آکاایران: شیرینی قرابیه، نوعی شیرینی خشک، مخصوص تبریز و بسیاری از شهرستان های آذربایجان شرقی است که به عنوان سوغاتی از این شهرها در منزل خود، طعم آن را چشیده اید. در این مطلب با طرز تهیه شیرینی قرابیه با ما همرا باشید.

شیرینی قرابیه، نوعی شیرینی خشک مخصوص شهرستان تبریز می باشد که به عنوان یکی از سوغاتی های این شهرستان محسوب می گردد. این شیرینی از قیمت بالاتری نسبت به شیرینی های خشک دیگر برخوردار است زیرا ماده اصلی خمیر آن، پودر بادام می باشد که در نوع های مختلف آن از پودر پسته، پودر گردو و همچنین پودر نارگیل استفاده می کنند. در این مطلب با طرز تهیه شیرینی قرابیه با پودر بادام همراه ما باشید.

شیرینی خشک قرابیه مخصوص تبریز

آکاایران: طرز تهیه شیرینی قرابیه بسیار خوشمزه و خوش طعم

این شیرینی خشک و به نوعی کلوچه سنتی در اکثر شهرستان های آذربایجان شرقی، به خصوص در تبریز در ست می گردد که به عنوان یکی از سوغاتی های مخصوص تبریز نیز به شمار می آید. در این شیرینی بسته به نوع آن، به صورت غالب از پودر پسته، پودر بادام، پودر گردو و پودر نارگیل استفاده می شود که در آن صورت به نام های قرابیه بادامی، قرابیه پسته ای، قرابیه گردویی و قرابیه نارگیلی خوانده می شود.

مواد لازم جهت تهیه قرابیه بادامی تبریز:

  • بادام پوست گرفته ی خام: ۱۵۰ گرم
  • سفیده ی تخم مرغ: سه عدد
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • مخلوط مغز بادام و پسته و شکر: به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریز:

طرز تهیه شیرینی قرابیه بسیار خوشمزه و خوش طعم -آکاطرز تهیه شیرینی قرابیه انواع شیرینی آشپزی

برای درست کردن شیرینی قرابیه ابتدا بادام ها را به صورت پودر درآورید و همراه با شکر و سفیده های تخم مرغ، دوبار با دنده ریز چرخ گوشت، چرخ کنید.( سفیده های تخم مرغ را در دو مرحله اضافه کنید). اگر خمیر بدست آمده سفت بود سفیده تخم مرغ دیگری را کم کم به آن اضافه کنید و چرخ کنید تا خمیر مطلوب بدست آید. پس از آن، خمیر را کمی ورز دهید و داخل قیف پارچه ای ماسوره دار بریزید تا براحتی بتوانید شیرینی را با شکل های دلخواه خود روی سینی مخصوص فر قرار دهید. (کف سینی را کاغذ روغنی بگذارید).

حتما بخوانید:  طرز تهیه نان پنجره ای شیرینی خوشمزه و دوست داشتنی

 شیرینی و کیک

سپس روی شیرینی ها، مخلوط بادام و پسته و شکر را پخش کنید و درون فر که  قبلا بر روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت، گرم شده، در طبقه وسط قرار دهید. پس از مدت بیست الی سی دقیقه قرابیه آماده می باشد.

طرز تهیه شیرینی قرابیه بسیار خوشمزه و خوش طعم -آکاطرز تهیه شیرینی قرابیه انواع شیرینی آشپزی

  •  در طرز تهیه شیرینی قرابیه, می توانید از وانیل و اسانس بادام تلخ نیز استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری را ایجاد کنید.
  • این شیرینی را در ظرف در دار یا کیسه نایلونی دربسته قرار دهید تا زود خشک نگردد.
.

منبع :

طرز تهیه شیرینی قرابیه بسیار خوشمزه و خوش طعم