آکاایران: کدام فرش به خانه شما بیشتر می آید؟

خانه و خانه داری, روی خط خبرگزاری ها

فرش در ظاهر خانه و دکوراسیون آن تاثیر زیادی دارد، جلوه خاصی به خانه ها و اتاق های شما می بخشد و در عین حال تاثیر زیادی در ایجاد حس آرامش دارد. فرش از ضروری ترین وسایل برای چیدمان و دکوراسیون خانه محسوب می شود و اگر درست و متناسب با فضای خانه انتخاب شود بر جلوه خانه شما خواهد افزود. امروزه در انتخاب فرش مانند انتخاب بسیاری از لوازم خانه، رعایت یک سری قوانین و اصول ضروری به نظر می رسد. قوانینی که رعایت آن به هماهنگی سبک دکوراسیون محیط منجر خواهد شد. از این رو، توصیه می شود که پیش از خریدن فرش به چند نکته کاربردی که در ادامه آمده است، توجه کنید.

در اولین قدم برای انتخاب فرشی مناسب و ایده آل، باید جایی که می خواهید فرش را قرار دهید، مشخص کنید تا فرشی مطابق با همان ویژگی ها را انتخاب کنید؛ برای مثال، فرشی که در یک اتاق پذیرایی پر رفت و آمد و یا در یک اتاق ناهارخوری شلوغ انداخته می شود حتما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد ولی برای فضایی مانند اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و چندان پر رفت و آمد نیست، می توانید از فرشی با جنسی لطیف و رنگ روشن استفاده کنید.

خانه تان کوچک است یا بزرگ؟

اگر فضای خانه تان کوچک است و می خواهید بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است از فرش هایی که دارای رنگ های روشن است، استفاده کنید و اگر فضای خانه تان بسیار بزرگ و کم اثاثیه جلوه می کند، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که دارای رنگ های تیره هستند. البته در انتخاب رنگ فرش باید توجه داشته باشید که فرش هایی با رنگ تیره مانند آبی نفتی، مشکی یا قهوه ای مایل به شکلاتی به سادگی لکه های روشن را نمایان می کنند و فرش هایی که دارای رنگ های بسیار روشن هستند مانند سفید، گرد و غبار را نشان می دهند. بنابراین اگر فرشی را برای محوطه بیرونی خانه تان می خواهید، بهتر است محیط خارج خانه و میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در همیشه کثیف دیده نشود.

چند نکته کوتاه برای انتخاب فرش مناسب

* برای فرش اتاق خواب، به جای استفاده از یک قالی بزرگ، از چند قالیچه با رنگ های روشن استفاده کنید.

* برای نقاطی که رطوبت هوا در آن جا بالاست، از فرش های پشمی استفاده کنید. فرش های پشمی دارای ماندگاری زیادی هستند و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند اما بدانید که گرد و خاک به سختی از آن ها جدا می شود.

*آن دسته از فرش هایی که دارای چند رنگ مختلف هستند و یا طرح هایی تو در تو دارند، کثیفی را کمتر از دیگر فرش ها نشان می دهند. پس اگر خانه تان در معرض گرد و غبار قرار دارد یا کودک نوپایی دارید، بهتر است یکی از همین نوع فرش ها را انتخاب کنید تا مجبور نشوید هر ماه فرش تان را عوض کنید!
خراسان – 1392/12/12 شماره انتشار 18638

.

منبع :