لباس مناسب برای خانم هایی که بالاتنه چاق دارند

لباس مناسب برای خانم هایی که بالاتنه چاق دارند


منبع: زیبامون

648

1398/10/2

12:06


لباس پوشیدن دارای اصول و قوانینی هست که اگر با این قوانین آشنا باشید میتونید بهترین و جذاب ترین استایل ها رو متناسب با اندام خود داشته باشید. اصول مربوط به انتخاب لباس خانم هایی که بالا تنه پاق و بزرگ دارند رو در این بخش از زیبامون بخوانید!

لباس مناسب برای خانم هایی که بالاتنه چاق دارند

وقتی استایل و لباس مناسبی داشته باشید، مطمئنا احساس خیلی خوبی هم نسبت به خودتون خواهید داشت. مهم ترین نکته ای که در رابطه با لباس پوشیدن وجود داره این هست که لباس و استایلی رو انتخاب کنید که با قالب و شکل اندام شما تناسب داشته باشه! برای اینکه بتونید بهترین مدل لباس رو متناسب با شکل اندام خودتون انتخاب کنید، لازمه که اطلاعاتتون رو در رابطه با فرم بدن و شکل اندامی که دارید، افزایش بدید و سپس به سراغ انتخاب لباس برید.

برای تشخیص فرم بدن باید رو به روی آینه بایستید و تمام اجزای بدن رو با دقت بررسی کنید.اگر در نگاه کلی به این نتیجه رسیدید که بالاتنه شما بزرگ تر و چاق تر از سایر قسمت های بدن هست، باید گفت که شکل بدن شما مثلثی وارونه هست.

برای اینکه بتونید بهترین و مناسب ترین لباس ها رو برای اندام مثلثی وارونه یا بالاتنه بزرگ و چاق انتخاب کنید، لازمه که اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید و با استفاده از راهنمایی هایی که در این زمینه وجود داره، لباس و استایل منحصر به فرد خودتون رو داشته باشید و جذابیت بیشتری پیدا کنید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و راهنمایی کامل در رابطه با لباس مناسب برای خانم هایی که بالاتنه چاق دارند رو مطالعه کنید و این مقاله رو برای دوستان خودتون هم بفرستید!

 

شکل اندام با بالاتنه بزرگ یا مثلث وارونه چگونه است؟

خانم هایی که شکل بدن اونها مثلثی وارونه هست، به طور کلی شانه های پهن تر و بزرگتری نسبت به باسن ، دارند پاهای این افراد نسبتا باریک هست و به طور کلی بالاتنه نسبتا بزرگتر یا چاق تری دارند. در این موارد شما باید بدانید که چه لباس هایی مکمل اندام شما بوده و با چه مدل از لباس هایی، تناسب بهتر و بیشتری در اندام و استایلتون ایجاد میشه.

در ادامه چند تا ترفند کاربردی در رابطه با بایدها و نبایدهای مربوط به لباس پوشیدن خانم هایی که بالاتنه چاق دارند رو بهتون یاد میدیم تا بتونید بهترین و مناسب ترین لباس ها رو انتخاب کنید و استایل شیک و جذاب داشته باشید.

 

ترفندهای کاربردی برای لاغر تر نشان دادن بالاتنه

 

تاپ و لباس هایی که دارای طرح های عمودی هستند رو امتحان کنید

 

استایل شیک با لباس راه راه

 

اگر تاپ یا لباسی بپوشید که دارای خطوط عمودی باشه، خیلی راحت اندازه بالاتنه و قسمت سینه به حداقل می رسه و با سایر قسمت های بدن تناسب بیشتری پیدا میکنه. شما می تونید تاپ هایی که دارای طرح راه راه و خطوط عمودی هست رو بپوشید و یا اینکه با گردنبندهای بلند و باریک خطا دید خوبی ایجاد کرده و قسمت بالاتنه رو لاغرتر و متناسب تر نشون بدید.

اگر تمایل دارید در قسمت شانه ها لاغرتر دیده بشید می تونید از لباس هایی که دارای یقه U شکل یا V شکل هستند هم استفاده کنید. این لباس ها تاثیر خیلی خوبی در کشیده تر دیده شدن قسمت گردن داشته و پهن بودن و بزرگی شانه ها رو کمتر نشون میدن.

اما اگر تمایل دارید با استفاده از گردنبند، بزرگ و چاق بودن بالا تنه رو متعادل کنید، بهترین پیشنهاد این هست که از زنجیرهای ظریف و بلند استفاده کنید تا خطای دید خیلی خوبی در این قسمت ایجاد شده و بالاتنه متعادل تری داشته باشید.

 

تاپ، تی شرت، شومیز یا بلوز به رنگ تیره بپوشید

 

استایل زنانه با لباس تیره و دامن روشن

 

برای اینکه چاقی بالا تنه کمتر به نظر برسد، بهترین کار این هست که یک تاپ، تی شرت، شومیز یا بلوز تیره را با دامن یا شلوار روشن تر ست کنید. زیرا رنگ تیره تاثیر خیلی خوبی در کوچک تر دیده شدن بالا تنه شما خواهد داشت و ست کردن این رنگ از لباس با دامن یا شلوار روشن، تعادل خیلی خوبی رو در اندامتون ایجاد کرده و استایل شیکی رو هم برایتان به وجود میاره.

 

از اکسسوری هایی استفاده کنید که قسمت کمر را زیباتر نشان دهند

 

لباس با کمربند

 

اگر کمر باریک و متعادلی دارید می تونید با استفاده از لباس هایی که دارای کمربندهای زیبا و شکیل هستند، تمام توجهات رو به قسمت کمر لباس و استایلتون جلب کنید. با این ترفندساده، بزرگ و چاق بودن بالا تنه کمتر دیده میشه و استایل متعادل تری خواهید داشت. 

 

لباس شب ساده و بدون جزئیات انتخاب کنید

 

لباس مجلسی دکلته ساده

 

اگر به دنبال یک لباس مناسب برای حضور در مراسم های رسمی هستید، بهتره لباس شب بسیار ساده و بدون هیچ گونه بند و تزیین اضافه ای روی شانه و اطراف گردن، استفاده کنید. لباس های دکلته ساده می تونن جز انتخاب های خیلی خوب در این موارد باشند و استایل رسمی بسیار جذاب و خیره کننده ای رو براتون ایجاد خواهد کرد.

 

لباس معمولی و کژوال با یقه V شکل بپوشید

 

تی شرت با یقه هفتی

 

بهتره لباس های روزمره ای که استفاده می کنید دارای یقه U شکل یا V شکل باشند تا بزرگ و چاق بودن بالا تنه را کمی پوشش دهند. اگر به دنبال انتخاب یک لباس مجلسی ساده و معمولی هستید بهتره  لباس هایی که دارای یقه های بزرگ و چشم گیر هستند را فراموش کنید و در عوض لباس هایی که در قسمت یقه حالتی هفتی شکل و ساده دارند رو در اولویت انتخاب خودتون قرار بدید.

علاوه بر این، باید دقت داشته باشید لباس هایی رو که دارای یقه هالتری هستند رو هم انتخاب نکنید. زیرا این مدل از لباس ها باعث میشن تا عرض شانه ها بیشتر و بزرگ تر از حالت معمولی به نظر برسه.

 

از دامن های کوتاه که کمی حالت کلوش دارند استفاده کنید

 

دامن کوتاه

 

دامن های A-line دامن هایی هستند که در قسمت کمر تنگ بوده و قسمت پایین دامن کمی حالت کلوش و گشاد دارد. دامن کوتاه و دارای کمی حالت کلوش میتونه جز انتخاب های خیلی خوب برای خانم هایی باشه که دارای بالاتنه چاق هستند. این مدل از دامن کمک میکنه تا پایین تنه شما نیز کمی پهن تر دیده بشه و تعادل خیلی خوبی رو در استایلتون ایجاد میکنه.

 

دامن تقریبا بلند و پر حجم بپوشید

 

دامن چین دار

 

اگر احساس می کنید قسمت پایین تنه شما بسیار کوچک تر از بالاتنه هست، بهتره به سراغ دامن هایی چین دار که از قسمت کمر تنگ بوده و حالت پرحجم پیدا می کنند، بروید. این دامن ها رو می تونید با انواع شومیز، تاپ و تی شرت ست کنید و اگر انتهای لباس رو داخل دامن قرار بدید، زیبایی و جذابیت بیشتری برای استایلتون ایجاد میشه. البته بهتره اندازه دامن رو بلند و تقریبا یک وجب زیر زانو در نظر بگیرید تا این زیبایی و خاص بودن بیشتر دیده بشه.

 

استفاده از شلوار یا دامنی با الگوهای افقی

 

شلوار با طرح افقی

 

برای اینکه توجهات از قسمت بالاتنه کمتر بشه می تونید شلوار یا دامن هایی رو انتخاب کنید که دارای طرح های جسورانه و به شکل افقی هستند. این طرح های افقی، توهم افزایش عرض و حجم در قسمت پایین تنه رو ایجاد میکنه و باعث میشه تا استایلتون متناسب و زیبا دیده بشه.

 

شلوار های راسته و پهن بپوشید

 

شلوار دمپا گشاد

 

در هنگام انتخاب شلوار بهتره به سراغ مدل هایی بروید که حالت راسته و یا دمپای گشاد و پهن دارند و از این طریق، تعادل خیلی خوبی رو برای قسمت بالا تنه و پایین تنه ایجاد کنید. استفاده از شلوارهایی که دارای تزیینات جالب هستند هم میتونه انتخاب خیلی خوبی برای خانم هایی باشه که دارای بالاتنه چاق هستند.

 

لباس، شلوار یا دامن با بافت های جسورانه و خاص انتخاب کنید

 

دامن حریری و پرحجم

 

دامن های حریری و چند لایه، دامن های پلیسه ای، دامن های چند لایه و لباسهایی که بافت متفاوت و جسورانه دارند هم جز انتخاب های خیلی خوب برای خانم های دارای بالا تنه بزرگ و چاق هست. این مدل از لباس ها تعادل بالاتنه و پایین رو به بهترین شکل ممکن حفظ میکنه و استایل متفاوت تر خاص تری براتون به وجود میاره. بنابراین اگر همیشه لباس های ساده و محافظه کارانه می پوشید، این ترفند میتونه یک فرصت عالی برای تغییر دادن سبک و روال همیشگیتون باشه.

 

اشتباهاتی که نباید در استایل خانم هایی که بالا تنه چاق دارند، تکرار شود

 

پوشیدن دامن های تنگ و مدادی

 

دامن تنگ و مدادی

 

پوشیدن دامن های تنگ و مدادی و همچنین شلوار های تنگ و اسکینی یکی از اشتباهات رایجی هست که در استایل خانم های دارای بالاتنه چاق و بزرگ دیده میشه. بنابراین اگر زیبایی و متناسب بودن استایلتون براتون اهمیت داره، این سبک از دامن و شلوارها رو هرگز نپوشید و یا اینکه خیلی کم مورد استفاده قرار دهید. اما اگر به هر دلیلی این سبک از لباس ها رو می پسندید بهتره مدل هایی رو انتخاب کنید که دارای طرح و نقش افقی و الگوی های جذاب باشه.

 

پوشیدن لباس های دارای آستین پف دار و چین دار

 

لباس با آستین پف دار

 

پف دار یا چین دار بودن آستین لباس و یا وجود تزیینات خیره کننده بر روی آستین و شانه لباس، توجهات خیلی زیادی رو به قسمت بالا تنه جذب کرده و حتی ممکنه بالاتنه رو بزرگ تر و چاق تر نشون بده. بنابراین توصیه میشه در انتخاب لباس دقت کنید و لباس هایی که دارای طرح و نقش اضافی در قسمت سرشانه بوده و یا آستین هایی با مدل های فانتزی و پف کرده داره رو انتخاب نکنید.

علاوه بر این پوشیدن روسری های ضخیم و بزرگ هم باعث میشه تا قسمت بالا تنه و شانه ها بزرگ تر دیده بشه. به همین دلیل هست که پیشنهاد میشه روسری های ظریف و نازک بپوشید

 

پوشیدن دامن یا شلوار با الگو و طرح عمودی

 

شلوار با الگوی عمودی

 

شلوار و دامن هایی که دارای الگوی عمودی هستند، باعث میشن تا قسمت باسن و پاها بسیار لاغر تر و باریک تر دیده بشه و همچنین تاثیر خیلی زیادی در بزرگ تر دیده شدن قسمت بالاتنه و شانه ها هم خواهند داشت. 

اما اگر عاشق دامن یا شلوراهایی هستند که دارای طرح های عمودی هستند، بهتره از مدل هایی استفاده کنید که تعادل رو در استایل شما ایجاد کنند. شلوار های راسته و دمپا گشاد و یا دامن های پرحجم و کلوش با الگوی راه راه میتونن انتخاب مناسبی براتون باشند. 

 

پوشیدن لباس های اف شولدر

 

لباس اف شولدر

 

لباس ها و شومیزهای آف شولدر که در قسمت سرشانه خالی هستند هم جز لباس هایین که خانوم های دارای بالاتنه چاق نباید بپوشند. زیرا این مدل لباسها عرض شانه ها رو بیشتر نشون میده و باعث میشه تا بالا تنه شما بزرگتر و پهن تر دیده بشه. 

اما اگر به این سبک از لباس ها علاقه مند هستید، می تونید مدل هایی که دارای رنگ تیره هستند رو امتحان کنید. زیرا رنگ تیره لباس، باعث میشه تا پهنای شانه کمتر به نظر برسه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو