چطور در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را اخذ کنیم؟

منبع: روزانه

146

1398/9/30

16:51


چطور در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را اخذ کنیم؟

گرفتن اقامت اروپا با توجه به مزایای زیادی که دارد آرزوی شهروندان بسیاری از کشورها از جمله ایران است. تا چند سال پیش شرایط برای گرفتن اقامت اروپا به ویژه برای شهروندان کشورهایی مانند ایران مساعد نبود و در نتیجه بسیاری از افراد موفق به انجام این کار نمی‌شدند.

در سالیان اخیر اما روش جدیدی برای گرفتن اقامت اروپا از سوی برخی دولت‌های اروپایی ارائه شده که تحت عنوان ویزای طلایی شناخته می‌شود. در شرایط فعلی ویزای طلایی سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای گرفتن اقامت اروپا محسوب می‌شود.

ویزای طلایی اروپا چیست؟

ویزای طلایی اروپا European Golden Visa برنامه‌ای است که بر اساس آن شهروندان غیراروپایی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی، اجازه اقامت در این حوزه را اخذ کنند. دلیل اصلی شکل‌گیری این برنامه نیاز کشورهای اروپایی به جذب سرمایه خارجی بوده است. بنابراین ویزای طلایی اروپا یک برنامه دوسر برد محسوب می‌شود که از یک سو شرایط گرفتن اقامت اروپا را برای شهروندان کشورهای دیگر فراهم کرده و از سوی دیگر باعث بهبود شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی مذکور شده است.

سرمایه‌گذاری در کدام کشور برای اخذ اقامت اروپا بهتر است؟

ویزای طلایی اروپا توسط کشورهای اروپایی مختلف از جمله اسپانیا، یونان، پرتغال، قبرس، لتونی و برخی دیگر از کشورها ارائه می‌شود. اگرچه در تمام این کشورها اخذ اقامت در قالب طرح ویزای طلایی انجام می‌شود اما شرایط سرمایه‌گذاری در این کشورها دارای تفاوت است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها بررسی خواهد شد.

تنوع طرح‌های سرمایه‌گذاری

یکی از این تفاوت‌ها به طرح‌های سرمایه‌گذاری برمی‌گردد که شکل آن در کشورهای مختلف دارای تفاوت است. به عنوان مثال کشور یونان دارای سه برنامه مختلف شامل تمکن مالی، خرید ملک و راه‌اندازی کسب‌وکار جهت اعطای اقامت است. وجود تنوع در طرح‌های سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تا افراد متقاضی گزینه‌های بیشتری را در دسترس داشته باشند.

میزان سرمایه‌گذاری

تفاوت مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد به میزان سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. به عنوان مثال حداقل میزان سرمایه‌گذاری در بخش املاک کشور اسپانیا 500 هزار یورو است که مبلغ بالایی به حساب می‌آید. این مبلغ برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک کشور پرتغال حداقل 350 هزار یورو است.

اما در بین تمامی کشورهای اروپایی کشور یونان با مبلغ 250 هزار یورو کمترین مبلغ را برای اعطای اقامت در ازای خرید ملک ارائه کرده است. ضمن این که گرفتن اقامت اروپا از طریق تمکن مالی در یونان هزینه به مراتب پایین‌تری دارد.

مزایای گرفتن اقامت

مزایای گرفتن اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی مختلف دارای تفاوت‌های مهمی است. به عنوان مثال با سرمایه‌گذاری 300هزار یورویی در بخش املاک کشور قبرس می‌توانید اقامت این کشور را اخذ کنید. اما با وجود مزایایی که این نوع سرمایه‌گذاری خواهد داشت به دلیل عدم عضویت قبرس در حوزه شینگن مزیت بزرگی را از دست خواهید داد. این در شرایطی است که با گرفتن اقامت یونان، اسپانیا، پرتغال و سایر کشورهای عضو شینگن، امکان تردد آزادانه در 26 کشور عضو این حوزه را خواهید داشت که امتیاز مهمی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید حضور در کشوری است که اقامت آن را گرفته‌اید. به عنوان مثال در کشور یونان هیچ‌گونه اجباری برای حضور در این کشور در مدت زمان اقامت تعیین شده نخواهید داشت مگر این که قصد داشته باشید تا بعد از چند سال درخواست تابعیت یونانی کنید. این در حالی است که در اغلب کشورهای اروپایی دیگر باید مدت زمان مشخصی را در خاک این کشورها حضور داشته باشید.

با در نظر گرفتن تمامی موارد مذکور می‌توان گفت که در شرایط فعلی، دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در یونان یک گزینه عالی محسوب می‌شود. به تمامی مزایای ذکر شده باید قرابت فرهنگی بین ایران و یونان، مقرون‌به‌صرفه بودن یونان برای زندگی، زمان کوتاه رسیدگی به پرونده اقامت و فاصله کمتر ایران با یونان نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره داشته باشیم که سرمایه‌گذاری در یونان را برای ایرانی‌ها جذاب‌تر می‌کند. در ادامه روش‌های مختلف اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در یونان بررسی خواهد شد.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

برای گرفتن اقامت یونان از طریق تمکن مالی لازم است یک حساب بانکی در کشور یونان داشت باشید که حداقل موجودی آن 20 هزار یورو باشد. در واقع وجود 20 هزار یورو در حساب بانکی، اثبات‌کننده توان مالی شما برای دو سال زندگی در کشور یونان خواهد بود. البته این مبلغ برای افراد مجرد بوده و برای خانواده‌های دو یا سه نفره باید دست‌کم 25 هزار یورو در حساب بانکی شخص باشد. دقت داشته باشید که روش گرفتن اقامت از طریق تمکن مالی برای افرادی با درآمد خالص سالیانه 40 هزار یورو پیش‌بینی شده است.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در یونان

روش دوم که متداول‌ترین و جذاب‌ترین روش اخذ اقامت یونان محسوب می‌شود خرید ملک در این کشور است. در صورتی که در کشور یونان ملکی با ارزش حداقل 250 هزار یورو خریداری کنید اقامت 5 ساله و قابل تمدید این کشور به شما داده خواهد شد. البته می‌توانید به جای خرید یک ملک، چندین ملک مختلف را که مجموعا 250 هزار یورو ارزش دارند خریداری کنید. با انجام این کار ضمن گرفتن اقامت یونان می‌توانید با اجاره دادن ملک کسب درآمد هم داشته باشید. با خرید ملک در یونان امکان گرفتن اقامت برای خانواده خود را نیز دارید. ضمن این که تحت شرایطی بعد از گذشت 7 سال امکان درخواست تابعیت یونان و گرفتن پاسپورت یونانی را نیز خواهید داشت.

اخذ اقامت یونان به روش ثبت شرکت

روش سوم برای گرفتن اقامت اروپا ثبت شرکت در کشور یونان است. در صورتی که فکر راه‌اندازی کسب‌وکار در یک کشور اروپایی را در سر دارید می‌توانید با 250 هزار یورو سرمایه، اقدام به ثبت شرکت در کشور یونان نمایید. البته با توجه به مسائل مربوط به مالیات و هزینه‌های مختلف راه‌اندازی کسب‌وکار، این روش نسبت به دو روش قبلی کمتر رواج دارد.

با بررسی شرایط کشورهای مختلف و همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری ویزای طلایی می‌توان گفت که در شرایط فعلی کشور یونان یک گزینه عالی برای گرفتن اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری است. اما با توجه به ریزه‌کاری‌هایی که در این زمینه وجود دارد، برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان خود، توصیه می‌شود از تخصص و تجربه موسسات معتبر فعال در این حوزه استفاده کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو