چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم

منبع: نمکستان

123

1398/9/29

01:40


چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم نمکستان : برنج یکی از غلات مهم دنیاست. این غله ی دوست داشتنی همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد. حالا اگر کل دنیا را یک طرف قرار دهید و ایران را یک طرف، باز هم برنج یک غذای خوشمزه و پر طرفدار برای تمام ما ایرانی […]

چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم

پلوی سالم : چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم و خوشمزه

نمکستان : برنج یکی از غلات مهم دنیاست. این غله ی دوست داشتنی همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد. حالا اگر کل دنیا را یک طرف قرار دهید و ایران را یک طرف، باز هم برنج یک غذای خوشمزه و پر طرفدار برای تمام ما ایرانی هایست که بخش اعظم میزهای شام ما همیشه تشکیل میدهد. برنج چه به صورت ساده و چه به صورت مخلوطی طرفداران زیادی دارد. حالا ما در ادامه به شما می آموزیم که چگونه با چند نکته ساده یک پلوی سالم و خوشمزه بپزیم :

نکته ی اول :

سعی کنید برای پخت برنج، هیچ وقت آن را آبکش نکنید. ارزش غذایی مواد غذایی مانند نان و برنج به ویتامین های b است که در آن ها وجود دارد. این ویتامین ها برای سوخت و ساز کربوهیدرات های موجود در این مواد بسیار نیاز هستند. در واقع شما با آبکش کردن برنج بسیاری از مواد مغذی موجد در آن را دور میریزید.

نکته ی دوم :

معمولا برای پخت برنج به آن نمک اضافه میکنند اما نمیدانند که ریختن نمک در برنج هیچ فایده ای در پخت آن نخواهد داشت. اما وجود نمک باعث فشار خون بالا و پوکی استخوان میشود.

نکته ی سوم :

بعضی ها برای این که برنجشان دانه دانه شود به آن روغن اضافه میکنند. اما اضافه کردن روغن به برنج فقط به کالری دریافتی روزانه شما اضافه میکند و باعث اضافه وزن خواهد شد.

نکته ی چهارم :

معمولا برای کودکان و سالمندان به جهت سهولت در خوردن غذا، مواد غذایی را به صورت پوره در می آورند. اما پوره کردن مواد غذایی ماندد برنج برای کساننی که متابولیسم بدنی پایینی دارند بسیار مضر خواهد بود چرا که این مواد مانند بنج که پوره شوند در بدن بلافاصله به قند یا گلوکز تبدیل میشوند و همین امر سطح متابولیسم بدن را پایین می آورد.

پلوی سالم : چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم و خوشمزه

چهار نکته ی مهم برای پخت یک پلوی سالم

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو