اگر فضایی آرام و آرامش‌بخش برای خود و اعضای خانواده در نظر دارید، بهتر است از رنگ‌های سفید و بژ استفاده کنید. استفاده از این رنگ‌ها برای پوشش دیوارها، کف و مبلمان بسیار مناسب هستند و فضایی آرام به وجود می‌آورند.


 اگر دوست دارید فضای خانه‌تان گرم، صمیمی و همچنان آرام باشد، بهتر است از رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌های قهوه‌ای تیره، خاکستری و مشکی هستند، استفاده کنید.


 مبلمان و وسایلی که در یک خانه استفاده می‌شوند تا زمانی که از الیاف‌ و بافت‌های طبیعی استفاده شده‌ باشند در زیر مجموعه رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند "به عنوان مثال رنگ‌های چوبی و رنگ‌های فلزی از دسته رنگ‌های خنثی هستند". اگر فضای خانه را بر پایه بافت‌های طبیعی و رنگ‌های خنثی طراحی کرده‌اید، بهتر است از استفاده کردن رنگ‌های سرد و گرم در این فضا اجتناب کنید چرا که این رنگ‌ها باعث ناهماهنگی و شلوغی در این فضا می‌شوند.


 استفاده از الیاف طبیعی در خانه‌هایی که سبک خنثی دارند الزامی‌ است. در این سبک از خانه‌ها الیاف طبیعی می‌توانند مکملی برای رنگ‌های خنثی باشند. استفاده از کف‌پوش‌هایی که بافت طبیعی دارند و همچنین استفاده از رومبلی‌ها و پرده‌هایی که دارای بافت طبیعی هستند، باعث می‌شوند که خانه فضایی گرم و صمیمی داشته ‌باشد.


 اگر به وسایل تزیینی علاقه‌مند هستید، بهتر است وسایلی را خریداری کنید که رنگ و بافتی هماهنگ با دکور خانه‌تان داشته باشند. در غیر این‌صورت زیبایی و تاثیر لوازم تزیینی از بین می‌رود و آن‌گونه که باید به محیط زیبایی ببخشند، مؤثر واقع نمی‌شوند. در بعضی از مواقع انتخاب وسایل تزیینی که رنگی بسیار متفاوت با مبلمان و سبک خانه دارند باعث ایجاد حس نامتعادل در خانه می‌شود.


 رنگ‌هایی مانند سفید عاجی، خاکستری و مشکی از دسته‌ رنگ‌های مطرح خنثی هستند که با ته رنگ‌هایی که هم طیف آنها هستند به راحتی می‌توانند ترکیب شوند. برای از یکنواختی خارج ساختن خانه‌هایی که تنها با رنگ‌های خنثی طراحی شده‌اند، می‌توانید از دسته رنگ‌های مات، کدر و بسیار روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی مانند گلبهی بسیار روشن، کرم، زرد روشن و طلایی باشند.


 اگر از آن دسته افرادی هستید که ترکیب چند رنگ با رنگ‌های خنثی را دوست ندارید، بهتر است تنها رنگ قرمز را به فضای خانه اضافه کنید چرا که استفاده از رنگ قرمز در کنار رنگ‌های خنثی باعث زیباتر شدن فضای خانه و همچنان ساطع شدن میزان بالایی انرژی به محیط می‌شود و فضای خانه را از یکنواختی خارج می‌سازد. اگر می‌خواهید یک فضای مورد نظر در خانه بیشتر جلب توجه کند، بهتر است در آن فضا از رنگ قرمز استفاده کنید.

منبع : pardad.ir