جشن تولد فروغ فرخزاد در ترکیه

منبع: سیمرغ

93

1398/10/1

18:29


جشن تولد فروغ فرخزاد در ترکیه

انتشارات یاپی کردی، ناشر تخصصی کتاب‌های اورهان پاموک در ترکیه که به تازگی دست به انتشار آثاری از فروغ فرخزاد زده است، مراسمی را به مناسبت زادروز این شاعر ایرانی در استانبول برگزار می‌کند

حضور بازیگر نقش فروغ در مراسم تولد فروغ فرخزاد

به مناسبت هشتادوپنجمین زادروز فروغ فروخزاد، انتشارات یاپی کردی (ناشر تخصصی کتاب‌های اورهان پاموک در ترکیه) که مجموعه اشعار فروغ و کتاب «آیه‌های زمینی» را منتشر کرده است، برنامه‌ای را ترتیب داده است که این نشست با مدیریت مکبوله آراس برگزار می‌شود.
 
در این نشست مکبوله آراس عیوضی، مترجم مجموعه آثار فروغ به زبان ترکی، علاوه بر اجرای برنامه در مورد زندگی فروغ و آثارش صحبت خواهد کرد.

همچنین نازان کسان، بازیگر تئاتر که در مورد زندگی فروغ تئاتری روی صحنه دارد، به سخنرانی درباره شخصیت فروغ از نظر یک بازیگر تئاتر می‌پردازد و فرهاد عیوضی، مترجم آثار فارسی به ترکی، درباره فروغ و آثار سینمایی او و تاثیر او بر سینمای ایران و نیز تاثیر سینما در زندگی فروغ سخنرانی خواهد کرد.

در این نشست علی سدیدی هریس نیز در مورد نامه‌های فروغ صحبت می‌کند و مهتاب مرال که یکی از اشعار فروغ را به صورت قطعه‌ای موسیقی اجرا کرده، به‌صورت زنده اجرا می‌کند.

در این مراسم قرار است، مستند ۲۰ دقیقه‌ای که فرهاد عیوضی درباره زندگی و اشعار فروغ ساخته، نمایش داده شود.

این مراسم از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۲۴ دسامبر (سوم دی‌ماه) در محل انتشارات یاپی کردی در استانبول برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

بیشتر بدانید : بیوگرافی فروغ فرخزاد : از ازدواج و رابطه عاشقانه تا مرگی پیش بینی شده

بیشتر بدانید : هر آنچه می‌خواهید از فروغ فرخزاد بدانید!!

بیشتر بدانید : گفتگوی منتشر نشده با خواهر فروغ فرخزاد/دوست نداشتم مثل فروغ رفتار کنم!

بیشتر بدانید : فروغ چگونه مرگ خود را پیش بینی کرد!+بخشی از شعر اخوان برای فروغ

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ibna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو