آکاایران به نقل از برترین ها : در این مطلب به شما آموزش می دهیم تا یک بیسکوئیت ترد و خوشمزه و عالی در خانه بپزید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

برای تهیه بیسکوئیت ترد باید چند مورد را خوب در نظر داشته باشید. از جمله باید به داغ بودن فر، سرد بودن روغن و خوب ورز دادن اشاره کرد. برای دانستن این ترفندها همه نکته های سرآشپز اسکات پیکاک را اجرایی کنید.

مرحله یک: انتخاب آرد مناسب


برای بیسکوئیت باید آرد کامل سفید نشده به جا آرد شیرینی پزی استفاده کنید. این باعث می شود تا بیسکوئیت طعم بهتری پیدا کند. این آرد را می توانید در همه سوپرمارکت ها پیدا کنید.



مرحله دو: آرد را الک کنید


برای اینکه بیسکوئیت ترد و نرم باشد، حتما آرد را پیش از استفاده الک کنید.

بیسکوئیت



مرحله سه: خمیرترش بسیار مهم است


بیکینگ پودر در تهیه بیسکوئیت نقش بسیار مهمی دارد. اگر آن را خودتان در خانه تهیه کنید، از نظر اقتصادی به صرفه تر نیز هست. برای این منظور، ¼ پیمانه پتاسیم بی تارترات و دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را در یک ظرف کاملا تمیز و استرلیزه و  خشک که در محکمی هم دارد و هیچ هوایی داخل آن نمی رود، به مدت 4 هفته دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.



مرحله 4: مواد خشک را با یکدیگر مخلوط کنید


برای این منظور از هم‌زن مفتولی و فلزی استفاده کنید تا مواد با سرعت بیشتر با هم مخلوط شوند و کار شما نیز راحت تر شود.

آموزش پخت



مرحله 5: از چربی گوسفند استفاده کنید


بهترین ماده چرب کننده برای بیسکوئیت که موجب ترد شدن آن می شود، چربی حیوانی است. قدیم ها به جای استفاده از شورتنینگ (کره شیرینی پزی) از این چربی استفاده می کردند که درجه ذوب شدن بالایی دارد. به این مفهوم که برای مدت طولانی تری در فر می تواند جامد باقی بماند. همین امر باعث می شود  تا بیسکوئیت کاملا ترد شود.

آموزش پخت بیسکوئیت ترد و خوشمزه بیسکوئیت



مرحله 6: چربی را به مواد خشک اضافه کنید


این مرحله جزو مهم ترین مراحل پخت بیسکوئیت است. ابتدا، روغن را درون مخلوط آرد بریزید و با انگشتان خود آنها را ورز دهید تا گلوله هایی از خمیر ایجاد شود.

انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات



مرحله 7: شیر را اضافه کنید

برای بیسکوئیت بهتر است از شیری استفاده کنید که به آن باکتری زده اند و کمی غلیظ و شیرین شده است. اصطلاحا به آن باترمیلک می گویند. این شیر به ترد شدن بیسکوئیت کمک بسیاری می کند. یا می توانید از خامه سبک یا شیر کامل هم استفاده کنید.

بیسکوئیت تیرامیسو



مرحله 8: هدفمند هم بزنید


هنگامی که خمیر را هم می زنید، آن را تا زمانی هم بزنید که همه مواد کاملا مرطوب شوند و به یکدیگر بچسبند. اگر آنها را زیادی هم بزنید، ممکن است بیسکوئیت خشک و سفتی به دست بیاید. اگر کم ورز دهید نیز ممکن است یک بیسکوئیت شل و وارفته نصیبتان شود.

بیسکوئیت زن



مرحله 9: خمیر را از کاسه خارج کنید


این نکته را در نظر داشته باشید، شاید خمیر در این مرحله کمی شل و چسبناک باشد.

بیسکوئیت پتی بور



مرحله 10: خمیر را ورز دهید


خمیر را بسیار نرم و با آرامش ورز دهید. آن را خیلی فشار ندهید. خمیر را روی سطح خودش تا کنید و مدام آن را ورز دهید تا لطیف و یکدست شود.

بیسکوئیت لیدی فینگر



مرحله 11: خمیر را با وردنه پهن کنید

روی سطح صاف و تمیز، آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه روی آن باز کنید. خیلی وردنه را روی خمیر فشار ندهید. روی خمیر آرد نپاشید و فقط روی میز یا سطحی که آن را باز کرده‌‎اید، آردپاشی کنید.

بیسکوئیت مادر



مرحله 12: روی خمیر سوراخ ایجاد کنید


با چنگال روی سطح خمیر سوراخ ایجاد کنید تا در طول پخت، بخار موجود در خمیر خارج شود. این کار موجب می شود تا خمیر بیشتر پف کند.

بیسکوئیت ساقه طلایی



مرحله 13: خمیر را قالب بزنید


بیسکوئیت ها را با نزدیک به هم قالب بزنید تا بیشترین استفاده را از خمیری که آماده کرده اید، ببرید و مجبور نباشید دوباره آن را ورز دهید و پهن کنید و قالب بزنید.

بیسکوئیت فرخنده



مرحله 14: قالب را آردپاشی کنید


برای اینکه خمیرها به قالب یا کاتر شما نچسبند، روی سطح آن را آرد بپاشید. سپس آنها را نزدیک به هم در سینی بچینید. سعی کنید خمیر را خیلی دستمالی نکنید تا پف آن نخوابد.

بیسکوئیت سلامت



مرحله 15: از خمیر باقی مانده استفاده کنید


برای اینکه خمیر هدر نرود، همه گوشه و کنار آن که باقی مانده اند را نیز برش دهید و در سینی بچینید. این برش های کوچک نیز بسیار ترد و برشته می شوند.

بیسکوئیت گرجی



مرحله 16: در سینی بچینید و در فر قرار دهید


بیسکوئیت ها را تا حد ممکن نزدیک هم در سینی بچینید و در فر قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی شوند. فر را باید از قبل روشن و گرم کرده باشید تا بیسکوئیت ها کاملا ترد و طلایی شوند. اگر سینی را در یک‌سوم بالایی فر قرار دهید، بیسکوئیت های بهتری به دست می آید.

بیسکوئیت



مرحله 17: پیش از سرو روی آن کره بمالید


برای اینکه بیسکوئیت ها ظاهر براقی داشته باشند پیش از سرو و بلافاصله پس از خروج از فر، روی آنها کره بمالید. این مساله در بهتر شدن طعم آنها نیز بسیار موثر است.



روش تهیه بیسکوئیت کلاسیک آمریکایی

•    تعداد: 12 تا 16 عدد

•    زمان تهیه: 10 دقیقه

•    زمان پخت: 8 تا 12 دقیقه

مواد لازم

•    5 پیمانه آرد کامل سفید نشده

•    یک قاشق غذاخوری + 1.5 قاشق چایخوری بیکینگ پودر خانگی

•    یک قاشق غذاخوری نمک

•    نصف پیمانه + دو قاشق غذاخوری کره یا چربی حیوانی

•    دو پیمانه شیر کامل خنک

•    3 قاشق غذاخوری کره آب شده

آموزش پخت



روش تهیه


1.    فر را با دمای 500 درجه فارنهایت روشن و گرم کنید.

2.    در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر خانگی و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. چربی حیوانی را درون آرد اضافه کنید و با انگشتان دست ورز دهید. باید خمیر به شکل گلوله های کوچک در بیاید.

3.    در مرکز خمیر، حفره ایجاد کنید.  شیر را یکباره اضافه کنید. با قاشق بزرگ همه مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا شکل خمیر به خود بگیرند.

4.    خمیر را روی سطح صاف آردپاشی شده قرار دهید و با دست به نرمی آن را ورز دهید. حدود 8 تا 10 دقیقه خمیر را آرام ورز دهید. با کمک وردنه خمیر را روی سطح صاف آردپاشی شده پهن کنید. تا ضخامت حدود دو سانتی‌متر داشته باشد. 

5.    با کمک چنگال، روی سطح خمیر سوراخ ایجاد کنید و با کاتر یا قالب گرد آنها را قالب بزنید. سپس در سینی فر با فاصله کم بچینید.

6.    سینی را به مدت 8 تا 12 دقیقه در فر قرار دهد تا کاملا برشته و طلایی شوند.

گردآوری شیرینی پزی آکاایران