آکاایران: مواد شیمیایی با نشستن روی مبلمان جذب بدن می شود

آکاایران: خانه را از آلودگی ها پاک کنید

مواد شیمیایی با نشستن روی مبلمان جذب بدن می شود

اختصاصیآکا ایران: 

در خانه داری باید توجه کنید که مواد شیمیایی در جاهای مختلف خانه جمع نشود. مثلا ممکن است روی پرده و حتی کاناپه مواد شیمیایی جمع شود و سلامتی انسان را با مشکل روبه رو کند. سم های شیمیایی باعث ایجاد حساسیت و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و باید راهکارهایی برای مقابله با آن اتخاذ شود. در این مطلب به شما آموزش میدهیم که چگونه آلودگی های پنهان منزل را پاک کنید تا علاوه بر تمیز کردن منزل از سلامتی تان نیز مراقبت کنید.

 

در این مورد خواندن مقاله "توصیه هایی برای تمیز کردن نقاط پنهان خانه" را به شما پیشنهاد می کنیم.

لامپ ها را تمیز کنید

لامپ می تواند منبعی از آلودگی در منزل باشد . اگر در طول شب در معرض نور باشید فعالیت های داخلی بدن تان را با مشکل روبه رو می کنید و خطر ابتلا به سرطان نیز در شما تقویت می شود. اگر مجبور هستید شب کار کنید میزان نور محیط را کاهش دهید و لامپ کمتری روشن نکنید. می توانید پرده ها را بکشید تا نور چراغ های برق مستقیم وارد نشود.

پرده حمام و کاغذ دیواری ها را تمیز کنید

در پرده های حمام و کاغذ دیواری پلاستیک به کار می رود که برای انعطاف پذیری بیشتر از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود . مواد شیمیایی موجود در پرده و کاغذ دیواری منزل روی هورمون های بدن تاثیر می گذارد و بیماری های آسم و آلرژی را به وجود می آورد .

توصیه می شود به جای این وسایل از وسایل فلزی، شیشه ای، سرامیکی و چوبی استفاده کنید. کیسه های پلاستیکی پلی اتیلنی بخرید و از وسایلی که در آن مواد عطری وجود دارد استفاده نکنید زیرا در آن فتالایت زیادی وجود دارد. بعد از خرید پرده حمام آن را تا 2 روز در فضای آزاد بگذارید تا فتالایت پرده پخش شود.

کاناپه و مبلمان را تمیز کنید

در مبلمان و کاناپه ی منزل از مواد بازدارنده اشتعالی استفاده می شود که شیمیایی هستند. وقتی روی مبلمان می نشینید و از روی آن خوراکی تان را برمی دارید، امکان دارد مواد شیمیایی جذب بدن تان شود. باید مبلمان را گردگیری و جارو کنید تا گرد و خاک را جمع کنید و خطر جذب مواد شیمیایی خطرناک را کاهش دهید. همچنین باید دست هایتان را به صورت متوالی بشویید تا اگر آلوده شده اند، پاک شوند. با این کار از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا نیز پیش گیری می کنید.

منبع :

خانه را از آلودگی ها پاک کنید  | خانه داری