تمام ایرانی‌ها پرونده الکترونیک سلامت دارند

منبع: برترین ها

100

1398/9/28

16:42


معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت، یکی از سیاست های موفق این وزارتخانه را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی عنوان کرد.

مهر نوشت: معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت، یکی از سیاست های موفق این وزارتخانه را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی عنوان کرد.

علی اکبر سیاری، روز پنج شنبه در همایش مدیریت نوبت دهی نوین پزشکان، گفت: زمانی که بنده در وزارت بهداشت بودم، موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد مردم ایران مطرح شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی نوبت دهی به بیماران، افزود: با توجه به اینکه مردم حداقل یک بار به مراکز بهداشتی مراجعه دارند، قرار شد این موضوع از معاونت بهداشت آغاز شود.

سیاری به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد وقت پزشکان صرف نوشتن می‌شود و لازم است که از تکنتکنولوژی های روز دنیا برای بهینه سازی خدمات سلامت بهره برد.

وی افزود: الکترونیکی شدن نوبت دهی بیماران، علاوه بر اینکه باعث خواهد شد که بیمار از هر نقطه کشور بتواند پزشک خود را انتخاب کند، می‌تواند از هدر رفت وقت و هزینه‌ها نیز جلوگیری نماید.

سیاری با اشاره به وجود سه سامانه در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به مردم، گفت: ایجاد رقابت در راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی، باعث خواهد شد بسیاری از مشکلات حل شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو