آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراقی خوشمزه

منبع: نمکستان

204

1398/9/28

11:13


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراقی خوشمزه سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قیمه نجفی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. این غذا یک غذای عراقی است که با نام شهر نجف اشرف پیوند […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراقی خوشمزه

خورش قیمه نجفی,قیمه نجفی عراق,قیمه نجفی عراقی,قیمه نجفی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قیمه نجفی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

قیمه نجفی

این غذا یک غذای عراقی است که با نام شهر نجف اشرف پیوند خورده است ، در مراسم عزاداری محرم این غذا مانند نذری های کشور خودمان بین عذاران پخش می شود.

مواد لازم قیمه نجفی

  • نخود صد و پنجاه گرم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
  • زعفران آب زده پنج قاشق غذاخوری
  • کره پنجاه گرم
  • دارچین و زردچوبه به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • گوشت گوسفندی بدون استخوان سیصد گرم

خورشت فسنجان خوشمزه,خورشت فسنجان مجلسی,خورشت فسنجان,خورش فسنجان,فسنجان,فسنجون

طرز تهیه قیمه نجفی

با آموزش طرز تهیه قیمه نجفی عراق از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه قیمه نجفی عراقی ابتدا نخود را از شب قبل می خیسانیم تا نفخش برطرف شود و راحت تر پخته شود.

بعد از اینکه نفخ نخود برطرف شد آنرا می پزیم و کنار می گذاریم. حالا گوشت را به همراه چند لیوان آب داخل قابلمه می گذاریم. یک پیاز داخل قابلمه می اندازیم و ادویه ها را از جمله نمک ، فلفل و زردپوبه به گوشت اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم آب داخل قابلمه تبخیر شود تا حدی که فقط یک لیوان از آن باقی بماند. سپس نخود را که قبلا پخته ایم به قابلمه اضافه می کنیم. و حرارت زیرش را ملایم می کنیم تا کامل جا بیفتد. در تابه ای رب گوجه فرنگی را بهمراه کره می ریزیم.

سپس رب را تفت می دهیم تا کمی رنگش تغییر کند ، سپس به قابلمه اصلی خورش قیمه نجفی اضافه می کنیم. حالا طعم غذا را می چشیم و نمک ، فلفل و ادویه اش را اندازه می کنیم. سپس بعد از اینکه مواد قیمه نجفی کاملا پخته شدن از قابلمه خارجشان می کنیم.

حالا باید مواد را خوب بکوبیم. مانند گوش کوبیده آبگوشت مواد را خوب می کوبیم تا کاملا یکدست شوند. می توانیم مواد را در میکسر بریزم و با دستگاه مواد را به پوره تبدیل کنیم. حالا قیمه نجفی ما آماده سرو است و می توانیم با پلو سرو کنیم.

برای چاشنی این خورش عراقی می توانیم مانند خورش های معروف ایرانی مثل خورش قورمه سبزی و خورش قیمه از لیمو عمانی اتفاده کرد تا طعم ترشی به خورش ما بدهد. البته برای این خورش می توانیم مقدار کمی پودر لیمو اضافه کنیم.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراقی خوشمزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو