آکاایران: شاید مطالب زیادی درباره چیدمان یا طراحی داخلی خوانده باشید و شاید بعد از خواندن این مطالب دل تان خواسته باشد بلند شوید و خانه تان را مثل یکی از عکس های زیبای کتاب یا مجله کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید.

این جور وقت ها دل تان می خواهد یک کارشناس کنارتان باشد تا برای این مشکلات راه حل ارائه دهد. در این مطلب دقیقا ما نقش آن کارشناس را بازی کرده ایم و به تعدادی از سوالاتی که برای شما خوانندگان عزیز پیش آمده جواب داده ایم.

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل دکوراسیون

من در خانه ای 50متری زندگی می کنم. می خواهم برای خانه ام مبلمان بخرم اما نمی دانم چه نوع مبلمانی برای خانه ام مناسب است؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

بهترین انتخاب مبل هایی است که دسته ندارند و افراد بیشتری می توانند روی آن بنشینند؛ مثل مبلمان ال شکل. این مبل ها حتی برای استراحت کردن به صورت خوابیده هم مناسب هستند. در خانه های تک خوابه یا فضاهای سوئیت مانند، می توان از این مدل مبلمان به عنوان تختخواب استفاده کرد.

برای پنجره های خانه ام که هم کوچک هستند و هم با فاصله کمی از هم قرار دارند، چه پرده ای بخرم؟

زیباتر کردن فضای منزل

شما مجبور نیستید پرده ای به اندازه قد پنجره تان تهیه کنید. بهتر است برای این پنجره های کوتاه پرده های بلند نصب کنید و چند پنجره کوچک کنار هم را یکی در نظر بگیرید و برای شان یک پرده نصب کنید. این پرده های قدی فضا را رسمی تر می کنند.

 مبلمان خانه ام قدیمی است و تمام خانه را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر هم توانایی خرید مبلمان جدید را ندارم. با این شرایط چگونه می توانم تغییری ایجاد کنم؟

طراحی داخلی

می توانید از کوسن های رنگی که بیشتر مبل را می پوشانند استفاده کنید و حتی می توانید این کوسن ها را خودتان بسازید. برای پارچه روی کوسن ها هم می توانید از پارچه های لباس های رنگی یا گلدار استفاده کنید.

 خانه ام خیلی ساده و خسته کننده است. نمی دانم چگونه آن را از این حال و هوا خارج کنم؟

دکوراسیون داخلی

به خانه تان تنوع بدهید. حتی اگر خانه بزرگی ندارید می توانید یکی از دیوار های اتاق را خاص کنید. مثلا یکی از دیوارهای کوچک را برای چیدمان قاب هایی با عکس های خانوادگی آماده کنید. می توانید این دیوار را رنگ کنید و قاب ها را هم خودتان بسازید. سعی کنید این قاب ها هم رنگ باشند تا باعث آشفتگی خانه نشوند.
  هال تقریبا بزرگی دارم. به تازگی مبل خریده ام. مبل ها را به صورت ردیفی کنار دیوار چیده ام؛ طوری که وقتی مهمان ها روی آن می نشینند برای حرف زدن با یکدیگر راحت نیستند و مجبورند به دیوار روبه رو نگاه کنند. چیدن مبلمان به صورت گرد را هم دوست ندارم چون احساس می کنم وسط خانه است و مزاحمت ایجاد می کند. چگونه این مشکل را رفع کنم؟

دکوراسیون زیبا

کنار آمدن با تغییر معمولا آسان نیست. تغییر از پشتی به مبل هم برای خانواده های سنتی راحت نیست. شاید به همین دلیل است که خانواده های سنتی با مبل مثل پشتی برخورد می کنند و آنها را در فضاهای بزرگ در یک ردیف کنار هم می چینند. اتفاقا مبل در این فضا می تواند مشکل پشتی را حل کند. در جایی که دیواری وجود ندارد که پشتی به آن تکیه زند تا فضایی گرد برای گفت وگو به وجود آورد، می توان مبل را به صورت گرد چید. اگر به این وضعیت عادت ندارید می توانید از تقاطع دیوار استفاده کنید و مبلمان را به صورت ال بچینید؛ یعنی به شکلی که در هر دو سمت مبل به دیوار تکیه دهد.
  هنگامی که مهمان به خانه ام می آید، صدای زیادی در خانه می پیچد و حرف زدن را سخت می کند، چه کار کنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل -آکاطراحی منزل

به احتمال زیاد کف خانه شما از سرامیک یا سنگ است و رویش کفپوشی ندارد. صدا در چنین محیط هایی بیشتر از حد معمول منعکس می شود و ایجاد همهمه می کند. اگر کف خانه را با یک موکت بپوشانید صدا کمتر منعکس می شود. اگر دوست ندارید، می توانید از چند گلیم یا قالیچه کوچک استفاده کنید ولی بدانید هرچه بافت فرش درشت تر باشد، انعکاس صدا کمتر می شود حتی دیوارهای خالی از تابلو هم به بیشتر شدن صدا کمک می کنند.

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

چیدمان مناسب یک آشپزخانه کوچک

زیباتر کردن فضای منزل

ایده هایی برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک!

طراحی داخلی

طرح هایی برای زندگی، بر سینه دیوار

دکوراسیون داخلی

خونه ی شما چه رنگیه؟

.

منبع :

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل  | خانه داری