آکا  

آکا: خانواده مهم ترین عامل اوقات فراغت کودکان

نی نی سایت: فرشته کریمی زاده دانشجوی دکتری مشاوره ومشاور کودک و خانواده در گفت و گو درخصوص اوقات فراغت کودکان ونوجوانان گفت: مهم ترین نکته درباره ی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان این است که آن ها را به زور به کلاس های آموزشی نفرستیم و آن ها را وادار به گذراندن جهشی یک پایه ی جدید نکنیم و بهتر است آن ها در اوقات فراغت خود به فعالیت هایی بپردازند که به آن علاقه دارند.
کریمی زاده افزود: برای مثال بگذاریم آن ها با همسالان خود بازی کنند و به تخلیه ی هیجانات خود بپردازند چرا که تخلیه نشدن افراد در سنین کودکی و نوجوانی باعث ایجاد مشکلات روحی در دوران جوانی و بزرگسالی می شود.
وی ادامه داد: کلاس های تابستانی باید مطابق علایق کودک و نوجوان باشد و فرستادن آن ها به کلاس های ورزشی و هنری مطابق با علایق کودک می تواند در تخلیه ی روانی کودک و نوجوان نقش بسزایی داشته باشد.
کریمی درباره ی برنامه های تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان گفت: برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون برای آن ها مناسب است و تماشای آن ها برای کودکان و نوجوانان می تواند مفید و آموزنده باشد اما تماشای زیاد تلویزیون نباید مانع فعالیت های بدنی و تخلیه ی هیجانات کودکان ونوجوانان شود .                   
این مشاور خانواده ضمن تاکید بر تفریحات دسته جمعی همراه با خانواده و فامیل کودکان و نوجوانان اذعان کرد :با توجه با این که امروزه بیشتر خانه ها کوچک و آپارتمانی هستند رفتن به طبیعت و فضاهای باز در بهتر شدن روحیه ی کودکان ونوجوانان بسیار موثر است.                                                                                
 وی درباره ی بازی های کامپوتری اظهار کرد : کودکان و نوجوانان در طول روز نباید بیشتر از یک ساعت بازی کامپیوتری کنند چرا که بازی کردن زیاد با کامپیوتر اثرات نامناسبی بر روح و روان کودکان و نوجوانان دارد  و مانع از انجام فعالیت بدنی و ورزشی آنها می شود.
این مشاور خانواده  همچنین نقش خانواده ها را در گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیار موثر دانست و در این خصوص توضیح داد:بازی کردن والدین با کودکان هم باعث تخلیه ی انرژی آن ها و هم باعث نظارت مستقیم آن ها روی کودکان و نوجوانان و جلوگیری از رفتاری های پر خطر آن ها  می شود.



نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید آکا ایران نیست .


خانواده مهم ترین عامل اوقات فراغت کودکان 
 -آکا
خانواده مهم ترین عامل اوقات فراغت کودکان 
 -آکا

اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره آکا ایران مراجعه نمایید .

منبع :

خانواده مهم ترین عامل اوقات فراغت کودکان