دستور و طرز تهیه آش مانتی بسیار خوشمزه مخصوص افطار

منبع: نمکستان

121

1398/10/2

02:37


دستور و طرز تهیه آش مانتی بسیار خوشمزه مخصوص افطار    نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش مانتی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید. مواد لازم آش مانتی برنج یک پیمانه بلغور گندم یک پیمانه سبزی آش  ۵۰۰ گرم عدس پخته […]

دستور و طرز تهیه آش مانتی بسیار خوشمزه مخصوص افطار

 طرز تهیه آش مانتی

 

 نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش مانتی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم آش مانتی

برنج یک پیمانه
بلغور گندم یک پیمانه
سبزی آش  ۵۰۰ گرم
عدس پخته شده  ۳۰۰ گرم
آب‌ گوشت یا مرغ یک لیتر
زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
پیاز سرخ شده  سه قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه مانتی

آرد ۳۰۰ گرم
نمک نصف قاشق چای‌خوری
تخم مرغ سه عدد
روغن زیتون  ۳ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم
زردچوبه، کاری، پودرسیر از هرکدام یک قاشق چای‌خوری
پیاز رنده شده یک عدد
پیاز سرخ شده دو قاشق غذاخوری

 طرز تهیه آش مانتی

برای تهیه آش مانتی خوشمزه ابتدا برنج و بلغور را از شب قبل در آب خیس می‌کنیم. برنج را با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و کمی پخته شود. سپس بلغور را اضافه می‌کنیم. بلغور بعد از اینکه چند جوش بخورد پخته می شود. حالا سبزی ها ی ساطوری شده، آب گوشت و عدس را اضافه می کنیم. زردچوبه و پیاز سرخ شده را با کمی روغن زیتون گرم می‌کنیم و داخل آش می‌ریزیم. نمک و فلفل آش را اضافه می کنیم و اجازه می‌دهیم تا آش کمی بجوشد و جا بیفتد. برای آماده کردن مانتی ابتدا، تخم‌مرغ، آرد، نمک و روغن‌زیتون را با هم ورز می‌دهیم تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس خمیر را به قطر سه میلی‌متر با وردنه پهن می‌کنیم و به شکل مربع‌های کوچک ۳×۳ می‌بریم.

گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده، پیاز سرخ شده و ادویه‌جات را با هم مخلوط می‌کنیم و به اندازه یک نخود از مایه گوشتی روی خمیرهای بریده شده گذاشته، به شکل مثلث تا می‌زنیم و به شکل هلالی دور خودش می‌پیچیم. مانتی‌های آماده شده را به مدت سه دقیقه داخل حجم زیادی از آب که درحال جوشیدن است، می‌ریزیم و آبکش می‌کنیم. سپس مانتی‌ها را داخل آش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم طعم مواد به خورد یکدیگر برود. آش آماده خوردن است.

دستور و طرز تهیه آش مانتی بسیار خوشمزه مخصوص افطار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو