چه کنیم تا ازدواجمان توأم با عشقی ماندگار باشد ( قسمت دوم )

در قسمت اول مطالبی در مورد این که چگونه زن می تواند روحیه ی زنانه و مرد روحیه مردانه ی زنانه خود را تقویت کند مطرح نمودیم . اینک در ادامه می خوانیم ...

2 - تغییر و رشد

اگر مدبرانه رفتار نکنید و اگر در زندگی خود تغییرات لازم را اعمال نکنید، زندگی زناشویی شما احتمالاً خسته کننده می شود. شاداب بودن و مبتکرانه رفتار کردن، به زن و شوهر درازدواج کمک فراوان می کند. گوش دادن پیاپی به یک نوار موسیقی تولید کسالت می کند. به  همین شکل اگر زن و شوهر خواهان زندگی زناشویی با طراوت هستند باید رشد و تغییر کنند.

درست همان طور که رشد جسمانی برای فرزندان ما امری مسلم است باید پیوسته در زمینه های عاطفی ، احساسی ، ذهنی و معنوی نیز رشد کنیم . باید مراقب باشیم که بیش از اندازه از خود گذشت نکنیم . وقتی روابط زناشویی امکان رشد را فراهم نسازد، آن پیمان کم رنگ می شود.

دوست داشتن همسر بدین معنا نیست که لزوماً همه ی دقایق زندگی خود را با هم باشید. این نیزمی تواند از شور و شوق زندگی بکاهد. داشتن دوستان و فعالیت های مناسب وسیله ای است تا شادابی بیشتری به زندگی زناشویی خود بدهید. معاشرت داشتن با زوج های دیگر نیز وسیله ی مناسبی است که به زندگی شما طراوت بیشتری می دهد.

ارتباط مناسب

اگر زن نتواند با خیال راحت احساساتش را با همسرش در میان بگذارد، به جایی می رسد که حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اگر شوهر زمینه ای تدارک ببیند که همسرش بتواند به دور از هر گونه نگرانی احساساتش را با او در میان بگذارد، بر نشاط زندگی زناشویی خود می افزاید . به مرور زمان زن می تواند اگر شوهرش شنونده خوبی باشد، همچنان به او مهربورزد و به او اطمینان کند.

مردها ازشنیدن جزئیات  وقایع روزانه زن ها کسل می شوند . آنها به نتیجه ی کار علاقه ای بیشتری دارند. وقتی شوهر گوش دادن پویا را می آموزد، دیگر شنیدن و سهیم شدن در احساسات همسرش برای او ملا ل انگیز نخواهد بود. با برقراری ارتباط مناسب ، زن به رشد خود ادامه می دهد.

قدردانی فراوان

وقتی شوهر در زندگی خود، احساس قدردانی نمی کند ، از رشد باز می ایستد. بی آن که دلیلش را بداند. وقتی به خانه بر می گردد رفتاری انفعالی به نمایش می گذارد. از انجام کارهای ابتکاری فاصله می گیرد. زندگی او یکنواخت و بی انعطاف می شود.

ایجاد تغییر

برنامه ریزی موقعیت ها و برنامه های خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است . مردها باید بدانند که کار همسرشان درمنزل معمولاً به اندازه ای است که فرصت تدارک کارهای فوق برنامه را از آنها می گیرد. در این شرایط وظیفه شوهر است که برنامه هایی برای تنوع بخشیدن به زندگی خانوادگی اش تدارک ببیند.

جشن گرفتن به مناسبت های ویژه ، شرکت در مهمانی و دادن هدیه ، گذشت ایام را طراوت می بخشد. اینها به ویژه برای زن ها مهم هستند و آنها به این قبیل اقدامات شوهرشان بهای فراوان می دهند. این که شوهر روز تولد همسرش ، روز سالگرد ازدواجشان  و سایر مناسبت ها را به خاطر داشته باشد، برای زن معنای فراوان دارد. انجام یک کار به خصوص در این روزها، زن  را از انجام کارهای روزانه و تکراری نجات می دهد و او به این نتیجه می رسد که مورد مهر و محبت همسرش قرار دارد.

یکی از عوامل فرو نشاندن مهر و عشق در خانواده ، یکنواخت بودن و یکنواخت زندگی کردن است . حتی اگر از زندگی یکنواخت خود لذت می برید، گاه لازم است که کاری جدید و بر خلاف همیشه صورت دهید.

و سرانجام ، برای حفظ شور و نشاط در زندگی زناشویی ، زن و شوهر باید در عشق رشد کنند . با هم زندگی کردن ، با هم خندیدن ، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امکان می دهد که یکدیگر را  بیش از پیش دوست بدارند و مهر و محبت میانشان فزونی بگیرد.

ادامه دارد ...

کاربر محترم شما می توانید در قسمت بعد مطالبی در مورد احساسات ، نیازها و آسیب پذیری ها ، احساس تألم و تلاش برای افزایش مهرو علاقه را مطالعه نمایید.

منبع : tebyan.net