رمان جدید مارگارت آتوود به ایران رسید

منبع: ایران آرت

152

1398/10/2

20:31


"وصیت‌ها" تازه‌ترین اثر مارگارت اتوود، برنده جایزه «من بوکر» ۲۰۱۹ در انتشارات جمهوری به چاپ رسید.

ایران آرت: کتاب "وصیت­ ها"، آخرین اثر مارگارت اتوود و ادامه­ کتاب "سرگذشت ندیمه"، سرانجام ترجمه و در نشر جمهوری به چاپ رسید.

این کتاب بعد از ۳۴ سال نوشته و به چاپ رسید. بخشی از داستان به سرگذشت پنهان عمه لیدیا مربی اخلاق ندیمه­ ها می­ پردازد. او به روایت حوادث زمان شروع حکومت گیلیاد می ­پردازد و سرگذشت خود را برای خوانندگان ناشناس تعریف می­ کند. او که روزی از قاضی­ان معروف و حقوقدان حامی زنان بوده است، چگونه به عمه لیدیا خدمتگزار وفادار حکومت گیلیاد تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو روایتگر دیگر داستان دو دختر به نام اگنس و دیزی هستند. اگنس دختری پرهیزکار که از کودکی در گیلیاد  و دیزی دختری با شور و هیجان نوجوانانه که در کانادا بزرگ شده است و برخلاف اگنس روحیه ­ای خلافکارانه دارد.

مارگارت اتوود، نویسنده، شاعر، داستان­ نویس و منتقدِادبی کانادایی است. تاکنون بیش از پنجاه کتاب داستان، شعر، مقالات انتقادی و رمان­های مصور از این فعال سیاسی هشتاد ساله در بیش از چهل­ و پنج کشور دنیا چاپ شده است.

اتوود سال ۲۰۰۰ با رمان "آدمکش کور" موفق به کسب جایزه­ ادبی "من­ بوکر" شد. او در سال ۱۹۸۵ نیز جایزه ادبی آرتورسی­کلارک را برای کتاب "سرگذشت ندیمه" کسب کرد. او  کتاب "وصیت­ ها" را که ادامه ­ای بر داستان سرگذشت ندیمه است، در سال ۲۰۱۹ منتشر و مجدداً موفق به کسب جایزه­ من­ بوکر، معتبرترین جایزه­ ادبی جهان شد.

او همچنین جوایز دیگری مانند جوایز گیلر، ایمپک دوبلین را هم در کارنامه ادبی خود دارد. از جمله کتاب­ های او سرگذشت ندیمه، آدمکش کور، عروس فریبکار، گریس دیگر و چشم گربه است که پیش از این در ایران به چاپ رسیده است. 

برشی از کتاب:

اگر بدانید ذهن چقدر سریع در غیاب دیگران خسته می­ شود، تعجب خواهید کرد. یک آدم تنها انسان کاملی نیست. ما در ارتباط با دیگران موجود هستیم. من یک نفر بودم: من خطر هیچ­کس نبودن را به جان خریدم.

وقتی شما در تاریکی و تنهایی خفه شده اید، زمان متفاوت می­ گذرد. طولانی­ تر است، نه می­دانی کِی خوابی و نه کِی بیدار.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو