بسیاری از زنان را دیده ام که پشت سر همسرشان ، پوشش و روسری را از سر برداشته و به محض ورود همسر، در جلوی چشم او اقدام به رعایت حجاب و پوشش می کنند .

برای بسیاری از افراد خیانت تنها یک معنا دارد،خیانت جنسی و آن هم ممکن است پس از ازدواج اتفاق بیفتد . البته این نوع خیانت بسیار بزرگ و سنگین است ،اما خیانت تنها این نیست! خیانت ریزه کاری های بسیار دارد، اگر با خواندن این مطلب، پی بردید که خدای نکرده در حال انجام یکی از خیانت های زیر به همسر خود هستید، از همین امروز جلوی آن را بگیرید و خوشبختی خود را خدشه دار نکنید.

خیانت به همسر به هر رفتاری گفته می شود که اگر همسر از آن آگاه شود ناراحت و عصبانی شده و در مقابل آن واکنش منفی نشان خواهد داد و ممکن است باعث از بین رفتن بنیان خانواده شود. حالا با خواندن این جمله می دانید که برخی از دختران و پسران ، خیانت به همسر را از دوران دبیرستان و یا حتی قبل از آن آغاز می کنند!

ایجاد و تن دادن به هر نوع رابطه با جنس مقابل و تعدد آن، اعم از دوستی و یا عشق ورزی، یعنی خیانت به همسر آینده ی خود. رابطه ی عاطفی شما با جنس مقابل، به هر شکلی که باشد، اشتباه و خیانت به اوست و شما خائن هستید!

 

در اینجا در مورد چند نمونه از انواع خیانت به همسر صحبت کرده و مثال می زنیم:

1- هیچ مردی دوست ندارد که مردان دیگر با همسر او خیلی و شوخی کرده باشند . شما هرچقدر نجیب و عفیف باشید ، مردان فقط به یک دلیل با شما شوخی می کنند، آنها از این کار لذت می برند . یک لذت جنسی . یک نوع هرزگی که با زبان و صحبت کردن انجام می شود و در این هرزگی ، شما با تمام پاکی و نجابتتان ، نقش هرزه را دارید! البته حد و مرز این شوخی را خود بانوان، از هر کس دیگری بهتر تشخیص می دهند.

 

2- شما خوب می دانید که همسرتان موافق با ادامه دادن دوستی شما با یکی از دوستانتان نیست . زمانی که شما به دور از چشم او با همان دوست ملاقات نموده و یا هر گونه ارتباط برقرار می نمائید در حقیقت دارید نظر و درخواست همسرتان را نادیده گرفته و به او خیانت می کنید. توضیح بیشتر آن که حتما همسرتان، رفتاری و یا کاری از شخص مقابل دیده است که شما را از رابطه با او برحذر می دارد، پس به او احترام گذاشته و از رابطه با شخص مورد نظر، به خاطر زیباتر شدن زندگیتان چشم بپوشید، باور کنید هیچ چیزی ارزش به هم خوردن زندگی مشترک قشنگتان را نخواهد داشت.

اگر نیاز به داشتن شماره تماسی درجهت کارهای غیر خانوادگی دارید ، حتماً شماره ی جداگانه تهیه کنید . این عمل علاوه بر اینکه شما را از تهمت و خیانت دور می کند ، به شما نیز حریم شخصی بخشیده و شما را دارای شخصیت بیشتری نشان خواهد داد

3- ممکن است همسر شما در مورد نوع پوشش و آرایش شما حساس باشد البته یک مرد واقعی باید اینگونه باشد و به شما در مورد آنها تاکید کرده و با شما به توافق هایی نیز رسیده باشد. بعنوان مثال به شما گوشزد کرده باشد که حتی در مقابل محارم خود با لباس و پوشش خاصی ظاهر شوید . بسیاری از زنان را دیده ام که پشت سر همسرشان ، پوشش و روسری را از سر برداشته و به محض ورود همسر، در جلوی چشم او اقدام به رعایت حجاب و پوشش می کنند . این افراد علاوه بر خائن بودن ، احمق نیز هستند! از طرف دیگر، مردی را می شناسم که به خانمش بسیار غیرتمند است و محدودیت هایی برای پوشش او قائل شده ، اما خود او رعایت هیچ محدودیتی را نمی کند، این مرد هم به نوعی خائن است. اگر حساسیتی در مورد نوع پوشش وجود دارد، برای هر دو طرف وجود دارد، نه این که فقط برای یکی از زوجین باشد.

 

4- ردوبدل نمودن شماره ی تلفن با جنس مقابل به هر عنوانی از قبیل استاد و شاگرد ،فروشنده و مشتری، همکار و ... کار اشتباهی است . اگر نیاز به داشتن شماره تماسی درجهت کارهای غیر خانوادگی دارید ، حتماً شماره ی جداگانه تهیه کنید . این عمل علاوه بر اینکه شما را از تهمت و خیانت دور می کند ، به شما نیز حریم شخصی بخشیده و شما را دارای شخصیت بیشتری نشان خواهد داد.

 

5- یکی از انواع خیانت که اسلام نیز در مورد آن تاکید بسیاری دارد، آن است که زن، رازهای خود و شوهرش را در نزد دیگران فاش نکند . اصلاً مهم نیست که برای چه کسی رازهای زندگی خود را بر ملا می سازید. حتی مادرتان نیز در این مورد غریبه است و دلیلی ندارد که رازها و کاستی های همسرتان را به او بگوئید و یا اینکه در جمع دوستانتان در مورد خلوت خود و همسرتان توضیح داده و تعریف کنید. پس رازدار شوهرتان باشید تا خائن نشوید.

در قسمت دوم با نام عکس همسرم در آلبوم غریبه هاست! به شرح انواع دیگری از خیانت می پردازیم.

 

فرآوری: زینب عشقی

بخش خانواده ایرانی تبیان

با نگاهی به کتاب: یک کتاب زنانه ،نوشته:مهدی سیگاریان وفا

 بنیان خانواده

سی ساله به نظر می رسد، خودش می گوید دل خوشی از زندگی زناشویی اش ندارد، این امر موجب شده تا به دنبال همزبان دیگری بگردد...

 خیانت به همسر

شبکه هایی که تنهایم کردند

همیشه احساس تنهایی عذابم می داد ولی از زمانی که پای این تکنولوژی به زندگی همسالانم باز شده بیش از پیش احساس تنهایی می کنم.

 ازدواج

با بی محلی شوهر و عشق مردان دیگر،چه...

هر وقت شوهرم به من کم محلی می کند ، گرفتار یک رابطه پنهانی می شوم و همین باعث شده است از نظر روحی آسیب ببینم.