راهنمای عالی برای خرید کرم دور چشم مناسب

راهنمای عالی برای خرید کرم دور چشم مناسب


منبع: زیبامون

343

1398/9/30

12:16


برای اینکه بهترین مراقبت را از پوست حساس و ظریف دور چشم داشته باشید، لازم هست زمان مناسب برای استفاده از کرم دور چشم را بدانید و با استفاده از کرم چشم باکیفیت، این مراقبت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. راهنمای خرید کرم دور چشم را در زیبامون بخوانید.

راهنمای عالی برای خرید کرم دور چشم مناسب

توجه به زیبایی و سلامت پوست یکی از مواردی هست که تقریبا تمام خانم ها به اون توجه داشته و به همین دلیل هست که همیشه در فروشگاه های محصولات بهداشتی و آرایشی و یا داروخانه به دنبال محصولی جدید، منحصر به فرد و عالی هستند تا بتونن با استفاده از اون مراقبت بهتر و عالی تری از پوستشون داشته باشند!

اما از اونجایی که توجه به این مسائل به حساب بانکی ما هم مربوط میشه، لازم هست قبل از هر اقدامی برای خرید محصولات مراقبتی از پوست، اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با این محصولات کسب کنیم و بعد با توجه به بودجه ای که داریم، بهترین و مناسب ترین خرید رو داشته باشیم! زیرا گاهی اوقات ممکن هست هزینه زیادی رو برای خرید یک محصول صرف کنیم اما نتیجه و بازدهی خوبی رو مشاهده نکنیم! و خوب این موضوع برای هیچ کسی خوشایند نیست!

کرم دور چشم یکی از این محصولات مراقبتی از پوست هست که لازمه تمام خانم ها و آقایان از سن مشخصی، استفاده از این محصول رو شروع کنند، تا از پوست نازک و ظریف اطراف چشم بهترین مراقبت رو داشته باشند. زیرا پوست دور چشم، زودتر از سایر قسمت های پوست صورت، علائم پیری رو نشون میده و لازم هست که برای مراقبت از این قسمت، هم هزینه و هم زمان کافی رو در نظر بگیرید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام نکاتی که باید در رابطه با خرید و استفاده از کرم دور چشم بدانید، اشاره کرده ایم و راهنمای مناسبی در رابطه با این موضوع رو در اختیار شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در این رابطه افزایش بدید.

 

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و نازک بوده و در عین حال هرگز استراحت نمی کند! زیرا ما روزانه بیش از 10 هزار باز پلک یا چشمک میزنیم و همین موضوع باعث میشه تا پوست دور چشم با آسیب های بیشتری مواجه بشه و زودتر از سایر قسمت های پوست صورت، خطوط ریز، چین و چروک و علائم پیری پوست رو نشون بده. به همین دلیل لازم هست که همیشه به پوست اطراف چشم آبرسانی و تغذیه رسانی داشته باشید.

علاوه بر این، غدد ترشح کننده چربی خیلی کمی در پوست اطراف چشم وجود داره و به همین دلیل پوست این بخش از صورت به طور طبیعی مرطوب نمیشه و لازم هست از کرم دور چشم مناسبی استفاده کنید تا رطوبت لازم و ضروری برای پوست اطراف چشم رو تامین کنید.

یک کرم چشم خوب و با کیفیت کمک می کنه تا پوست اطراف چشم مرطوب و شاداب بمونه، نرمی و انعطاف پذیری پوست دور چشم رو بیشتر می کنه و حتی باعث تقویت کردن این قسمت از پوست هم میشه.

تمام افراد و به ویژه خانم ها، باید بعد از ورود به 20 سالگی، استفاده از کرم دور چشم رو به برنامه مراقبت از پوستشون اضافه کنند و از بروز تیرگی، پف زیر چشم ، خطوط ریز و چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری کنند و شادابی و طراوت پوست خودشون رو برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

 

میراندا کر

 

کرم دور چشم از چه ترکیباتی ساخته می شود؟

نکته ای که باید در رابطه با کرم های دور چشم بدانید این هست که کرم های دور چشم معمولا حاوی مواد جوان کننده بوده و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A ،E ،C، چای سبز و کافئین هستند که برای مبارزه و از بین بردن رادیکال های ازاد که دلیل اصلی بروز پیری زود رس هستند، موثر بوده و کمک می کنند تا این علائم دیر تر روی پوست ایجاد شود.

پپتیدها (Peptides) یکی دیگر از ترکیبات عالی (هر چند گران تر) هستند که در تولید کرم دور چشم مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر خیلی خوبی در تحریک کلاژن سازی پوست داشته و باعث کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک های اطراف چشم می شوند.

کرم های دور چشم که حاوی کافئین هستند، میتونن تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف زیر چشم در صبح داشته باشند و کرم هایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند میتونن باعث روشن شدن پوست دور چشم و افزایش شادابی در این بخش از پوست بشن.

کرم هایی که دارای رتینول هستند هم باعث تقویت و بازسازی پوست شده و ظاهر خطوط ریز و چین و چروک های ایجاد شده در اطراف چشم رو تا حد زیادی کاهش خواهند داد.

 

در هنگام خرید کرم دور چشم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اهمیت استفاده از کرم دور چشم تقریبا برای تمام افراد واضح و مشخص هست اما سوالی که در این مواقع ایجاد میشه این هست که چه جوری می تونیم یک کرم دور چشم خوب و باکیفیت انتخاب کنیم؟ تمام نکاتی که باید در هنگام خرید کرم دور چشم به اون توجه داشته باشید رو در ادامه توضیح داده ایم:

 

کرم دور چشم باید حاوی ترکیبات ضد پیری پوست باشد

استفاده از کرم دور چشم به منظور مراقبت از پوست اطراف چشم و کاهش علائم پیری پوست هست. به همین دلیل باید کرم دور چشمی رو انتخاب کنید که حاوی انتی اکسیدان، مواد تقویت کننده پوست و مواد ترمیم کننده پوست باشد. این مواد عبارتند از:

 

  • گلیسیرین (glycerin)
  • هیالورونات سدیم (sodium hyaluronate)
  • سرامیدها (ceramides)
  • عصاره های گیاهی غیر معطر (non-fragrant plant extracts)
  • کره (butters )
  • روغن های طبیعی (oils)
  • ویتامین ها (vitamins)
  • پپتیدها (peptides)، رتینول (retinol)
  • اسیدهای چرب (fatty acids)
  • تری گلیسیریدها (triglycerides)

 

کرم دور چشم باید بدون عطر و رایحه باشد

عطر و رایحه طبیعی یا مصنوعی که در تولید برخی از کرم های دور چشم استفاده می شود، منبع قدرتمندی از واکنش های ایجاد کننده حساسیت و آلرژیک هستند. به همین دلیل هست که توصیه می شه محصولاتی رو که قراره خیلی نزدیک به چشم استفاده کنید، مثل کرم دور چشم، از انواع بدون عطر و رایحه انتخاب کنید.

 

انتطارات واقع بینانه از کرم دور چشم داشته باشید

نکته ای که باید در رابطه با کرم های دور چشم بدونید این هست که هیچ کرم چشمی، نمیتونه به طور کامل چین و چروک های اطراف چشم رو از بین ببره، افتادگی پوست رو برطرف کنه و یا اینکه پف کردگی و تیرگی زیر چشم رو کاملا از بین ببره!

یک کرم چشم عالی و با کیفیت اگر به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیره، باعث آبرسانی و هیدراته شدن پوست اطراف چشم میشه، بافت پوست اطراف چشم رو سفت تر و صاف تر می کنه و باعث روشن تر شدن پوست دور چشم میشه، خطوط ریز، تیرگی، چین و چروک و پف اطراف چشم رو کاهش میده و خوب تمام این مواد بسیار هیچان انگیز خواهند بود!

 

تاثیر استفاده از کرم دور چشم

 

کرم دور چشم با بسته بندی تیوپی خریداری کنید

کرم های دور چشم در بسته بندی های مختلفی از جمله ظرف شیشه ای کاسه ای و بسته بندی تیوپی به بازار ارائه شده اند. بهتره در هنگام خرید کرم دور چشم به سراغ ظرف های کاسه ای و شیشه ای نروید! زیرا بسته بندی شیشه ای این محصول باعث میشه تا ترکیبات ضد پیری، روغن های گیاهی، انتی اکسیدان ها و ... در بدترین شرایط بوده و خیلی سریع خاصیت خودشون رو از دست می دند و خراب میشن. علاوه بر این شما باید در هر بار استفاده از این محصول، انگشت خودتون رو وارد ظرف کنید و خوب این مساله از نظر بهداشتی هم مناسب نیست!

پس بهتره کرم دور چشم با بسته بندی تیوپی رو در اولویت انتخاب خودتون قرار بدید تا بیشترین بهره وری رو از خواص ترکیبات موجود در این کرم ها داشته باشید.

 

کرم دور چشم مناسب برای شب و روز تهیه کنید

بهتره کرم دور چشمی که تهیه می کنید دارای  SPF 30 باشه و از پوست در برابر نور خورشید هم مراقبت کنه. اما اگر نتونسیتد همچنین محصولی رو پیدا کنید میتونید ابتدا یک لایه نازک از کرم چشم رو به پوست اطراف چشم بزنید و بعد از یک لایه کرم ضد آفتاب بدون عطر و رایحه استفاده کنید. با این کار هم از پوست دور چشم مراقبت کردید و هم اینکه پوستتون از آسیب های نور خورشید در امان خواهد بود.

با کلیک کردن بر روی نوشته آبی رنگ با تعدادی از بهترین برندهای کرم دور چشم آشنا شوید. (کرم دور چشم، بهترین مارک کرم های ضد چروک سیاهی و پف)

 

انواع کرم دور چشم

 

نکات ضروری و مهم در رابطه با استفاده و مراقبت از کرم دور چشم

 

  • سعی کنید کرم دور چشم رو در یخچال نگهداری کنید. خنک بودن کرم دور چشم تاثیر خیلی خوبی در کاهش و تسکین خستگی و پف اطراف چشم داره.
  • بهتره قبل از شروع کردن آرایش صورت و استفاده از کانسیلر، کرم دور چشم بزنید. این کار به شما کمک میکنه تا پوست اطراف چشم نرم تر شده و ظاهر خطوط ریز و ظریف اطراف چشم هم کاهش پیدا می کنه.
  • برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در چشم ها بهتره از کرم های دور چشم بدون عطر و بو استفاده کنید.
  • کرم دور چشم رو هم آقایون و هم خانوم ها میتونن استفاده کنند و نیازی به خرید کرم دور چشم مخصوص پوست آقایان وجود نداره!

 

کرم دور چشم مخصوص پوست خشک و دارای چین و چروک

اگر هدف شما از استفاده کرم دور چشم، کاهش خشکی و خطوط و چین و چروک اطراف چشم هست بهتره محصولی رو انتخاب کنید که حاوی ترکیبات کلاژن ساز مانند رتینول باشه. این ترکیبات باعث تقویت شدن پوست نازک اطراف چشم میشه و خطوط ریز ایجاد شده در اطراف چشم رو هم صاف میکنه.

 

چین و چروک دور چشم

 

کرم دور چشم برای رفع تیرگی دور چشم

اگر برای کاهش تیرگی و تغییر رنگ در اطراف چشم به سراغ استفاده از کرم دور چشم رفته اید باید محصولی رو انتخاب کنید که حاوی ویتامین های C و K بوده و همچنین دارا بودن پپتیدها، اسید کوجیک (kojic acid) و شیرین بیان هم تاثیر خیلی خوبی در کاهش این تیرگی ها در اطراف چشم خواهد داشت.

 

تیرگی زیر چشم

 

کرم دور چشم برای کاهش پف زیر چشم

اگر قصد دارید با استفاده از کرم دور چشم، پف زیر چشم ها رو کاهش بدید باید محصولاتی رو انتخاب کنید که حاوی کافئین، خیار و ترکیبات خنک کننده باشه تا التهاب و حالت پف کردگی زیر چشم ها رو تا حد امکان کاهش بده.

 

پف زیر چشم

 

کرم دور چشم مناسب برای افراد سی تا چهل سال

با ورود به سن 30 سالگی، تیرگی اطراف چشم بیشتر شده و ممکن هست خطوطی که در اطراف چشم هاتون ایجاد شده، بیشتر جلب توجه کنه. بهترین پیشنهاد این هست که افراد سی تا چهل سال از کرم دور چشم مخصوص شب که حاوی رتینول هست استفاده کنند. این کرم میتونه بهترین محافظت رو برای پوست اطراف چشم داشته باشه و ظاهر پوست رو جوان تر و شاداب تر نگه می دارد.

 

کرم دور چشم

 

کرم دور چشم برای افراد بالای چهل سال

با ورود به سن 40 سالگی، ضخامت پوست بیشتر شده و کلاژن سازی هم در پوست کم میشه و ممکن هست شادابی و کیفیت پوست هم کاهش پیدا کند. در این سن حتما باید به سراغ استفاده از کرم دور چشمی بروید که علاوه بر رتینول حاوی کلاژن هیدرولیز شده و پپتید هم باشه تا پوست نازک و ظریف اطراف چشم تقویت شده و ظاهر بهتری پیدا کنند.

 

روش درست و مناسب استفاده از کرم دور چشم

بعد از اینکه کرم دور چشم مورد نظر خودتون رو انتخاب کردید باید بدونید که این کرم رو چه جوری و به چه اندازه استفاده کنید تا بهترین اثربخشی رو براتون داشته باشه.

  • نکته ای که باید در رابطه با مقدار استفاده از کرم دور چشم بدونید این هست که شما در هر بار استفاده از کرم دور چشم، به اندازه یک دانه انار، برای هر دو چشم نیاز دارید.

 

  • نکته ای دیگه ای که باید در این رابطه بدونید این هست که پوست اطراف چشم فوق العاده ظریف بوده و نباید هیچ گونه کششی در هنگام استفاده از کرم چشم برای پوست اطراف چشم ایجاد کنید.

 

روش استفاده از کرم دور چشم

 

  • کرم چشم رو باید در چهار نقطه در زیر چشم و دقیقا بالای استخوان گونه بزنید و سپس با استفاده از انگشت حلقه و ضربات آرام و ممتد، این کرم رو بر روی پوست پخش کنید و این حرکت رو از گوشه خارجی چشم شروع کرده و به سمت بینی حرکت کنید. کرم رو باید در قسمت هایی که بیشتر در معرض چین و چروک و تیرگی هستند مورد استفاده قرار بدید.

 

  • کرم دور چشم رو باید بعد از سرم پوست مورد استفاده قرار بدید و بعد از اینکه کرم دور چشم رو به خوبی در اطراف چشم پخش کردید باید مرطوب کننده بزنید تا این کرم به طور موثر جذب پوست شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو