آکاایران: طرز تهیه رولت خامه ای

آکاایران: رولت خامه ای در یک نگاه

آماده سازی :
60 دقیقه
طبخ :
15 دقیقه
موردمصرف : دسر
مناسب برای : مهمانی رسمی
میزان کالری : مشخص نشده
سختی : سخت
محلی :
مناسب فصل : همه فصول

مواد لازم جهت تهیه رولت خامه ای برای 5 نفر

مواد لازم مقدار واحد توضیحات
آرد 5 قاشق غذا خوری سرپر
شکر 5 قاشق غذا خوری
آب جوش 3 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 5 عدد
وانیل 1/4 قاشق چای خوری
پودر پوست پرتقال 1 قاشق چای خوری
پودر قند 130 گرم
خامه 400 گرم زده شده

طرز تهیه : رولت خامه ای

اسانس مورد نظر را اضافه کرده کمی زده تا کاملا مخلوط شود , سفیده را جداگانه میزنیم با ١ قاشق سوپ خوری شکر میزنیم اینکار موجب میشود که سفیده قوام بیاید , سفیده را آهسته و دورانی مخلوط زرده میکنیم نیازی نیست که کاملا یکدست مخلوط بشه چون باید دوباره آرد اضافه بشه و هم بخوره.نکته بسیار مهم اینه که نباید خیلی تند هم بزنین پف رولت میخوابه.

آرد را ٢ بار الک کرده یک بار هم با بکینگ پودر الک میکنیم مرحله آخر,نمک را با ارد مخلوط میکنیم بعد الک کردن و با الک ٣ مرحله به مواد قبل اضافه میکنیم هر بر ١ قاشق آب جوش هم به آن اضافه کرده دورانی هم زده تا آردمون تموم بشه.

سینی مورد نظر را کمی چرب کرده کاغذ روغنی قرار دادهبه یک سینی ٤٠ در ٣٠ سانتی متری و روی کاغذ روغنی را کاملا چرب میکنیم اگه خوب چرب نشه وقتی از فر بیرون اومد برای جدا کردنش از کاغذ روغنی به مشگل بر میخوریم یعنی به هم میچسبن,وقتی با فرچه خوب چربش کردیم مواد را توی سینی ریخته سینی را روی میز از فاصله کم ٥ سانتی میکوبیم روی میز تا هوا گیری بشه و در فر ١٧٥ درجه سانتی گراد بمدت ١٥ دقیقه قرار میدهم.

در این مرحله نان رولت را میذاریم ی کوچولو از داغی بیوفته خیلی سریع روی نان رولت را طرف اصلیش نظرش روشو با پودر قند , البته با الک میپاشیم بعد با کاغذ روغنی رولش کرده در یخچال قرار داده ١٥ دقیقه به از یخچال خارج نموده خامه زده شده را روی نان رولت پهن نموده صاف و یکدست اگه دوست داشتین میتونین میوه هم بزارید و بعد خوب رولش کنین اگه دوست دارین روشو هم خامه بدین و تزیینش کنین دیگه به سلیقه خودتون.

٢ ساعت در یخچال باشه تا کاملا خودشو بگیره. اگر دوست داشتین میتونین رولت خامه ای را برش های به دلخواه بزنید و در کپسول های مافین قرار دهید یا اینکه با شکلات آب شده کل رولت خامه ای را تزیین نموده و پودر پسته بر روی آن بپاشید.

نوش جان...

.

منبع : bamacook.com