آموزش کامل طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه مخصوص شهر شیراز

منبع: نمکستان

249

1398/10/2

15:25


آموزش کامل طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه مخصوص شهر شیراز نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم کوفته سبزی مواد لازم مقدار مواد ​سبزی (تره،گشنیز،جعفری،ترخون،مرزه و شوید) به مقدار لازم برنج       […]

آموزش کامل طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه مخصوص شهر شیراز

کوفته سبزی کوفته سبزی اصفهانی کوفته سبزی تبریزی کوفته سبزی بدون گوشت کوفته سبزیجات کوفته سبزی شیرازی کوفته سبزی جهرمی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم کوفته سبزی

مواد لازم مقدار مواد
​سبزی (تره،گشنیز،جعفری،ترخون،مرزه و شوید) به مقدار لازم
برنج       ۳۰۰ گر م
لپه         یک فنجان
گوشت چرخ کرده   ۱۵۰ گرم
پیاز سرخ شده   ۵ قاشق غذاخوری
کشمش سرخ شده    ۵ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده      ۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زرد چوبه و آب  به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته سبزی

با آموزش طرز تهیه کوفته سبزی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کوفته سبزی ابتدا باید از ۲ ساعت قبل برنج و لپه را در آب خیس کنید.سبزی‌ها را پاک کنید و تمیز بشورید و ساطوری کنید.برنج و لپه را داخل آبکش بریزید تا آبشان برود.سپس گوشت چرخ کرده را و سبزی و برنج و لپه را در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند.مواد را داخل ظرفی بریزید و نمک و فلفل و زرد چوبه را به آن ها اضافه کنید.

مواد را حسابی با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کنند.با دست از مواد کوفته به اندازه یک پرتقال بر دارید و کف دست پهن کنید.سپس از پیاز و کشمش سرخ شده و گردو وسط کوفته بریزید.کوفته را از کناره شروع به جمع شدن بکنید تا موادی که ریختید داخل کوفته پنهان شوند.حواستان باشد کوفته را خوب جمع کنید تا درحین پخت کوفته وا نرود.در یک قابلمه هفت لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید.مقداری از پیاز سرخ شده و سبزی خرد شده را ​همراه نمک و فلفل به آب جوش اضافه کنید و بعد کوفته‌ها را در آن بیندازید.

حرارت را زیاد کنید که در این مرحله آب از جوش نیفتد.در انتهای پخت که سس غلیظ شود و مقدارش کم شد قابلمه را از روی حرارت بردارید.بعد از پختن، کوفته‌ها را در ظرف مناسبی بچینید و از سس روی کوفته ها بریزید.

کوفته سبزی کوفته سبزی اصفهانی کوفته سبزی تبریزی کوفته سبزی بدون گوشت کوفته سبزیجات کوفته سبزی شیرازی کوفته سبزی جهرمی

معرفی غذای سنتی ایران کوفته سبزی شیرازی

کوفته یکی از غذاهای سنتی ایرانیان است که در اکثر شهرهای ایرانی انواع مختلف آن طبخ می شود؛ در شیراز نیز چند نوع کوفته‌ی مخصوص توسط بانوان هنرمند این شهر تهیه می شود؛ با آن که مواد غذایی اغلبِ کوفته ها  شبیه به هم  هستند اما طعم و حتی ظاهری متفاوت دارند ؛ یکی از کوفته‌های معروف شیرازی که طرفداران بسیاری دارد، کوفته سبزی شیرازی است؛ این کوفته با نخود ، سبزی ، گوشت ، برنج و کشمش تهیه می شود.

کمی حوصله لازم است تا این کوفته لذیذ را تهیه کنید ؛ شیرازی ها یک روز قبل نخود و برنج را خیسانده تا روز بعد کوفته‌ای خوشمزه را برای خانواده خود طبخ کنند ؛ گوشت، برنج، نخود و سبزی ها (جعفری، شوید ، تره و ترخون ساطوری شده) را با هم چرخ میکنند و به شکل توپ در می‌آورند ؛ بعد پیاز داغ ، گردو و کشمش تفت داده شده را در وسط این کوفته قرار داده و داخل آب جوش شامل سبزی می اندازند تا بپزد.

در گذشته رسم بر این بود بر کوفته ها اسم می گذاشتند ؛ کوفته اول را برای از هم پاچیده نشدن #سنگ می نامیدند و کوفته های بعدی را به نام دختران خانواده داخل آب جوش قرار می دادن

آموزش کامل طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه مخصوص شهر شیراز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو