آکاایران: روش های تمیز کردن توالت فرنگی

تمیز کردن توالت فرنگی

آکاایران: روش های تمیز کردن توالت فرنگی

توالت، دستشویی و سرویس بهداشتی از جمله مکانهایی است که تمام افراد از آنها استفاده می کنند و همه به تمیزی آن توجه می کنند. تمیزکردن توالت فرنگی بخش مهمی از نظافت خانه است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از توالت فرنگی در خانه های ایرانی فراگیر شده و لازم است روش تمیز کردن توالت فرنگی را بدانیم. در ادامه مطلب تمیزکردن توالت فرنگی را به شما آموزش می دهیم.

وسایل مورد نیاز جهت تمیز کردن توالت فرنگی

جهت تمیز کردن توالت فرنگی به یکسری وسایل نیاز داریم. وسایل مورد نیاز جهت تمیزکردن توالت فرنگی عبارتند از:
برس دستشویی
دستکش
اسفنج
تمیز کننده کاسه توالت (مثلا نوشابه)
اسپری ضد عفونی (می توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید) که برای تمیزکردن توالت فرنگی به همه آنها نیاز داریم.

مراحل تمیز کردن توالت فرنگی

شروع کار با کاسه توالت

برای شروع کار از کاسه توالت شورع می کنیم. ماده تمیز کننده کاسه توالت یعنی همان نوشابه را به زیر لبه های توالت فرنگی بریزید و بگذارید تا از لبه ها به پایین بیاید. حالا از برس دستشویی برای تمیز کردن کاسه توالت استفاده کنید و به خوبی کاسه توالت فرنگی را بسابید.
پس از اینکه خوب همه جا را نوشابه ریختید و با برس تمیز کردید، در توالت فرنگی را ببندید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. پس از این مدت توالت فرنگی تمیز خواهد شد.

شروع به تمیز کردن روی توالت کنید

پس از آنکه در توالت فرنگی را بستید، با استفاده از محلول ضد عفونی کننده (ترکیب آب و سرکه) و همچنین یک اسفنج شروع به تمیز کردن ناحیه تانک و در توالت فرنگی بکنید.

در توالت فرنگی را باز کنید

پس از این که کار تمام شد نوبت این است که در توالت فرنگی را باز کنید. حالا در توالت فرنگی را بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باز کنید و دوباره شروع به تمیز کردن لبه ها، گوشه ها و اطراف کاسه توالت فرنگی کنید. این بخش شاید کثیف ترین قسمت تمیز کردن توالت فرنگی باشد و شاید چندش آورترین قسمت. با کمی زحمت و استفاده اسپری ضد عفونی کننده می توانید به راحتی تمام کثیفی های کاسه توالت فرنگی را از بین ببرید. پس از اتمام این کار یک بار دیگر با برس دستشویی کاسه توالت را تمیز کنید و تمیزی کاسه توالت فرنگی را ببینید.

دستشویی را تمیز نگه دارید

تمیزکردن توالت فرنگی لازم است و بهتر است که همیشه دستشویی فرنگی را تمیز نگه دارید تا از رفتن آبرویتان جلوی مهمان جلوگیری کنید و مهمانها از دیدن توالت فرنگی شما لذت ببرند. زیرا وجود کثیفی در لبه های زیرین اصلا جلوه جالبی به توالت فرنگی شما نمی دهد و چهره توالت فرنگی را زشت می کند. همچنین در صورتی که پس از هر دفعه استفاده از توالت فرنگی در تمیزی و نظافت آن دقت به خرج دهید، مطمئنا موقع تمیز کردن توالت زحمت کمتری خواهید کشید و دیگر نیازی به تمیزکردن توالت فرنگی نخواهید داشت.

.

منبع :

روش های تمیز کردن توالت فرنگی  | خانه داری