زندگینامه کامل حسین پاکدل و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه کامل حسین پاکدل و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام


منبع: کولاک

293

1398/10/2

02:35


کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل حسین پاکدل از نظرتان می گذرد. حسین پاکدل از جمله بازیگران با سابقه و بزرگ تلویزیون و سینمای ایران است که فعالیت خود را از صدا و سیمای شهرستان آغاز کرده است. حسین پاکدل متولد ۷ دیماه سال ۱۳۳۸ شمسی در شهر اصفهان می باشد. شاید جالب باشد که بدانید حسین، برادر بزرگ تر مهدی پاکدل ، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون می باشد!

حسین پاکدل

جسین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کشاورزی و در دانشگاه شیراز) آغاز کرد و در دانشگاه تهران نیز به پایان رسانید. وی از سال ۱۳۳۶ شمسی با صدا و سیمای مرکز شیراز به همکاری پرداخت. وی پس از دریافت مدرک لیسانس خود در سال ۱۳۶۶ شمسی، به دلیل تجربه قبلی فعالیت در رادیو، به عنوان مدیر پخش شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و تا سال ۱۳۷۳ شمسی و به مدت ۷ سال در این مقام فعالیت کرد.

لازم به بیان است پاکدل با آمدن علی لاریجانی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از مفام خود استعفا داد! علاوه بر این او مدیریت دوره‌ های دهم و یازدهم جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان را نیز پذیرفت.

لازم به بیان است وی در حال حاضر نیز به عنوان نویسنده و تهیه کننده، در عرصه های تئاتر و سینما فعالیت دارد. بد نیست بدانید پاکدل در سال ۱۳۹۵ شمسی نیز مدیر تئاتر شهر بوده است!

زندگینامه کامل حسین پاکدل

فعالیت پاکدل در عرصه ی نویسندگی

حسین در سال ۱۳۷۴ شمسی، برنامه ” قصه های شب ” سیما را برای تلویزیون نوشت و تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده گرفت! سپس تهیه کننده برنامه های ” اینجا ایران است ” در سال ۱۳۷۵ شمسی و مجموعه عروسکی ” صفر آقا ” در سال ۱۳۷۶ شمسی را نیز برعهده داشت.

حسین پاکدل و مهدی پاکدل

حسین پاکدل و ورود به دنیای بازیگری

پاکدل یکی از مجریان فعال دهه شصت و هفتاد شمسی در شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که پس از مدتی از اجرا کناره گیری کرد! جسین در سال ۱۳۷۶ شمسی، در فیلم ” یاس های وحشی ” به کارگردانی محسن محسنی نسب و به تهیه کنندگی فواد نور و به نویسندگی محسن محسنی نسب و احمد میررفیعی، برای اولین بار بازیگری در جلوی دوربین را تجربه کرد!

او در ادامه در فیلم ” مسافر ری ” در سال  ۱۳۷۹ شمسی به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری و به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و در ادامه در سریال تلویزیونی ” تفنگ سرپر ” به کارگردانی امرالله احمدجو و به تهیه کنندگی محمود فلاح به ایفای نقش پرداخت.

پاکدل

ماجرای ممنوع التصویر بودن پاکدل چه بود؟

حسین پاکدل می گوید از سال ۱۳۷۵ شمسی در تلویزیون، عملا ممنوع التصویر بوده ام! او می گوید: ” تقریبا به صورت جدی از سال ۱۳۷۹ شمسی، جلوی حضور هنری من به شدت گرفته شد تا اینکه پس از ۱۱ سال ممنوع الکاری، در سال ۱۳۹۰ شمسی با بازی در فیلم ” برف روی کاج ها ” دوباره به صحنه بازگشتم. “

فیلم ” برف روی کاج‌ ها ” به کارگردانی و نویسندگی پیمان معادی و به تهیه‌ کنندگی جمال ساداتیان، محصول سال ۱۳۸۹ شمسی می باشد.

لازم به بیان است حذف تصاویر و نام ” حسین پاکدل ” از تیزر یا آنونس‌ های تبلیغاتی فیلم سینمایی ” خانه کاغذی ” در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اعتراض برخی از سینماگران ایران همراه شد! فیلم ” خانه کاغذی به کارگردانی مهدی صباغ‌ زاده و به تهیه‌ کنندگی تینا پاکروان، محصول سال ۱۳۹۵ شمسی بود.

پاکدل و همسر و دخترش

پاکدل در مصاحبه ای دیگر نیز، این گونه گفته است: ” به جرات این ادعا را دارم که اگر من نبودم موسیقی در رسانه صدا و سیما نبود! دوستانی در دهه شصت شمسی مصوبه کردند که موسیقی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نشود و فقط آوا باشد! ما در برابر این موارد مقاومت کردیم.

اگر آن زمان خیلی از کارها را نمی کردیم، اوضاع الان به شکل دیگری بود. آن موقع سعی کردیم پیش برنده باشیم تا بازدارنده! ما در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره) ساز را در تلویزیون نشان می دادیم! مدیران افراطی آمدند و کار به اینجا رسید. “

پاکدل در پشت صحنه بر باد رفته

پاکدل و حضور در سریال ” از سرنوشت “

سریال تلویزیونی ” از سرنوشت ” به کارگردانی محمد مهدی سلطانی و علیرضا بذرافشان و به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما می باشد که در سه فصل تولید شده است. لازم به بیان است حسین پاکدل در این سریال تلویزیونی و در نقش فردی خیر  به نام ” خندان “، به ایفای نقش پرداخته است.

دارا حیایی، کامران تفتی، مجید واشقانی، مریم کاظمی، لیلا بلوکات، علیرضا استادی، مهدی صبائی، مائده طهماسبی و علیرضا آرا از دیگر بازیگرانی هستند که در دو فصل این سریال به ایفای نقش می پردازند.

داستان سریال تلویزیونی ۵۰ قسمتی” از سرنوشت ” پیرامون سرنوشت دو کودک از سنین کم تا سنین جوانی است و زندگی آن ها را در پرورشگاه نشان می دهد! محوریت این سریال تلویزیونی، امید بخشی و تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوها است.

پاکدل در اکران فیلم آستیگمات

زندگی شخصی حسین پاکدل

حسین ازدواج کرده است؛ و متاهل می باشد. او با ” عاطفه رضوی ” ( متولد ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۴۷ شمسی در شهر تهران) ازدواج کرده است و صاحب یک دختر به نام ” صبا ” متولد ۱۳۶۷ شمسی می یاشد. بد نیست بدانید عاطفه رضوی در گذشته، یک تجربه کوتاه زناشویی با مهرداد شکرابی داشته است!

پاکدل و همسرش

پاکدل آثاری در زمینه داستان نویسی نیز دارد! که از جمله ی آن ها می توان به ” دروازه صراط ” و ” الیاس و عشقش ” و ” آن ها فقط کدهای خود را فراموش کرده‌ اند ” که مجموعه داستان است و همچنین ” حرف های دیدنی درباره پانتومیم ” و ” براده‌ های فکر ” و… اشاره کرد.

زندگینامه کامل حسین پاکدل

فعالیت حرفه ای پاکدل

  • نویسندگی و کارگردانی نمایش ” حضرت والا “
  • نویسندگی و کارگردانی نمایش ” رقص زمین “
  • نویسندگی و کارگردانی نمایش ” سمفونی درد “
  • نویسندگی نمایشنامه دکتر نون (به کارگردانی هادی مرزبان) برداشتی از رمان نوشته ی شهرام رحیمیان
  • نویسندگی نمایشنامه پروانه‌ های آسیایی (به کارگردانی محمد حاتمی ) با نگاهِ آزاد به رمان تنهایی پرهیاهو اثر بهومیل هرابال
  • بازیگری در فیلم سینمایی مسافر ری (۱۳۷۹ شمسی)
  • بازیگری در یاس های وحشی (۱۳۷۶ شمسی)
  • نویسندگی فیلم‌ نامه سریال ” دکتر حسابی “
  • نویسندگی و کارگردانی نمایش ” گزارش به آکادمی “
  • نویسندگی و کارگردانی نمایش ” یک صبح ناگهان “

پاکدل

آدرس اینستاگرام حسین پاکدل

https://www.instagram.com/pakdel.hossein

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو