آکاایران: آموزش کامل نصب کاغذ دیواری منزل

بازسازی ساختمان : کاغذ دیواری از قرن شانزدهم در خانه ها مورد استفاده قرار گرفته است، امروزه انواع کاغذ دیواری در رنگ ها، سبک ها و بافت های مختلف تولید و عرضه می شود.

آکاایران: آموزش کامل نصب کاغذ دیواری منزل

چگونگی نصب کاغذ دیواری

ما در اینجا به شما چگونگی نصب کاغذ دیواری بر روی گچ، کاشی و سرامیک، رنگ روغن و رنگ پلاستیک را آموزش خواهیم داد.

در مرحله ی اول تعیین کنید که چه مقدار کاغذ دیواری نیاز دارید و سپس نمونه ی مورد نظر خود را تهیه کنید، کاغذ دیواری وینیل رایج ترین نوع کاغذ دیواری های موجود در بازار هستند که به راحتی نصب و کنده می شوند و کاغذ دیواری برجسته برای پوشش نقص در دیوار ها بسیار مناسب هستند. نوع دیگر کاغذ دیواری دارای طرح های کاشی مانند می باشد که نصب و کندن و همچنین تمیز کردن آن ها کمی دشوار می باشد.

کاغذ دیواری ها برای چسباندن دو نوع هستند؛ بعضی از آن ها در قسمت پشتی چسب دارند که با کمی مرطوب شدن به راحتی به دیوار می چسبند و گروه دیگر برای چسباندن به چسب نیاز دارند.

پس از طی مراحل اولیه انتخاب و خرید به مرحله ی نصب و اجرای کاغذ دیواری می رسیم؛

۱- ابتدا کلید و پریز های برق را درآورید تا کار نصب کاغذ دیواری راحت تر و تمیزتر شود. چون برای چسباندن کاغذ دیواری از آب استفاده می کنیم بهتر است برق را قطع کنید.

حتما بخوانید :  آموزش تماس صوتی تلگرام و استفاده از آن + آموزش تصویری

۲- اگر بر روی دیوار کاغذ دیواری قدیمی دارید آن را حذف کنید.

اگر می خواهید کاغذ دیواری را بر روی کاشی و سرامیک بچسبانید کافی است که سطح آن ها را تمیز و سپس خشک کنید تا آلودگی نداشته باشد، شیار های بین آن ها را با بتونه پر کنید تا صاف و یکدست شود، پرایمر اکریلیک را بر روی کاشی و سرامیک بزنید و بگذارید تا خشک شود حالا به راحتی می توانید کاغذ دیواری را بر روی آن نصب کنید.

۳- دیوارها را با پاک کننده خانگی معمولی کاملا تمیز کرده و سپس خشک کنید. قبل از نصب کاغذ دیواری بسیار مهم است که هر گونه پوسیدگی و کپک روی دیوار را از بین ببرید.

۴- هر گونه ترک و سوراخ در دیوار را با بتونه صاف کنید و بگذارید تا خشک شود، سپس پرایمر را بر روی دیوار ها بزنید.

۵- طول کاغذ دیواری را همیشه ۱۰ سانتیمتر بیشتر در نظر بگیرید و سپس برش دهید.

۶- از سقف شروع کنید، باید حدود ۵ سانتیمتر اضافه در قسمت بالا و پایین کاغذ دیواری بماند.

۷- کاغذ دیواری را به آرامی طوری که حباب نگیرد با استفاده از یک قلم مو از بالا به سمت پایین بچسبانید، اگر حباب گرفت به آرامی آن را به نزدیک لبه ها هدایت کنید تا با کمی فضار دادن خارج شود.

حتما بخوانید :  جستجوی عکس در گوگل به صورت کاملا حرفه ای و جذاب + آموزش

۸- قطعات کاغذ دیواری را کاملا تقریبا هم بچسبانید تا فاصله ای بین آن ها نباشد، اما اگر قمست هایی از کاغذ دیواری اضافه آمد به آرامی با چاقو آن ها را ببرید.

۹- با استفاده از یک غلتک درز ها را محکم به دیوار بچسبانید اما مراقب باشید که در اثر فشار دادن چسب زیر کاغذ دیواری بیرون نریزد.

۱۰- با یک اسفنج مرطوب درزها را تمیز کنید تا چسب اضافی پاک شود.

.

منبع : shahrematlab.com