 عدد
  • کره 5 قاشق غذاخوری
  • روغن نصف لیوان
  • زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه,پیتزا مرغ و قارچ ایتالیایی,پیتزا مرغ و قارچ,پیتزا مرغ با قارچ

طرز تهیه ته چین مرغ

ابتدا باید برنج را بپزیم ، برای این منظور یک قابلمه روی اجاق گاز می گذاریم و دورن چند لیوان آب می ریزیم ، اجازه می دهیم آب به جوش بیاید سپس برنج را داخل آب جوش می ریزیم و به مقدار کافی نمک اضافه می کنیم. برنج را باید طوری آبکش کنیم که کاملا مغزپخت نشده باشد و مغز برنج سفت باشد . بعد از برداشتن برنج آن را در آبکش می ریزیم و آب ملایم می شوییم سپس برنج را کنار می گذاریم.

یک قابلمه دیگر روی اجاق گاز می گذاریم و 3 لیوان آب داخلش می ریزیم سپس مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم ، بعد از اینکه آب جوش آمد نمک و فلفل به مرغ اضافه می کنیم و زیرش را کم می کنیم تا بصورت ملایم بپزد . بعد از اینکه تقریبا آب داخل قابلمه مرغ کاملا تبخیر شد زیر قابلمه را خاموش می کنیم. اجازه می دهیم مرغ کمی سرد شود سپس به قطعات کوچک خردش می کنیمو کنار می گذاریم.

زرشک را به مدت 1 ساعت در آب می گذاریم تا نرم شود. یک تابه روی حرارت می گذاریم و زرشک را از آب خارج می کنیم وقتی زرشک آبش رفت در 2 قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم. بعد از کمی تفت دادن تکه های مرغ را به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی تفت دادیم مرغ و زرشک را کنار می گذاریم.

برنجی که آبکشی کردیم را به دو قسمت تقسیم می کنیم ، یک ظرف گود انتخاب می کنیم نیمی از برنج را داخلش می ریزیم سپس ماست چکیده و تخم مرغ را به برنج اضافه می کنیم وخوب مخلوط می کنیم در اخر 2 قاشق زعفران دم کرده و نیمی از روغن را به برنج اضافه می کنیم و بخوبی مخلوطش می کنیم تا کاملا رنگ بگیرد.

قسمت دوم برنج را در یک ظرف جداگانه می ریزیم سپس نیمی دیگر از روغن را به همراه مقداری نمک و باقیمانده زعفران دم کرده به برنج اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم تا برنج رنگ بگیرد و روغن تمامی برنج را آغشته کند. قابلمه اصلی ته چین را بر میداریم و دیواره هایش را با کمی روغن چرب می کنیم تا ته چین بعد از پخته شدن به دیواره قابلمه نچسبد.

نیمی از برنجی که با تخم مرغ مخلوط کردیم را کف قابلمه می ریزیم و با قاشق آنقدر برنج را فشار می دهیم تا خوب فشرده شود. سپس نیمی از تکه های مرغ و زرشک ها را رویش میریزیم و مجددا نیمه دیگر برنج تخم مرغی را روی تکه های مرغ و زرشک می ریزیم و مجددا با قاشق رویش را فشار می دهیم تا خوب فشرده شود. در لایه بعدی دوباره باقیمانده زرشک و مرغ را داخل قابلمه می ریزیم سپس برنج زعفرانی را داخل قابلمه می ریزیمو خوب شفار می دهیم تا ته دیگ ته چین منسجم و زیبا شود.

کره باقیمانده را آب می کنیم و روی ته چین می ریزیم ، اجاق گاز را روی شعله ملایم می گذاریم و قابلمه ته چین را رویش قرار می دهیم ، حدود 2 ساعت بعد ته چین شما اماده سرو است که می توانید برای تزیین آن از زرشک ، مغز پسته نیز استفاده کنید.

دستور قدم به قدم طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه بصورت قالبی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو