خواص زعفران برای پوست و مو + دستور درست کردن ماسک خانگی

خواص زعفران برای پوست و مو + دستور درست کردن ماسک خانگی


منبع: زیبامون

421

1398/10/2

15:39


در این مقاله از زیبامون دات کام شما رو با نکات جالبی از خواص زعفران برای زیبایی و سلامت پوست آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خواص زعفران برای پوست و مو + دستور درست کردن ماسک خانگی

زعفران گیاه معطری است که احتمالا همه شما به خوبی با ان و خاصیت های بی نظیرش اشنا هستید ولی کمتر کسی است که از توانایی های این گیاه و ادویه جادویی در زمینه زیبایی و سلامت با خبر باشه. در این مقاله از زیبامون دات کام میخوایم شما رو با این قابلیت های پنهان زعفران اشنا کنیم. با ما همراه باشید

 

زعفران چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 زعفران (Saffron) که در کشور هند بیشتر به اسم "کسار" شناخته میشود این روزها در واقع یکی از گران ترین و خاص ترین ادویه ها جهان است. در کنار استفاده ای که از زعفران برای طعم دادن به غذاهای معروف مختلفی استفاده میشود باید بدانیم که این گیاه با ارزش فواید بسیار زیادی در زمینه ی زیبایی و سلامت پوست و مو نیز دارد.

زعفران از ابتدای تاریخ تا کنون به عنوان یکی از ترکیباتی که برای تغذیه ی پوست استفاده میشده شناخته شده است و دارای  ترکیبی است که میتواند باعث از بین رفتن لکه های پوستی و درخشش بیشتر پوست شده و به ان جلوه بهتر و جوانتری نیز ببخشد.

زعفران همچنین به عنوان یکی از معروف ترین و مورد استفاده ترین ادویه های جهان شناخته میشه. این گیاه و ادویه معطر محصول تقریبا گرانقیمتی محسوب میشه با این وجود به طور گسترده ای سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیره. این ادویه ی شگفت انگیز غنی از مواد تغذیه کننده برای پوست و مو هست.

 

زعفران و گل زعفران

 

زعفران به عنوان گیاهی ارزشمند مملو از فواید مختلفه. زعفران از گذشته تا کنون به عنوان گیاهی دارویی و ارزشمند در طب سنتی هندی برای محصولات مراقبتی، آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار میگرفته است. مسئله های مراقبتی پوستی متنوعی مثل جای زخم، ناهماهنگی رنگ پوست، رنگ پریدگی و پوسته پوسته شدن و... میتونن به کمک زعفران به راحتی حل شوند.

به کمک این ادویه ی شگفت انگیز میتونید از شر این مشکلات پوستی خلاص بشین و پوستی بدون نقص داشته باشید.تاثیر شگفت انگیز زعفران در روشن سازی و پاکسازی پوست غیر قابل انکاره. برای فهمیدن فواید دیگه ی زعفران با ما همراه باشید و این مقاله را با دقت بخوانید.

 

زعفران ضد جوشی قدرتمند

زعفران با خواص و کیفیت شگفت انگیز آنتی باکتریال و ضد التهابش انتخاب ایده آلی برای از بین بردن جوش و مشکلات پوستی شما محسوب میشه.این طلای سرخ با دارا بودن خواص درمانی ای که داره میتونه به پاکسازی پوست های مستعد جوش و التهاب کمک بی نظیری بکنه.

۵ یا ۶ برگ از ریحان تازه رو با یک چهارم قاشق چای خوری زعفران میکس کنید و با آب تازه کمی خیس کرده و روی منافذ و آسیبهای جوشی پوست قرار بدین تا قدرت پاکسازی شگفت انگیزش رو ببینید.

 

ماسک زعفران

 

زعفران و کاهش و از بین بردن لکه های غیرطبیعی پوستی

زعفران میتونه ترکیب طبیعی فوق العاده ای برای کم کردن لکه های پوستی، جوش های سر سیاه و آسیب های دیگه ی پوستی باشه. اگه دچار هر کدوم از این مشکلات هستید احتمالا بی خبرید که درمان تمام اینها توی کابینت خونه خودتون پنهان شده.

کمی زعفران رو با آب تمیز خیس کنید و دو قاشق غذا خوری زردچوبه بهش اضافه کنید تا به حالت خمیری دربیاد. کمی صبر کنید تا موادی که مخلوط کردید به هم دیگه واکنش نشون بدن و کاملا یکنواخت مخلوط بشن.

خمیر آماده شده رو برای کاهش لکه های اضافی و سرسیاه روی پوستتون بذارید و اجازه بدید تا ده دقیقه روی پوستتون باقی بمونه. بعد از ان مخلوط رو با اب ولرم بشورید و پوستتون رو خشک کنید. میتونید این روند رو هفته ای دو تا سه بار انجام بدید و نتایج بی نظیرش رو به چشم ببینید.

 

رعفران خشک

 

زعفران و درمان جای زخم

زعفران علاوه بر تمام خواص زیباسازی و پاکسازی دارای خواص درمانی خاصیه که میتونه به روند بهبود جای زخم سرعت ببخشه و به پوست اسیب دیده شما کمک کنه هر چه سریعتر به حالت قبلی خودش برگرده. قرار دادن زعفران حتی روی زخم و یا پوست آسیب دیده باعث میشه که زودتر التیام پیدا کنند و اثر کمتری از جای زخم باقی بمونه.

اگه پوستتون حاوی لکه هایی که باقی مونده از جای زخم نیز هستند به کمک زعفران میتونید کمرنگشون کنید. زعفران همچنین میتونه باعث از بین رفتن نشانه های خیلی قدیمی و باقیمانده از زخم های کهنه بشه و پوست رو تازه کنه.

برای تهیه یک ماسک زعفران برای جای زخم، دو قاشق چای خوری از زعفران رو توی کمی آب مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل دربیاد. چند قطره از روغن نارگیل رو بهش اضافه کنید و مستقیما روی جای زخم قرار بدین.

استفاده ی منظم از این مخلوط شگفت انگیز به بهبود زخم ها و محو کردن جای باقیمونده ازشون بسیار کمک میکنه و شما رو از استفاده از مواد و محصولات شیمیایی کاملا بی نیاز میکنه.

 

ماسک زعفران برای پوست

 

تاثیرات معجزه بخش زعفران در درخشندگی پوست

الودگی, هوای خشک و سخت و سایر عوامل محیطی و حتی شرایط زندگی میتوانند باعث شوند پوست شما بدون روح و مرده به نظر برسد و پوست سالمی نباشد. از انجایی که نداشتن یک پوست سالم میتواند همه جنبه های زندگی را خواه و ناخواه تحت تاثیر قرار دهد و اکثر محصولات پوستی نیز به شدت گران هستند ماسک های زیبایی و طبیعی ای که میتوان انها را در خانه و با وسایل در دسترس اماده کرد این روزها بسیار محبوب شده است.

ماسک های زعفرانی که مخصوص روشن کردن پوست هستند نیز یکی از انهاست. استفاده مناسب و روتین از زعفران میتواند به پوست شما جان تازه و دوباره ای تزریق کرده و به پوست مرده شما را زندگی دوباره ای ببخشد و باعث درخشان شدن و صاف شدن ان شود.

برای تهیه ماسک زعفران مخصوص درخشنده کردن پوست روش زیر را دنبال کنید:

مقداری زعفران را در نصف یک فنجان شیر ریخته و بگذارید خیس بخورد. بعد از اینکه مطمئن شدید زعفران کاملا با شیر مخلوط شده و یکی شده اند ترکیب به دست امده را با کمک پنبه یا یک پد پنبه ای به پوست صوررتان بمالید و دورانی ماساژ دهید. مداوم انجام دادن این پروسه باعث درخشندگی و روشن تر شدن پوست شما و سفیدی بیشتر پوست میشود.

 

زعفران برای پوست

 

تاثیر زعفران بر روی بشاش کردن رنگ چهره

استفاده از زعفران در صنعت محصولات آرایشی بهداشتی به وفور دیده میشود. از گذشته تا به حال زعفران بارها برای محصولات مراقبتی پوستی به عنوان ترکیبی برای تقویت و تغذیه ی بهتر پوست استفاده میشده و این روند همچنان نیز در جریان است و ادامه دارد. استفاده ی مکرر از زعفران پوستی بشاش و درخشان به شما هدیه داده به جوان سازی پوستتان کمک شایانی میکند.

برای تهیه ماسک خانگی زعفران برای بشاش کردن چهره موارد زیر را دنبال کنید:

کمی زعفران رو خرد و آسیاب کنید و با دو قاشق غذاخوری پودر یلانگ و کمی گلاب هم بزنید تا به حالت خمیری برسد . ترکیب به دست امده را روی صورت خود بمالید و کاملا پخش کنید و سپس بگذارید بین ده تا پانزه دقیقه روی پوستتان باقی بماند. بعد از ان صورتتان را با اب ولرم شسته و خشک کنید. بعد از چندبار استفاده میتوانید تاثیرات بی نظیر این ماسک را مشاهده کنید.

 

تاثیر زعفران بر روی از بین بردن افتاب سوختگی

قابلیت های روشن کننده و نرم کننده ای که زعفران حاوی انهاست باعث میشود این ماده معجزه گر به شدت برای تازه کردن پوست به درد بخور و مفید باشد. خیس کردن زعفران در شیر و مالیدن روزانه ان به پوست باعث میشود اثرات و تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی از پوست پاک شده و پوست روشنی و طراوت خود را باز پس بگیرد.

این روش به شدت اسان و بی هزینه است و مداومت در انجام ان اثرش را چند برابر میکند. اگر پوستتان به خاطر بودن بیش از حد در معرض نور افتاب تیره شده است همین حالا این روش را پیش گرفته و جان تازه ای به پوست خود دهید.

 

زعفران

 

قابلیت های زعفران در متعادل کردن و پاکسازی پوست

زعفران میتواند برای پاکسازی پوست ترکیبی فوق العاده مقوی و سودمند محسوب شود. پوست اکثر خانوم ها به خاطر ارایش و استفاده از محصولات ارایشی و بهداشتی متفاوت دارای ph متعادلی نیست و اکثر خانوم ها از تونر های مختلف برای نرمال کردن وضعیت پوست خود پس از ارایش بهره میگیرند. اما چیزی که اکثر خانوم ها از ان بی خبر هستند قابلیت های زعفران در این زمینه است.

برای تهیه یک ماسک تونر زعفرانی روش زیر را کافی است دنبال کنید:

 مقدار کمی زعفران را به گلاب اضافه کنید و بعد از اینکه به زعفران کاملا در گلاب پخش شد، ترکیب تولید شده را به عنوان تونر میتوانید استفاده کنید و پس از پاک کردن ارایش ان را با استفاده از پنبه روی پوست خود پخش کنید.تاثیر فوری این ماسک معطر رو در جوانسازی پوستتان قرار است شما را شگفت زده کند. این ترکیب همچنین به پوست و چهره ی شما شادابی و درخشنگی خاصی هدیه میدهد و ph پوست شما را نیز متعادل کرده و باعث میشود کمتر جوش بزنید.

ولی اگر از افرادی هستید که فرصت و حوصله تهیه و ساخت ماسک های خانگی را نیز ندارند. دو روش ساده دیگر برای استفاده از زعفران و بهره مند شدن از خواص بی نظیرش به شرح زیر است :

 

  • در روش اول میتونید کمی زعفران رو با شیر قاطی کنید و روی پوست و گردنتون به آرومی بمالید و بعد از چند دقیقه بشورید.
  • یا میتونید مقدار کمی زعفران رو توی شیر قاطی کنید هر روز میل کنید تا به چهرتون رنگ بدین.

 

زعفران برای مو

 

خواص روغن زعفران دم کرده برای مو

سرشار از انتی اکسیدان های قوی زعفران میتواند به موهای شما سود زیادی برساند و برای رفع مشکلات مو به شما کمک شایانی بکند. زعفران به موهای شما درخشش و زیبایی دو چندان میدهد و موهای شما رو تغذیه میکند و به انها مواد مورد نیازشان را میرساند.

به روغنی که برای اب رسانی و تغذیه موهایتان استفاده میکنید مقدار کمی زعفران اضافه کنید و ترکیب به دست امده رو کمی گرم کنید و بعد با استفاده از ان کف سرتان و موهایتان را ماساژ دهید. انجام این کار به صورت مداوم و منظم باعث میشود موهای قوی تر و شادابتری داشته باشید و ریشه موهایتان نیز قوی و سفت تر شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو