آکاایران: شیرینی ها انواع مختلفی دارند و می توانید آن ها را با طعم و مزه های دلخواهی در منزل بپزید. شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است, در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی را با روشی ساده و به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

پفک گردویی و یا شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های معروف تبریزی است. از این شیرینی خوشمزه می توانید در عید نوروز برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید. طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی در منزل به راحتی و با مواد لازم ساده ای امکان پذیر است.

شیرینی گردویی و شیرینی پفکی و شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های ایرانی لذیذ و پرطرفدار هستند و کدبانوهایی که به پخت شیرینی و کیک علاقه مند هستند بهتر است این نوع شیرینی ها را در منزل بپزند.

مواد لازم برای تهیه ۲۰ عدد شیرینی

  • زرده تخم مرغ درشت : دو عدد
  • گردوی خرد شده : یک پیمانه پلوپزی
  • وانیل : به میزان کم
  • پودر شکر : یک پیمانه پلوپزی
  • پسته : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

ابتدا فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس روی سینی فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و سینی فر را با کمی روغن به خوبی چرب کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی زرده تخم مرغ را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

 شیرینی و کیک

با کمک همزن مخلوط این مواد را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا رنگ زرده تخم مرغ روشن شود. سپس پودر شکر را به صورت آرام آرام به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۴ دقیقه هم بزنید مایع شیرینی به شکل سفید و کشدار در آید.

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی (گردویی) با طعم عالی -آکاطرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی انواع شیرینی آشپزی

گردوی خرد شده را به مایع شیرینی اضافه کنید.

 شیرینی و کیک

با کمک لیسک و یا قاشق مواد شیرینی گردویی را هم بزنید.

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی (گردویی) با طعم عالی -آکاطرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی انواع شیرینی آشپزی

بعد از تهیه مایع شیرینی با کمک قاشق مرباخوری مقداری از مواد شیرینی را بردارید و با فاصله مواد شیرینی را در سینی فر قرار دهید و مقداری پودر پسته روی مخلوط مواد شیرینی بریزید سپس سینی فر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا شیرینی به خوبی پخته شود توجه داشته باشید که در هنگام پخت شیرینی نباید در فر را باز کنید زیرا پف شیرینی ها می خوابد. بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن شیرینی ها آن ها را از سینی فر خارج کنید و به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید.

حتما بخوانید:  طرز تهیه باسلوق با دو روش متفاوت و نکاتی مهم در تهیه آن

   

 شیرینی و کیک

نکات طلایی در پخت شیرینی پیچ انگشنی

  • طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی (گردویی) با طعم عالی -آکاطرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی انواع شیرینی آشپزی

در این مطلب با دستور پخت شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید شما می توانید این شیرینی تبریزی را برای جشن عید نوروز و یا مهمانی های خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

.

منبع :

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی (گردویی) با طعم عالی