آکاایران: برق انداختن و تمیز کردن قابلمه سوخته یکی از مشکلاتی است که همه ما در طول زندگی با آن مواجه شده ایم و به دنبال راه هایی برای رفع این مشکل هستیم، اگر شما نیز چنین مشکلی دارید این مقاله را از دست ندهید و با موثرترین راهکارها آشنا شوید.

سوختن غذا و سیاه شدن قابلمه ها و ماهیتابه ها از جمله مشکلاتی است که همه ما آن را تجربه نموده ایم، مطمئنا مواجه شدن با قابلمه های سیاه و سوخته برای هیچ یک از ما خوشایند نیست و به دنبال راهکارهایی امتحان شده و موثر برای تمیز کردن قابلمه سوخته هستیم. از این رو در این مطلب به معرفی روش هایی مفید برای تمیز کردن قابلمه های سوخته و ته گرفته می پردازیم که امیدواریم این نکات مهم برای شما عزیزان نیز کاربردی و مفید باشد.

راهکارهای مفید و کاربردی برای تمیز کردن قابلمه سوخته :

در صورتی که به هر دلیلی غذای شما ته گرفت یا سوخت و با قابلمه های سیاه شده مواجه شدید که مقداری غذا نیز به ته آن چسبیده است، تحت هیچ شرایطی با قاشق یا چاقو به سراغ قابلمه نروید و سعی نکنید که تکه های چسبیده غذا را با ابزارهای مختلف جدا نمایید، زیرا این کار تنها منجر به خراب شدن قابلمه های شما می شود. در ادامه پنج روش موثر و نکات ریز خانه داری برای تمیز کردن قابلمه سوخته و ته گرفته را مشاهده می فرمایید که می توانید در صورت بروز مشکل از این راهکارها استفاده نمایید.

آکاایران: روش های تمیز کردن قابلمه سوخته و سیاه شده

  • اگر غذای شما سوخته است و قابلمه شما ته گرفته است به جای خراشیدن آن با قاشق یا چاقو، مقداری آبجوش و سرکه داخل قابلمه بریزید و درب آن را ببندید، بعد از یکی دو ساعت می توانید با خیال راحت و بدون مشکی قابلمه سوخته را بشویید.
  • اگر میزان سوختگی قابلمه شما زیاد بود برای تمیز کردن آن، مقدار زیادی جوش شیرین را با کمی آب مخلوط نمایید (میزان آب در حدی باشد باشد که جوش شیرین فقط مرطوب شود) بعد از نیم ساعت قابلمه را بشویید تا اثر سوختگی از بین برود.
  • اگر قابلمه های شما بر اثر جوشاندن آب یا آب پز نمودن مواد غذایی سیاه شده اند، برای تمیز کردن این قابلمه های سیاه شده مقداری آب، نمک و آبلیمو را مخلوط کنید و در قابلمه ریخته و مدت کوتاهی آنها را بجوشانید و سپس قابلمه را با مایع ظرفشویی بشویید.
  • در صورتی که از ظروف تفلون برای پخت غذا استفاده می نمایید، در حین پختن غذا مقداری آبلیمو به آن اضافه نمایید تا ظروف تفلون شما سیاه نشوند و سوختگی احتمالی  قابلمه ها جلوگیری نمایید.
  • برای پاک کردن لکه روی قابلمه با ماهیتابه که بر اثر سوختگی به وجود آمده است می توانید مقداری پوست سیب یا ریواس داخل قابلمه بجوشانید تا اثر لکه از بین برود.
حتما بخوانید:  مهمترین نکات خانه داری و 10 دانستنی ریز و مفید برای بانوان خانه دار

روش های تمیز کردن قابلمه سوخته و سیاه شده -آکاتمیز کردن قابلمه سوخته خانه داری خانه داری

روش هایی که ملاحظه نمودید می توانند در تمیز کردن قابلمه سوخته و ظروف سیاه شده بر اثر حرارت زیاد به شما کمک کنند، امیدواریم با به کارگیری این راهکارها، بتوانید از شر ظروف سوخته خلاص شوید. شما دوستان خانه دار و کدبانو همچنین می توانید با کلیک بر روی نکات خانه داری و مراجعه به این بخش از دیگر راهکارها و پیشنهادات عالی در زمینه امور منزل آشنا شوید و با بهره گیری از آنها به حل مشکلات پیش آمده بپردازید.

.

منبع :

روش های تمیز کردن قابلمه سوخته و سیاه شده  | خانه داری