آکاایران: Warning: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088

آکاایران: 12 راه مبارزه با مورچه ها در خانه

 
 
 
گاهی وجود حشراتی مثل مورچه در داخل خانه به قدری آزاردهنده است که سبب سلب آسایش افراد ساکن در آن خانه می شود. البته برای مبارزه با آنها راهکارهایی وجود دارد.

در اینجا 12 راه برای از بین بردن مورچه ها در خانه برایتان بیان می کنیم.

1- کمی فلفل سیاه را در نقاطی از خانه که محل عبور و مرور مورچه ها هستند، بپاشید.

2- اگرچه این ادعا عجیب به نظر می آید، ولی بعضی ها عقیده دارند برای آنکه در جهت عبور و مرور مورچه ها محدودیتی ایجاد کنید، دور فضای مورد نظر را بر روی زمین یا دیوار، با گچ خط بکشید. می گویند مورچه ها از روی خط گچی عبور نمی کنند، برخی دیگر به جای گچ، پودر تالک را پیشنهاد می کنند.

3- گفته می شود سیب دارای اسیدی است که مورچه ها را از بین می برد. بنابراین مقداری پوست سیب یا تکه هایی از خود آن و یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه قرار دهید.

4- مخلوطی از عسل و پودر اسید بوریک را بر روی تکه کاغذی ریخته و در مکانی نزدیک لانه مورچه ها قرار دهید. با حمل این ترکیب به ظاهر خوشمزه توسط مورچه های رهگذر، مورچه های داخل لانه نیز از بین می روند. البته بعضی از مورچه ها به مواد چربی، بیشتر از مواد شیرینی تمایل دارند. لذا شما می توانید به جای عسل از کره استفاده کنید.

در صورتی که از بین روش های مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از سموم را انتخاب کرده اید، مراقب بچه های کوچک باشید

5- از آن جایی که مورچه ها از بوی «میخک» متنفر هستند، می توان چند دانه میخک را بر سر سوراخ آن ها قرار داد.

6- چند قطعه اسفنج را با آبی شیرین خیس نموده و بر سر راه مورچه ها قرار دهید. سپس اسفنج را در آب فرو ببرید تا مورچه ها خفه شوند. اگر چندین مرتبه این کار را انجام دهید، مورچه ها تا مدتی از این راه، رفت و آمد نخواهند کرد. البته این کار را می توان با چند تکه روزنامه ی آغشته به شیره ی قند یا چربی هم انجام داد.

7- مورچه ها در باغچه و حیاط اغلب، شته ها را از این درخت به آن درخت جابه جا می کنند تا از شیره ی گل ها و درختان استفاده کنند. می توانید حدودا در فاصله ی 20 سانتی متری مقداری پشم به کمی نخ ببندید، سپس روی آن پودر حشره کش بریزید. به این ترتیب مانع رفت و آمد آن ها خواهید شد.

البته با بستن مقداری نوارچسب پهن به صورتی که طرف چسبناک آن رو به بیرون باشد، می توان مانع از بالا رفتن مورچه ها از درخت و حتی میز آشپزخانه شد.

8- مورچه ها از بوی کاج و صنوبر خوششان نمی آید، پس اگر در آشپزخانه مقداری اسانس حاوی بوی این درخت ها را قرار دهید، مورچه ها به آن جا نخواهند آمد.

9- قرار دادن مقداری پوست خیار در قفسه های آشپزخانه نیز موجب فرار مورچه ها خواهد شد.

10- سوراخ ها و شکاف های محل ورود مورچه ها را اگر با صابون پر نمایید، دیگر هرگز از آن محل رفت و آمد نخواهند کرد.

11- ریختن اندکی نفت در سوراخ مورچه ها هم برای مدت کمی می تواند چاره ساز باشد.

12- در صورتی که کودک شما روی تخت خواب می خوابد و پوست بدنش به مورچه ها حساسیت دارد، می توانید هر یک از پایه های تخت را داخل یک ظرف آب قرار دهید. آن گاه مورچه ها داخل ظرف آب می افتند.

هشدار

در صورتی که از بین روش های مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از سموم را انتخاب کرده اید، مراقب بچه های کوچک باشید. به این معنا که مکان هایی را سم پاشی کنید که دور از دسترس بچه ها باشند.

در ضمن از آنجا که برخی از سم ها امکان ترکیب با آب را دارند، شما می توانید از محلول همان سم به جای پودر آن، برای سم پاشی استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد آنها مشکلات کمتری را نسبت به پودرها خواهد داشت.

 
 

منبع :

12 راه مبارزه با مورچه ها در خانه  | خانه داری