آموزش نقاشی ساختمان با غلطک و کناف ساده

منبع: آرگا

123

1398/9/28

18:50


اگر علاقه مند به تغییر دکوراسیون منزلتان هستید در این مقاله با موضوع آموزش نقاشی ساختمان با غلطک ، کناف ساده ، ابزار بنایی با ما همراه باشید.

سفید؟… فیروزه ای یا ماهگونی؟ شاید دغدغه این روزهای شما هم رنگ دیوار های داخلی منزل یا محل کارتان است. تاثیرگذاری فضای داخلی بر روحیات افراد خانه بر کسی پوشیده نیست. رنگ های روشن فضای خانه را باز تر و بزرگ تر نشان می دهند. رنگ های شارپ، فضای خانه را پر انرژی و شاد می کند. معمولا اکثر افراد تجربه ی رنگ آمیزی دیوار، کناف کاری یا بنایی را ندارند؛ شاید به این دلیل که این فنون تخصصی بوده و بدون داشتن دانش کافی نتیجه مطلوبی برای ما حاصل نمی شود.

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک به زبان ساده

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک مراحلی دارد که با رعایت ترتیب آنها، نتیجه بهتری می گیریم. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم:

انتخاب رنگ

اولین موضوع در رنگ آمیری و نقاشی ساختمان ، انتخاب رنگ مناسب است. المان های بسیاری در انتخاب رنگ مورد نظر ما می تواند تاثیرگذار باشد. ارتفاع سقف، اندازه متراژخانه، فاصله از پنجره، میزان نورگیری و… . روانشناسی رنگ ها علمی دیرینه است که به تفصیل به این موضوعات می پردازد. از اثری که رنگ ها بر خطای دید می گذارند گرفته تا مفهوم هر رنگ و اثر آن بر روحیه افراد تماما می تواند در انتخاب رنگ مورد نظر ما اثرگذار باشد.

جسور باشید، با اینکه رنگ های خنثی و روشن مثل کرم، استخوانی، سفید یا حتی طوسی روشن کاربردی تر اند و بیشتر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما استفاده از رنگ های شاد مثل فیروزه ای، صورتی یا سبز می تواند نشان دهنده ی جسارت و خلاقیت صاحب خانه باشد و در روحیه افراد منزل اثر مثبتی داشته باشد. توجه کنید، به کار بردن همین روش ساده می تواندجلوی یکنواختی و تکراری شدن فضای اطراف را بگیرد. آموزش نقاشی ساختمان با رعایت این اینکات ساده تر شده و با ابزار هایی مثل غلطک رنگ آمیزی را برای خودتان ساده می کنید. در صورت نداشتن وقت کافی به راحتی نقاشی ساختمان (آچاره) را امتحان کنید و کار را به  دانش تخصصی آچار ها بسپارید.

آموزش نقاشی ساختمان با استفاده از خطای دید و غلطک 

برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم. رنگ های شاد تر در نزدیکی پنجره ها کاربرد بیشتری دارند و به نسبت دور شدن از آنها، رنگ های خنثی و روشن پیشنهاد می شود. اگر سقف منزلمان کوتاه است؛ با رنگ های روشن میتوانیم تصور بزرگتر بودن منزل و بلندتر بودن سقف را ایجاد کنیم. رنگ های سال و مد روز  را فراموش نکنید. همچنین دقت به رنگ دکوراسیون منزل از جمله مبل ها و فرش ها می تواند در انتخاب هارمونی مناسب به ما کمک کند.

با رعایت این موارد تا حدودی به آموزش نقاشی ساختمان با غلطک نزدیک می شویم. می دانیم که نقاشی ساختمان کاری تخصصی و وقت گیر است؛ در تمامی این مراحل آچاره با خدمات و نیروی متخصص با شما همراه است؛ با ورود به سایت و ثبت سفارش به راحتی از این خدمات بهرمند شوید.

رنگ آبی 

معمولا در فضاهای آبی چه حسی دارید؟ به طور کلی رنگ آبی انتقال دهنده حس اعتماد و آرامش است. اگر قصد رنگ آمیزی اتاق کودک خود را دارید آبی پیشنهاد خوبی می باشد. این رنگ برای اتاق استراحت فردی که در بستر بیماری به سر می برد و حتی برای اتاق مطالعه می تواند رنگ مناسبی باشد. شما می توانید این رنگ را در کنار رنگ های دیگر و یا به صورت تناژی از روشن تا تیره برای رنگ آمیزی اتاقتان استفاده کنید.

رنگ قرمز در آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

قرمز نماد قدرت و یا حتی گاهی نشان دهنده ی خشونت یا شادی است. دانستن اینکه هر رنگ چه مفهومی دارد، می تواند از استفاده آن در جای نا مناسب جلوگیری کند. بکاربردن رنگ قرمز در خانه احساس هیجان، قدرت به ما می دهد. توجه داشته باشید استفاده از این رنگ به میزان کم و در ترکیب با رنگ های دیگر باشد. از انجایی که این رنگ، قدرت رنگی بالایی دارد استفاده زیاد از آن باعث خستگی چشم یا انتقال احساس ناخوشایند خشم یا افسردگی می شود.

رنگ سبز

سبز، رنگ طبیعت است. نظیر احساس طراوت و تازگی که رنگ سبز منتقل می کند را در کمتر رنگی مشاهده می کنیم. اگر می خواهید حس سلامتی، تازگی آرامش و تعادل را انتقال دهید، انتخاب درستی انجام داده اید.این رنگ برای فضاهایی مثل اتاق خواب یا حمام می تواند انتخاب مناسبی باشد. استفاده از انواع رنگ روغنی و… به راحتی با غلطک امکان پذیر است. با آموزش دیدن نقاشی ساختمان با غلطک در منزل می توانید بخشی از این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید.

رنگ نارنجی

با دیدن رنگ نارنجی یاد پاییز و رادیوچهرازی می افتیم، «همه به این زرد و نانجی نگا می کنن حال دلشون جا میاد ما چرا بلد نیستیم؟». هنرمندان این رنگ را به رنگ اشتها، هیجان و نوجوانی می شناسند. از ویژگی های بر شمرده شده برای این رنگ، کاربرد آن واضح است. آشپزخانه، اتاق نوجوان و بخش هایی از سالن پذیرایی می تواند انتخاب مناسبی برای این رنگ باشد. نارنجی در حیطه رنگ های گرم محسوب شده و احساس گرما به فضای خانه می بخشد؛ به همین دلیل بهترین انخاب برای فضاهای اطراف وسایل گرمایشی مانند شومینه است. اگر منزل شا در مناطق سردسیر تر واقع شده، استفاده از این رنگ را فراموش نکنید.

رنگ صورتی

این رنگ نماینده لطافت و مهربانی در میان رنگ ها است. استفاده از این رنگ در فضای خانه آرامش و مهربانی را در اعضای خانواده تقویت می کند. استفاده از این رنگ در بیشتر فضاهای خانه امکان پذیر است. اگر فرزند دختری دارید، احتمالا حداقل یکبار به فکر استفاده از این رنگ افتاده اید.

تهیه ابزار های لازم در آموزش نقاشی ساختمان با غلطک 

مرحله دیگر، شناخت و تهیه ابزار های لازم برای نقاشی ساختمان است. ابزار هایی مثل:

  • غلطک
  • سطل
  • قلمو
  • سمباده
  • کاردک
  • لباس مخصوص
  • چهارپایه
  • صافی

قبل از شروع، از تهیه این ابزار ها، از نحوه ی تسلط برای کار با آنها مطمئن شوید. تمیز کردن سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی، زیرسازی و بتونه کاری، رنگ اولیه یا آستر و رنگ آمیزی نهایی را می توان از مراحل بعدی رنگ آمیزی در نظر گرفت. در نقاشی ساختمان با غلطک کافی است غلطک را به طور کامل در سطل فرو برده و با فشار دست ثابتی رنگ را پخش کنید. دقت کنید، رنگ آمیزی همواره از گوشه ای مشخص شروع شده و در نقطه ای مشخص به اتمام برسد.

کاربرد های کناف ساده

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

حال که به آموزش نقاشی ساختمان با غلطک پرداختیم، انواع کناف را بررسی می کنیم. با ورود پنل های گچی (کناف) و مزایای زیاد آن نسبت به گچبری های سنگین و شلوغ، شاهد نسل جدیدی از دکوراسیون داخلی منزل هستیم. از جمله مطایای آن می توان به کاهش مصرف مصالح و تنوع در طرح و راحتی نصب اشاره کرد. کناف و کناف دیوار (آچاره) انواع مختلفی دارد. انواع کناف را می توان بر اساس ضخامت،  شکل لبه ها و کاربرد، دسته بندی کرد. در زیر به تعدادی از انواع کناف های موجود در بازار و کاربرد آنها اشاره می کنیم.

  • کناف ساده یا صفحات گچی معمولی
  • صفحات گچی مقاوم در برابر رطوبت
  • صفحات گچی مقاوم در برابر حریق
  • صفحات گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق

کناف ساده یا صفحات گچی معمولی RG

این مدل از طرح کناف (آچاره) در سازه های خشک و طراحی فضای داخلی مثل: پارتیشن، سقف کاذب،به جای گچ و خاک در پوشش دیوار  و محیط هایی که خطر آتش سوزی ندارند، کاربرد دارد. کناف ساده (RG) دارای رویه و لبه های بلند پوشیده شده با بافت مقوایی محکمی است که معمولا با رنگ کرم در بازار شناخته می شود. توجه کنید که در پشت صفحات این مدل در قسمت محور میانی مهر کناف (knauf) به همراه تاریخ تولید..با رنگ آبی دیده می شود.

صفحات گچی مقاوم در برابر رطوبت MR

گچ پوشش دهنده این صفحات با مواد مقاوم به رطوبت پوشیده شده است. دقت کنید این صفحات، مقاوم به رطوبت هستند و ضدآب نیستند. صفحات MR با رنگ سبز نشان داده می شوند و مقوای پشت و روی آنها به این رنگ است. معمولا از آنها در محل های مرطوب مثل: سرویس بهداشتی ،حمام و آشپزخانه استفاده می شود. همانند کناف ساده در این مدل هم مهر کناف (knauf) به رنگ آبی در امتداد محور میانی در قسمت پشتی دیده می شود. شناخت انواع کناف در کنار آموزش دیدن نقاشی ساختمان با غلطک و ابزار های دیگر آگاهی ما را درمورد دکوراسیون داخلی منزل افزایش می دهد.

صفحات گچی مقاوم در برابر حریق FR

این مدل کناف را به خاطر الیاف فایبرگلاس بکار رفته در آن، مقاوم در برابر حریق می دانند. مشخصه کناف های FR مهر قرمز رنگ کناف در محور میانی در پشت صفحات است. پانل های گچی مقاوم در برابر آتش در قسمت هایی که احتمال آتشسوزی در آن بیشتر است دیده می شود. این نوع پانل بیشتر در دیوار های جدا کننده، پوشش ستون های فولادی، مصالح تاسیساتی و فضاهای حساس به حریق و سقف کاذب و… کاربرد دارد. این مدل از پنل هارا با پوششی به رنگ صورتی در بازار می بینیم.

صفحات گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق FM

این صفحات به گونه ای که گچ تشکیل دهنده آنها با فایبر گلاس و مواد مقاوم در برابر  رطوبت پوشش داده شده اند، راهی بازار می شوند. پانل های گچی FM در محل های حساس به آتش و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند. این کناف ها با پوشش مقوایی سبز رنگ در پشت و رو شناخته می شوند. همچنین در محور میانی پشت صفحات این مدل کناف مهر قرمز رنگ (knauf) دیده می شود. شناخت انواع کناف در کنار آموزش دیدن نقاشی ساختمان با غلطک و ابزار های دیگر آگاهی ما را درمورد دکوراسیون داخلی منزل افزایش می دهد.

ابزار بنایی و انواع آن

 

بعد از آموزش نقاشی ساختمان با غلطک و آشنایی با انواع کناف از جمله کناف ساده به شناخت ابزار های بنایی می رسیم. سازه بنایی یا بنایی، نوعی سازه است که به صورت لایه لایه می باشد. در بین این لایه ها از ملات استفاده می شود. در سازه های بنایی (آچاره) اصطلاح سازه خشک هم رواج دارد که به معنی استفاده نکردن از ملات است. این نوع سازه مقاومت کمی دارد و معمولا موقتی می باشد. این شغل شاخه های متنوعی از جمله گچ کاری، دیوار چینی، گچ و سیمان کاری و … دارد. بنایی از جمله مشاغل فیزیکی سخت و پر زحمت محسوب می شود. برای انجام خدمات بنایی به ابزار هایی با توجه به نوع خدمت نیازمندیم. کیفیت این ابزار ها می تواند در نتیجه نهایی و ظرافت کار تاثیر گذار باشد.

از جمله ابزار های بنایی می  توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شمشه آلمینیوم
  • اره چوب بری
  • طناب
  • قلم
  • کاردک
  • کلاه ایمنی
  • کمچه
  • فرغون
  • تراز
  • شاقول
  • گونیا
  • رابیتس و …

در ادامه به کاربرد بعضی از این ابزار ها می پردازیم.

شمشه آلمینیوم 

شمشه ها به طور کلی در دو نوع چوبی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع آلمینیومی آن به صورت قوطی های توخالی فلزی ساخته شده و سبک تر از دیگر انواع آن است. با اینکه جنس این شمشه ها از آلمینیوم است اما به مراقبت نیاز دارند. ضربه و آسیب های فیزیکی از دقت و ظرافت کار با این ابزار می کاهد.

گونیا 

گونیا ابزاری مثلثی شکل با دو ضلع قائم بر هم است. همانطور که می دانید دیوار اتاق ها بر هم عمودند؛ از این رو گونیا ابزاری پر کاربرد در بنایی محسوب می شود.

شاقول 

ابزاری برای کنترل امتداد قائم سازه ها می باشد. در اصطلاحات بنایی به آن (ترکی) نیز گفته می شود.

تراز

از پرکاربرد ترین ابزار های بنایی محسوب می شود. تقریبا در تمامی پروژه های بنایی به تراز احتیاج داریم. این ابزار در کنترل تراز بودن و صافی سطوح به ما کمک می کند. تراز در طول های متفاوتی با توجه به کاربرد آن وجود دارد.

هر کدام از این ابزار ها با توجه به کیفیت و شرکت تولید کننده در قیمت های متفاوتی در بازار قابل دسترسی هستند.

در پایان، امیدواریم این مقاله در زمینه آموزش نقاشی ساختمان با غلطک ، آشنا کردن شما با ابزار های بنایی ، توضیح انواع کناف و کناف ساده به شما کمک کرده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو