طرز تهیه کباب ترکی با مرغ با طعم معرکه در خانه

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ با طعم معرکه در خانه


منبع: آرگا

185

1398/10/3

11:33


در این بخش از آموزش آشپزی مجله آرگا طرز تهیه کباب ترکی با مرغ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از پخت این غذای ترکی نهایت لذت را ببرید.

کباب ترکی با دونر کباب از انواع ساندویچ های خوشمزه و لذیذ در سراسر دنیا محسوب می شود و این نوع غذا یکی از انواع غذاهای محبوب در ترکیه است که برای پخت آن از گوشت قرمز و گوشت مرغ و بوقلمون استفاده می شود. در طرز تهیه کباب ترکی با مرغ از ترکیب فیله مرغ با سیر و قارچ و آبلیمو و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و ادویه های خوش طعم می توانید استفاده نمایید.

اسکندر کباب و دونر کباب و کباب ترکی با مرغ از انواع غذاهای ترکیه ای خوش طعم هستند که کمتر فردی پیدا می شود که از طعم بی نظیر این نوع کباب های ترکی خوشش نیاید بنابراین به شما کدبانوهای عزیز پیشنهاد می دهیم این نوع غذاهای فرنگی را در منزل بپزید و بدین ترتیب در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید.

کباب ترکی با مرغ

مواد لازم

  • فیله مرغ : نیم کیلوگرم
  • سیر : دو حبه
  • آبلیمو : دو قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده : دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای : دو عدد
  • گوجه فرنگی : دو عدد
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ خوشمزه ( دونر مرغ )

برای پخت کباب ترکی ابتدا فیله مرغ را به صورت قطعه هایی کوچک برش بزنید.

برش زدن مرغ

سپس برش های مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و برای مزه دار کردن آن ها مقداری فلفل و نمک و زعفران و آبلیمو به برش های مرغ بیفزایید و روی ظرف سلفون بکشید و ظرف را به مدت دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ مزه دار شود.

مزه دار کردن برش های مرغ

پیاز را به صورت خلالی نازک برش بزنید و آن را به کمک مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود سپس فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و قارچ ورقه ای خرد شده را به همراه یک قاشق آبلیمو به پیاز بیفزایید و مواد را روی حرارت زیاد شعله گاز تفت دهید تا قارچ ها آب نیندازند.

مخلوط پیاز و قارچ و فلفل دلمه ای

قارچ ها و فلفل دلمه ای های سرخ شده را از درون تابه خارج نمایید و گوجه فرنگی را درون تابه با حرارت زیاد تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه کباب ترکی با مرغ درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و برش های مرغ را تفت دهید سپس سیر رنده شده را به مرغ اضافه کنید و تفت دهید و پیاز و فلفل دلمه ای و قارچ و گوجه فرنگی های تفت داده شده را به همراه نممک و فلفل به مواد بیفزایید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ

این کباب خوشمزه را می توانید به همراه نان ساندویچی و کاهو و خیارشور و سس مایونز یا خردل و نوشیدنی دلخواه خود میل نمایید.

کباب ترکی خوشمزه

در این مطلب دستور پخت کباب ترکی با مرغ را مشاهده کردید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید دونر مرغ خوش طعم و لذیذی را در منزل تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو