اشتباهات رایج در نگهداری از ساکولنت ها

اشتباهات رایج در نگهداری از ساکولنت ها


منبع: دونفره

244

1398/2/28

22:32


همه ی افراد کاکتوس ها و ساکولنت ها رو از بادوام ترین و مقاوم ترین گیاهان برای نگهداری میشناسن و معمولا توصیه میکنن اگه موفقیت چندانی در نگهداری از گل و گیاه نداشتین بهتره این موارد رو انتخاب کنید. ساکولنت ها، گیاهان گوشتی، آبدار و بدن تیغ هستند و با کاکتوس ها تفاوت دارن. برخلاف تصور عموم باید روش های نگهداری از اونها رو بدونین تا بتونین گیاهی شاداب داشته باشین. اگه برگ گیاهتون میریزه و حتی با آبیاری، گیاهتون چروکیده شده مطمئنا کاری رو اشتباه انجام میدید. در این مطلب اشتباهات رایج در نگهداری از ساکولنتها رو براتون شرح میدم.

عدم تامین نور کافی برای رشد ساکولنت ها

شاید مهمترین ویژگی محیطی برای رشد یک ساکولنت نور باشد. این گیاهان نیاز به نور کامل دارند و حتی تابش مستقیم آفتاب رو هم تحمل میکنند. ساکولنت ها بومی جنگل های استوایی هستن و برای رشدشون به محیطی با ویژگی سایه آفتاب نیاز دارن. پنجره ی جنوبی و شرقی در خونه ها بهترین گزینه برای نگهداری از این گلهاست و پنجره ی جنوبی ارجحیت بیشتری داره.

پنجره ی جنوبی بهترین مکان برای قرار دادن ساکولنتها

پنجره ی جنوبی بهترین مکان برای قرار دادن ساکولنتها

ساکولنت ها را به درستی آبیاری نمیکنید

معمولا با تصور اینکه ساکولنت ها هم مانند کاکتوس ها در کویر هستن و آب کمی رو دریافت میکنند افراد آبیاری مناسبی رو برای اونها انجام نمیدن اما باید بدونین که کاکتوس ها به بی آبی مقاوم ترن. بهتره که گلدون ساکولنت رو به طور کامل آبیاری کنید تا زمانی که آب از زیر گلدون خارج بشه. گاهی اوقات خوبه که گل هاتونو غبارپاشی هم بکنید تا سرحالتر باشن. شرایط محیطی، تابش نور خورشید و دمای محیط در اّیاری این گیاهان بسیار تاثیرگذاره و آبیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی برگها میشه.

آبیاری مناسب برای داشتن گیاهان شاداب و سرحال

آبیاری مناسب برای داشتن گیاهان شاداب و سرحال

از خاک مخصوص برای کاشت ساکولنت ها استفاده نمیکنید

تمام گیاهان گلدانی نیاز به ترکیب استانداردی برای خاک دارن تا بتونن رشد مناسب خودشون رو داشته باشن. در مورد ساکولنت ها باید گفت که میشه از هر خاکی برای کاشتشون استفاده کرد اما بهتره که دارای پرلیت و مقداری زغال کوبیده شده باشه تا از قارچ جلوگیری کنه.

بستر خاکی مناسب را برای رشد ساکولنتها فراهم کنید

بستر خاکی مناسب را برای رشد ساکولنتها فراهم کنید

قرار دادن ساکولنتها در یک مجموعه و در کنار هم

درسته که قرار گرفتن این گل ها در کنار هم با توجه به تنوعی که در شکل و رنگشون وجود داره مجموعه های بی نظیر و زیبایی رو خلق میکنه اما یکی از اشتباهات رایج در نگهداری از اونهاست. زیرا رقابت اونها برای تامین غذا و آب باعث ضعیف شدن و از دست رفتن برخی از نمونه ها میشه.

نگهداری مجموعه ای از ساکولنتها در یک گلدان

نگهداری مجموعه ای از ساکولنتها در یک گلدان

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو