استیضاح، محبوبیت ترامپ را بالا برد

منبع: برترین ها

90

1398/9/29

06:19


درحالیکه بامداد پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا رای به استیضاح دونالد ترامپ داد اما تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از افزایش محبوبیت افکار عمومی چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور دارد.

برترین‌ها: درحالیکه بامداد پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا رای به استیضاح دونالد ترامپ داد اما تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از افزایش محبوبیت افکار عمومی چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور دارد.

نظرسنجی های صورت گرفته توسط شبکه های تلویزیونی سی ان ان، "ان.بی.سی نیوز" (nbcnews) ، نشریه "وال استریت ژورنال"، خبرگزاری رویترز و موسسه نظرسنجی "گالوپ" حکایت از آن دارد که محبوبیت ترامپ افزایش یافته و درمورد استیضاح وی نیز آرای چندان به نفع دموکرات ها نیست.

نظرسنجی رویترز:

به نقل از فارس: نتایج یک نظرسنجی که پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد کمتر از نیمی از مردم آمریکا خواستار عزل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از قدرت پس از رأی به استیضاح او هستند.

این نظرسنجی ملی که ساعاتی بعد از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با استیضاح ترامپ توسط موسسه ایپسوز و خبرگزاری رویترز انجام شده نشان می‌دهد اقدامات نادر و ستیزه‌جویانه نماینده‌های کنگره تأثیر چندانی بر تغییر فضای افکار عمومی نداشته است.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ابتدا از کلید زدن استیضاح علیه ترامپ خودداری می‌کرد. او نگران بود که این کار از حمایت مردمی برخوردار نباشد.

اما حزب دموکرات با برگزاری جلسات علنی استیضاح تلاش کرد حمایت افکار عمومی را بر سر اتهامات ترامپ در ماجرای گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین جلب کند.

استیضاح، محبوبیت ترامپ را بالا برد

۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جدید با اینکه ترامپ از قدرت سوءاستفاده کرده موافقت کردند. ۵۱ درصد دیگر، با اتهام ترامپ مبنی بر اینکه او در کار تحقیقات ممانعت ایجاد کرده موافق بودند.

اما فقط ۴۲ درصد از پاسخدهندگان که اکثر آنها هم دموکرات بودند معتقد بودند که کنگره باید از اختیاراتش استفاده کرده و ترامپ را عزل کند.

نظرسنجی ان.بی.سی نیوز

به نقل از ایرنا: نظرسنجی مشترک ان.بی.سی نیوز و وال استریت ژورنال که بین ۱۴تا ۱۷ ماه دسامبر( ۲۳ تا ۲۶ آذرماه) به عمل آمده حاکی است که افکار عمومی آمریکا نسبت به استیضاح ترامپ برابر بوده و ۴۸ درصد موافق و مخالف استیضاح ترامپ می باشند.

نظرسنجی مشترک ان.بی.سی نیوز و وال استریت ژورنال از ۹۰۰ شهروند آمریکایی به عمل آمد که از این جامعه آماری ۴۸ درصد مرد و ۵۲درصد زن بودند

نظرسنجی سی ان ان

درهمین حال نظرسنجی مشترکی که توسط شبکه تلویزیونی سی ان ان و موسسه نظرسنجی "اس.اس.آر.اس" (SSRS)که نتایج آن مورخ ۱۹ دسامبر (۲۸آذرماه) انتشار یافت نشان می دهد افکار عمومی آمریکا نسبت به نظرسنجی قبل درباره حمایت از استیضاح ترامپ افت کرده است، در نظرسنجی جدید سی ان ان که بین ۱۲ تا ۱۵ دسامبر (۲۱ تا ۲۴ آذرماه) به عمل آمده نشان می دهد این حمایت پنج درصد کاهش یافته است.

حمایت از استیضاح ترامپ در نظرسنجی اخیر سی ان ان ۴۵ درصد بود این درحالی است که در نظرسنجی ۲۱ تا ۲۴ نوامبر (۳۰ آبان تا ۳ آذر ) این حمایت ۵۰ درصد بوده است.

نظرسنجی سی ان ان نیز از بین یکهزار و پنج نفر و با خطای ۳.۷ درصدی صورت گرفت.

نظرسنجی موسسه گالوپ

در نظرسنجی موسسه گالوپ نیز همین کاهش حمایت از استیضاح ترامپ و افزایش محبوبیت وی دیده می شود.

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد محبوبیت ترامپ از ۳۹ درصد در نظرسنجی پیشین اکنون به ۴۵ درصد رسیده و حمایت از استیضاح ترامپ در نظرسنجی گالوپ نیز حکایت از افت شش درصدی دارد.

در نظرسنجی اخیر گالوپ حمایت از استیضاح ترامپ از ۵۲ درصد به ۴۶ درصد رسیده است. این نظرسنجی نیز بین دوم تا ۱۵ ماه دسامبر (۱۱ تا ۲۴ آذرماه) انجام شده که نتایج این نظرسنجی دیروز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) انتشار یافت.

.مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» رای داد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو