روش تهیه

آکاایران: طرز تهیه پوره سیب زمینی با سیر و سبزیجات


آکاایران: طرز تهیه:


در ابتدای کار فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم کنید.
بوته سیر را کامل شسته و قسمت سر آن را با چاقو ببرید و روی آن مقداری روغن زیتون ریزید حال سیر را داخل فویل پیچیده یا داخل ظرف در داری قرار دهید و 45دقیقه داخل فر بریانی کنید.

 آموزش


وقتی سیر تنوری شد پوست آن را گرفته و سیر ها را با چنگال کاملا له کنید.
2 قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید تا داغ شود. همه سبزیجات را تا حد ممکن ریز ساطوری کنید و داخل روغن به خوبی تفت دهید. حال سیر،برگ بو و فلفل را به آن اضافه کنید و به مدت 8 دقیقه مخلوط کنید تا برشته شوند سپس آبلیمو را اضافه کنید. سپس سس سویا و آب را اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه فاقد درب بجوشانید.
پوست سیب زمینی ها را بگیرید و به اندازه های 5 سانتیمتری در بیاورید و داخل یک ماهی تابه 4 یا 5 لیتری قرار دهید و روی آن آب بریزید و نمک به آن اضافه کنید و آن را به مدت 12 الی 15 دقیقه فاقد درپوش بجوشانید تا نرم تر شود. 1/3 فنجان از آب سیب زمینی را نگهدارید و با کره و روغن مخلوط کنید.
سیب زمینی ها را آبکش کنید و دوباره به ماهی تابه برگردانید و مخلوط آب، کره و روغن و مخلوط سبزیجات را به آن اضافه کنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید و درب آن را ببنیدید و گرم نگهدارید.
مخلوط سیر و سبزیجات را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و آن را پوره کنید.
5 قاشق غذاخوری کره را داخل یک ماهی تابه عمیق گرم کنید تا آب شود و با پوره سیر و آرد به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.وقتی پوره آماده شد به آن تا حد دلخواه آب گوشت یا سوپ در حال جوش اضافه کرده و برای سرو آماده کنید.


نکات:


1)در صورت تمایل به جای ابلیمو یا سس سویا از سوپ یا آب گوشت استفاده کنید.
2)این پوره بیشتر مناسب سرو همراه سوپ میباشد.
3)در صورت تمایل مقداری آویشن یا رزماری تازه هم به مواد اولیه اضافه کنید.
نوش جان


.

منبع : sooran.com

طرز تهیه پوره سیب زمینی با سیر و سبزیجات
4 (80%) 21 رای