بهترین هدیه برای همسر شما

 

 



نیاز به داشتن هم‏صحبت و عشق و علاقه میان هر دو جنس زن و مرد ( همسران ) خصوصیتى اساسى مى‏باشد و زندگى واقعى یعنى رابطه‏اى سرشار از مهر و محبت میان زن و شوهر که به یکدیگر اعتماد و علاقه دارند. زن و شوهرى که با شور و شوق به تداوم زندگى مشترک‏شان فکر مى‏کنند و با همدیگر یکرنگ و صادق‏اند. اما یکى از مواردى که موجب آسیب‏هاى جدى به ارتباط زن و شوهر مى‏شود ، این است که زن یا مرد و یا هر دو طرف احساس نمایند همسرشان نسبت به وى بى‏توجه شده و یا علاقه‏اش کم شده است.مرد یا زنى که یک چنین تصورى را دارد احساس بى‏ارزشى و پوچى خواهد کرد و حتى ممکن است احساس امنیت خود را نسبت به زندگى مشترک از دست بدهد.
زندگى واقعى یعنى رابطه‏اى سرشار از مهر و محبت میان زن و شوهر که به یکدیگر اعتماد و علاقه دارند.
بسیارى از افرادى که به همسر خود بى‏توجهى نشان مى‏دهند دلیل رفتارهایشان را گرفتارى‏هاى روزمره مى‏دانند در حالى که ایجاد ارتباط رضایت‏بخش با همسر موجب خواهد شد که زن یا مرد در مقابله با مشکلات قدرت و توان بیشترى داشته باشند.


زمانى که خانواده به عنوان پایه و اساس جوامع مطرح مى‏شود و ادعا بر این است که فرد باید در نهاد خانواده احساس امنیت و آرامش بکند ، وجود اختلاف و تنش باعث از میان رفتن همه این پیش‏فرض‏ها خواهد شد.
از طرف دیگر مى‏توان گفت اختلاف در خانواده، مبدأ شکل‏گیرى اختلافات در جامعه مى‏باشد. چرا که اگر خانواده، جامعه و فرد یک مثلث را تشکیل مى‏دهند نقش هر کدام از این اضلاع بازتاب بیرونى دارد. بازتابى که مى‏تواند آرامش و امنیت فرد، خانواده و جامعه را بر هم زند. واضح است در جامعه‏اى که پر از اختلاف و تنش باشد به جاى محبت و عاطفه،اختلاف و تنش رواج مى‏یابد. پدر و مادر باید منشأ افکار درست و اعمال اصولى باشند تا خانواده راستگو و درست‏کردار باشد .پدر و مادرى که خود دایم در تضاد و تنش و کشمکش هستند چگونه باید انتظار داشته باشند فرزندان‏شان افرادى سالم و سلیم باشند.
در این میان و براى جلوگیرى از ایجاد تنش و اختلاف ابراز علاقه زوجین نسبت به یکدیگر بسیار مهم و حیاتى مى‏باشد. البته ابراز علاقه در هر دوره‏اى مى‏تواند شکلى متفاوت داشته باشد.
مثلاً شاید در زمانى که امکان آن فراهم بوده است، زن و شوهر هر هفته با یکدیگر به میهمانى مى‏رفتند اما شاید امروز زن و یا شوهر دوست داشته باشند بیشتر با طرف مقابل‏شان حرف بزنند.
همسران مى‏توانند زندگى بسیار شیرین و لذت‏بخشى داشته باشند به شرط اینکه از داد و ستد عاطفى به شیوه‏هاى قلبى، کلامى و عملى استفاده نمایند.

اگر مى‏خواهید لذت بیشترى از زندگى مشترک‏تان ببرید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1ـ از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نکشید. ابراز علاقه نشانگر میزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان مى‏باشد.



2ـ نگویید علاقه‏ام را با رفتارم نشان مى‏دهم. براى ابراز علاقه باید از کلمات زیبا و محبت‏آمیز استفاده کرد.



3ـ هرگز اجازه ندهید مشکلات زندگى ، شما را از همسرتان دور سازد. مشکلات همیشه هستند و خواهند بود.



4ـ در هر حال و در هر حالت ابراز علاقه و عشق به همسر ، بهترین و والاترین هدیه به اوست. این هدیه را از وى دریغ ننمایید.



در این میان زن و شوهر باید به اصل تفاوت‏هاى فردى حتما معتقد باشند و بر این باور باشند که زن و مرد دو موجودند که از نظر هوش ، استعداد ، علایق ، خصایص جسمانى و اخلاقى تفاوت‏هایى با هم دارند. زن و مرد باید حداکثر توافق را میان خصایص خود و همسرشان را برقرار نمایند و وجود هم را مکمل و متمم بدانند.
براى اینکه همسران با یکدیگر مدام در حالت مهر و محبت به سر ‏برند باید به تمایزات خود با طرف مقابل‏شان به دیده احترام بنگرند. همه انسان‏ها نیازمند داشتن یک هویت مستقل که همانا تفاوت‏هاى فردى میان آنها مى‏باشد ، هستند.
همسران مى‏توانند زندگى بسیار شیرین و لذت‏بخشى داشته باشند به شرط اینکه از داد و ستد عاطفى به شیوه‏هاى قلبى، کلامى و عملى استفاده نمایند و به همسر و شریک زندگى خود ابراز محبت کنند ، همسر خود را قلبا دوست داشته باشند و با زبان و عمل این امر را ثابت نمایند.



منبع : پیام زن- باتغییر
تنظیم :داوودی