مساله شیوع آگهی‌های جنسی در بازار کار

منبع: برترین ها

101

1398/9/30

16:50


روزنامه اصولگرای وطن امروز که همیشه نسبت به مسائل جنسی در تمام حوزه‌ها توجه خاصی دارد، گزارشی درباره شیوع آگهی‌های جنسی در بازار کار، تهیه کرده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

روزنامه اصولگرای وطن امروز که همیشه نسبت به مسائل جنسی در تمام حوزه‌ها توجه خاصی دارد، گزارشی درباره شیوع آگهی‌های جنسی در بازار کار، تهیه کرده که بخش‌هایی از آن را اینجا آورده‌ایم:

«به نام آگهی دعوت به کار، به کام امیال شیادان!» شاید این بهترین توصیف برای آگهی‌هایی باشد که این روز‌ها بانوان و دختران جوینده شغل را در اپلیکشن‌ها به سمت مقاصد شوم‌شان می‌کشاند؛ آگهی‌هایی که عمدتا در ردیف دعوت به همکاری منشی یا نظافت‌کننده منزل وجود دارد.

درست است که بخش قابل توجهی از آگهی‌دهندگان ابتدا با انتشار متن ساده آگهی در اپلیکیشن‌ها، افراد را ضمن منع از تماس‌های تلفنی به سمت چت‌های خصوصی در پیام‌رسان‌ها می‌کشانند تا چانه‌زنی‌های خود پیرامون شرط و شروط کار را کامل‌تر انجام دهند، اما در میان حجم انبوه این آگهی‌ها دیده می‌شود که افراد با ذکر مشخصات سنی، وزنی و حتی ظاهری متقاضیان کار، از همان ابتدا فیلتر‌هایی برای تماس‌های دریافتی خود قرار می‌دهند.

پیشنهاد اسکان رایگان خانم مجرد در منزل مرد مجرد در ازای کار نظافت و آشپزی خانه و پیشنهاد «ازدواج سفید» و همدلی و همزبانی دختران و زنان با مردان تنها هم از پیشنهاد‌هایی است که اغلب در این چت‌ها از سوی آگهی‌دهندگان به متقاضیان کار ارائه می‌شود، البته این دست آگهی‌ها صرفا در بخش آگهی‌های استخدام اپلیکیشن‌ها خلاصه نمی‌شود و می‌توان مشابه آن‌ها را در آگهی‌های بخش اجتماعی اعم از کمک به یک زن بی‌سرپرست، کمک به دانشجوی دختر تنها و... نیز مشاهده کرد. تعداد و تکثر این قبیل آگهی‌ها در اپلیکیشن‌های فوق باعث شده این نرم‌افزار‌ها بیشتر به اپلیکیشن‌های همسریابی، دوست‌یابی و... تبدیل شود.

رضا بافتی، روانشناس و روان‌درمانگر در این باره می‌گوید: «این آگهی‌ها یک جرم مشهود است و شاید لازم باشد بیشتر برای جامعه اطلاع‌رسانی کنیم. وی ادامه می‌دهد: «اگر زنان و دختران ما بدانند افرادی در قالب انتشار این دست از آگهی‌ها دنبال سوء‌استفاده از آن‌ها و تامین خواسته‌های جنسی‌شان هستند، قطعا از این افراد نزد مراجع قضایی شکایت خواهند کرد.

جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور با تایید وقوع این جرائم در فضای مجازی، از انتشار این نوع آگهی‌ها به عنوان عامل فساد در جامعه یاد کرده و می‌گوید: «افرادی که با این قبیل آگهی‌ها روبه‌رو می‌شوند باید موضوع را به پلیس فتا منتقل کنند، دستگاه قضایی با توجه به مستندات موجود نسبت به پیگیری این امر اقدام خواهد کرد».

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو