آموزش سایه چشم در سه مرحله و فوت و فن هایی که باید رعایت کنید

آموزش سایه چشم در سه مرحله و فوت و فن هایی که باید رعایت کنید


منبع: آرگا

1,290

1398/3/22

14:48


در این مرحله آموزش سایه چشم در سه مرحله به همراه نکات طلایی برای کشیدن سایه چشم بهتر و زیباتر را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مطلب آموزشی مورد توجه تان قرار بگیرد.

سایه یکی از مهم ترین مراحل در هنگام آرایش کردن چشم ها است و اگر شما تبحر لازم را در زمینه کشیدن سایه چشم ندارید بهتر است از مطالب آموزش سایه چشم کمک بگیرید و با تمرین و تکرار مهارت لازم را برای کشیدن سایه های مجلسی و ساده در پشت پلک چشم هایتان بدست آورید.

آموزش سایه چشم در ۳ مرحله

خط چشم و سایه و ریمل جزء وسایل ضروری برای آرایش چشم ها به صورت مجلسی محسوب می شوند و اگر مدل خط چشم و سایه چشم بدرستی انتخاب شود تغییرات مثبتی در چشم های شما ایجاد می شود. در مطالب قبلی آموزش کشیدن خط چشم و آموزش آرایش چشم را مشاهده کردید در ادامه این مطلب آموزش سایه چشم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

آموزش سایه چشم

مراحل کشیدن سایه چشم

  • زیرسازی

در مرحله اول آموزش سایه چشم ابتدا ناحیه اطراف چشم هایتان را پاک نمایید سپس مرطوب کننده یا کرم را دور چشم هایتان بزنید. در صورت تمایل می توانید در مرحله اول آرایش چشم ها از پرایمر استفاده کنید تا سایه چشم هایتان به مدت طولانی تری روی پلک چشم های شما بماند همچنین می توانید از کانسیلر نیز استفاده نمایید که در هنگام استفاده از کانسیلر باید رنگ آن با رنگ پوست دور چشم ها مطابقت و همخوانی داشته باشد. کانسیلر را می توانید به کمک برس روی پلک چشم ها بزنید سپس روی آن پودر ثابت کننده بزنید این کار باعث می شود تا پوست اطراف چشم های شما بدون چروک و صاف به نظر برسند و رنگ سایه نیز در پشت پلک ها یکدست شود و زمینه مناسبی برای کشیدن سایه چشم روی پلک ها ایجاد می شود.

زیرسازی چشم ها

  • انتخاب نوع سایه 

قبل از هر چیز بهتر است فرم چشم هایتان را در نظر بگیرید سپس با توجه به فرم چشم ها مدل سایه چشم مناسبی را انتخاب نمایید. چشم ها شامل نواحی نظیر پلک و خط چین پلک و زیر ابرو می باشند که بهتر است در قسمت پلک و زیر ابروها از سایه ها با رنگ های شفاف و براق استفاده شود و در قسمت خط چین پلک ها نیز می توانید از رنگ های مات سایه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهتر از سایه های تیره رنگ در قسمت چین پلک استفاده شود و از سایه های رنگ روشن نیز می توانید در قسمت میانی پلک ها استفاده کنید تا سایه چشم هایتان جلوه بی نظیری داشته باشند.
سایه چشم را می توانید به کمک برس صاف و با حرکات چپ و راست روی پلک هایتان بزنید. در صورت تمایل می توانید از سایه طلایی رنگ استفاده نمایید تا پلک چشم هایتان زیباتر به نظر برسند.
توجه داشته باشید که سایه زدن را باید از وسط پلک ها شروع کنید سپس به سمت گوشه های بیرونی و داخلی بروید همچنین بهتر است سایه را به صورت مساوی روی همه قسمت های پلک چشم های خود بزنید و اگر تمایل دارید سایه ای غلیظ در پشت پلک هایتان داشته باشید می توانید از میزان سایه بیشتری استفاده نمایید.

کشیدن سایه چشم

 

  • زدن سایه تیره در چین پلک 

در این مرحله از آموزش سایه چشم می توانید از سایه تیره در قسمت چین پلک استفاده نمایید تا شکل چشم هایتان به خوبی مشخص شوند. برای چین پلک ها می توانید از سایه های تیره رنگ نظیر قهوه ای تیره و مشکی و خاکستری تیره و بنفش تیره و … استفاده نمایید همچنین برای این قسمت چشم سایه زدن را می توانید از قسمت بیرونی چشم ها شروع نمایید و یک V در پشت چشم هایتان بکشید سپس با کمک برس کرکی نیمی از سایه پلک ها را محو نمایید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ سایه ملایم شود. برای هایلایت کردن قسمت زیر ابروها نیز می توانید از سایه های براق و اکلیلی استفاده نمایید. بعد از کشیدن سایه چشم می توانید با استفاده از خط چشم و ریمل زیبایی میکاپ چشم هایتان را کامل کنید.

کشیدن سایه چشم

آموزش آرایش چشم

نکات طلایی برای کشیدن سایه چشم

۱. توجه به چین پلک یکی از مهم ترین نکات در هنگام کشیدن سایه است و بهتر است شما در قسمت چین پلک از برس مدادی استفاده نمایید سپس سایه را با کمک برس کرکی محو کنید.
۲. از سایه هایی برای کشیدن سایه چشم استفاده نمایید که برای پوست شما مناسب هستند. سایه ها در انواع مختلف نظیر کرمی و پودری و فشرده موجود هستند که از سایه های کرمی می توانید به عنوان پایه سایه پودری استفاده کنید.
۳. اگر پلک چشم هایتان افتاده است یا چشم های گودی دارید بهتر است با چشمانی باز سایه بزنید تا رنگ چین پلک هایتان به خوبی قابل مشاهده باشند.
۴. اگر نمی توانید روی قسمت بیرونی پلک هایتان علامت V را بکشید می توانید به جای این علامت با کمک مداد علامت # را روی پلک چشم ها بکشید سپس آن را محو نمایید.

مدل سایه چشم


۵. برای اینکه از ریختن سایه چشم در زیر چشم ها جلوگیری شود بهتر است قبل از کشیدن سایه روی پلک ها در ناحیه زیر چشم ها از پودر تثبیت کننده استفاده نمایید.
۶. سعی کنید برس های سایه را تمیز نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را در هنگام آرایش چشم هایتان بدست آورید.
۷. برای کشیدن سایه چشم می توانید از برس های صاف و سفت و برس مدادی و برس سفت هلالی و برس کرکی هلالی استفاده نمایید که هر یک از این برس ها کاربردهای خاص خودشان را دارند.

سایه چشم


۸. از برس صاف و صفت می توانید برای کشیدن سایه روی پلک بالا و زیر پلک پایین استفاده نمایید همچنین این برس می تواند سایه را به راحتی روی سطح پلک چشم ها پخش کند. از برس های سفت همچنین می توانید برای کشیدن سایه های اکلیلی نیز استفاده نمایید.
۹. از برس های مدادی می توانید برای کشیدن سایه زیر پلک پایین استفاده کنید.
۱۰. برس سفت و هلالی نیز برای کشیدن سایه و محو کردن آن کاربرد زیادی دارد و اگر شما تمایل دارید برای آرایش چشم هایتان از چند رنگ سایه استفاده کنید و انتهای آن ها را به صورت ملایم با یکدیگر ترکیب نمایید این برس کاربردی تر است.
۱۱. برس کرکی هلالی برای محو کردن سایه چشم ها مناسب است و با این برس می توانید چند رنگ سایه را در کنار هم استفاده نمایید و خط های بین آن ها را محو کنید تا سایه چشم هایتان ظاهری ملایم و طبیعی تر داشته باشند.

نحوه کشیدن سایه چشم

در این مطلب آموزش سایه چشم به صورت در سه مرحله و نکات طلایی برای کشیدن سایه چشم بهتر را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید مهارت لازم را در زمینه کشیدن سایه چشم بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو