رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را می‌زنیم/ ادعای تازه کارگردان سرشناس

منبع: ایران آرت

144

1398/9/29

23:01


جیمز کامرون می‌گوید دنباله‌ فیلم آواتار رکورد پرفروش‌ترین فیلم را از "انتقام‌جویان" پس خواهد گرفت.

ایران آرت: جیمز کامرون از اینکه "انتقام‌جویان: آخر بازی" (Avengers: Endgame) رکورد "آواتار" (Avatar) را شکسته و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شده، ذره‌ای تشویش به خود راه نمی‌دهد، اما این بدان معنا نیست که به دنبال بازپس‌گیری رکورد نباشد. او در مصاحبه با "یو‌اس‌ای تودی" به مناسبت دهمین سالگرد اکران "آواتار" می‌گوید انتظار دارد دنباله‌های این فیلم علمی-تخیلی سه بعدی به ویژه "آواتار ۲" که دو سال آینده اکران می‌شود، دوباره رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را به نام خود ثبت کند.

کامرون در خصوص عبور "آواتار" از "آخر بازی" می‌گوید: "به نظر من این اتفاق قطعاً روی می‌دهد. اما اجازه دهید پیروزی "آخر بازی" و حضور مردم در سالن‌های سینما را جشن بگیریم."

به گزارش 30نما، قسمت اول "آواتار" دسامبر سال ۲۰۰۹ اکران شد و به لطف جلوه‌های ویژه‌ی انقلابی‌اش موفق شد در سراسر دنیا ۲.۷۸ میلیارد دلار فروش کند. "آواتار" این رکورد را نزدیک به یک دهه حفظ کرد و تابستان گذشته "آخر بازی" سرانجام به دوران حکمرانی آن خاتمه داد. فیلم بلاک‌باستر "دنیای سینمایی مارول" دو بار با صحنه‌های اضافی اکران شد تا فروش آن به  ۲.۷۹ میلیارد دلار برسد و از "آواتار" عبور کند.

کامرون می‌گوید اختلاف فروش دو فیلم بسیار ناچیز است: "نمی‌خواهم بهانه‌جویانه به نظر برسد، اما آن‌ها با ۲۵ صدم درصد بر ما غلبه کردند. این رقم را امروز صبح در حال رانندگی محاسبه کردم. فکر می‌کنم حساب‌داران به آن "خطای گرد کردن" می‌گویند."

کارگردان "تایتانیک" سپتامبر گذشته موفقیت "آخر بازی" را تبریک گفته بود: "به من امید می‌دهد. "انتقام‌جویان: آخر بازی" مدرکی ثابت شده است برای اینکه مردم هنوز به سالن‌های سینما می‌آیند. چیزی که مرا بیش از همه در مورد تولید "آواتار ۲" و "آواتار ۳"‌ می‌ترساند این بود که شاید بازار چنان تغییر کرده باشد که مردم دیگر برای نشستن در یک اتاق تاریک با مشتی غریبه و تماشا کردن تصاویر روی پرده مشتاق نباشند."

کامرون پیش‌تر در مصاحبه با ورایتی تأیید کرده بود که دنباله‌های "آواتار" اکنون طبق برنامه در حال پیشرفت‌اند. او می‌گوید: "از سال ۲۰۱۳ تاکنون دنیای کلی قصه را براساس چهار فیلم بنا کردیم. ما فیلمنامه‌های هر چهار فیلم را به نگارش درآوردیم. بازیگرانش را انتخاب کردیم، و قسمت دوم و سوم و بخش اول قسمت چهارم را به صورت موشن کپچر فیلمبرداری کردیم. کار ما با لایو-اکشن تقریباً تمام است."

کامرون اضافه می‌کند: "مردم واقعاً پیچیدگی روند فیلمبردرای پروژه را درک نمی‌کنند. مانند ساختن دو و نیم فیلم انیمیشن بزرگ است. تولید یک انیمیشن بزرگ معمولاً چهار سال زمان می‌برد، بنابراین، ما برای دسامبر ۲۰۲۱ طبق برنامه پیش می‌رویم."

او می‌گوید فیلمبرداری لایو-اکشن صحنه‌های باقی مانده از بهار آینده آغاز می‌شود. نکته حائذ اهمیت در اظهارات کامرون این است که او از هم اکنون فیلمبرداری قسمت چهارم را کلید زده است، در حالی در سال ۲۰۱۷ به مجله‌ی "ونتی فر" گفته بود: "اگر "آواتار ۲" و "آواتار ۳" به اندازه‌ی کافی فروش نکند، قسمت چهارم و پنجمی در کار نخواهد بود."

"آواتار ۲" ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰)، "آواتار ۳" ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳، "آواتار ۴" ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ و "آواتار ۵" ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ در آمریکا اکران می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو