در سی و هشتمین دوره جشنواره؛ آزمون سخت هیئت انتخاب جشنواره فجر در وفاداری به تعهد و تخصص!

منبع: سینما پرس

80

1398/10/2

12:01


سینماپرس: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد و رونمایی از فیلم‌ها، نشان خواهد داد که آیا هیئت انتخاب این جشنواره، به تعهد و تخصص وفادار بوده‌اند یا اسامی ‌و فشارهای تبلیغاتی!

سیمرغ

سینماپرس: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد و رونمایی از فیلم‌ها، نشان خواهد داد که آیا هیئت انتخاب این جشنواره، به تعهد و تخصص وفادار بوده‌اند یا اسامی ‌و فشارهای تبلیغاتی!

به گزارش سینماپرس، شمارش معکوس برای معرفی آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر درحالی آغاز شده که نگرانی‌های زیادی برای ورود یا عدم پذیرش آثار توسط هیئت انتخاب ایجاد شده است. طیف گسترده‌ای از سینماگران متقاضی حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند. در این میان، نام آثاری از نسل جدید فیلم سازان انقلابی نیز به چشم می‌خورد. (در گزارشی که امروز با عنوان «موج نوی سینمای انقلاب» در صفحه تصویرروز کیهان منتشر شده، به برخی از این سینماگران پرداخته شده است) فیلم‌سازهایی که برای جلب توجه هیئت انتخاب این جشنواره، باید با سینماگران قدیمی ‌یا افرادی که با نام و رسانه‌های حامی ‌خود، دیگران را مرعوب می‌کنند، رقابت کنند. این فضا، آزمون مهمی‌ برای وفاداری هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به تعهد و تخصص است. امسال ۱۵۱ فیلم، متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستند. اما این جشنواره همچون دوره‌های قبل، ظرفیت محدودی دارد و فقط ۲۲ فیلم به بخش مسابقه و تعدادی نیز به بخش نگاه نو راه خواهند یافت. همین امر کار را برای هیئت انتخاب جشنواره دشوارتر کرده و آنها باید عدالت را میان کیفیت و محتوای خوب آثار و باندبازی و لابی‌گری و نام‌های خاص، رعایت کنند.

سال گذشته نیز چند فیلم «بسیار ضعیف» به بخش مسابقه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافتند و در مقابل، تعدادی از فیلم‌هایی که قابلیت بیشتری برای ورود به جشنواره داشتند، از بخش مسابقه بازماندند.

 امسال هم با توجه به اینکه برخی اعضای هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، کارنامه و سابقه‌ای ضعیف دارند، این نگرانی وجود دارد که همچون دوره قبل، بسیاری از فیلم‌های نالایق، با تکیه بر نام و قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی یا لابی‌گری به جشنواره راه یابند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد و رونمایی از فیلم‌ها، نشان خواهد داد که آیا هیئت انتخاب این جشنواره، به تعهد و تخصص وفادار بوده‌اند یا اسامی ‌و فشارهای تبلیغاتی!

*کیهان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو