آکاایران: انداختن طرح روی لباس با وایتکس

آکاایران: انداختن طرح روی لباس با وایتکس

خانه و خانه داری

یکی از کاربردهای جالب وایتکس انداختن طرح روی لباس است, با وایتکس میتوانید لباس های ساده را دیزاین کنید.
انداختن طرح روی لباس با وایتکس
ریختن وایتکس روی لباس به هیچ وجه تجربه خوشایندی محسوب نمیشود. البته اگر اتفاقی نباشد، میتواند نتیجه بسیار زیبایی داشته باشد. در این پست آموزش طراحی روی پارچه با وایتکس را میخوانید. با این تکنیک می توانید طرح های مورد علاقه تان را با یک استنسیل به لباس هایتان منتقل کنید.طراحی روی پارچه با وایتکس ایده جدیدی نیست اما هربار که آن را امتحان کنید برایتان تازگی خواهد داشت. با این تکنیک چاپ روی پارچه میتوانید ساده ترین لباس ها به هر شکلی که می خواهید، دربیاورید.

کاربرد جالب وایتکس
تکنیک های زیادی برای رنگ کردن پارچه وجود دارد که می تواند لباس های کهنه را دوباره قابل استفاده کند. همه شما می دانید که می توان برای این کار از رنگ پارچه استفاده کرد. اما مایع سفید کننده، تاثیر عجیب و خیره کننده ای دارد!

به وسیله وایتکس می توانید یک طرح روی تی شرت خود به وجود آورید و یا شلوار جین خود را دوباره دیزاین کنید! همچنین می توانید طرحی را روی لباس تان بگذارید و سفید کننده را به اطراف آن اسپری کنید تا سایه این طرح روی لباس بیافتد. خلاصه دست تان، برای خلاقیت به خرج دادن، حسابی باز است!

– پارچه (یا لباس)

– وایتکس (مایع سفید کننده)

– بطری اسپری

– 1 عدد سطل

– کاتر (تیز بر)

– دستکش ظرف شویی

دست به کار شویم!

مرحله اول

نکته:می توانید برای تمرین از یک تکه پارچه و یا لباسی که دیگر آن را نمی پوشید استفاده کنید.

پارچه ای که می خواهید رنگ بزنید را انتخاب کنید. سعی کنید از پارچه نخی استفاده کنید. اگر رنگ پارچه تان، رنگی روشن و شاداب باشد خیلی بهتر است. البته پارچه هایی با رنگ های تیره هم انتخاب های مناسبی هستند و اثر وایتکس بر آن بسیار دلپذیر خواهد شد.

مرحله دوم

پارچه را بر سطحی صاف پهن کنید. بهتر است قبل از شروع به کار در زیر دست تان چند روزنامه و یا سفره ای پلاستیکی پهن کنید تا سطحی که بر آن کار می کنید آسیب نبیند. همچنین بهتر است از مکانی با تهویه مناسب استفاده کنید و جلوی بینی و دهان خود را بپوشانید. برای حفاظت از دست ها هم از دستکش ظرف شویی استفاده کنید.

2 فنجان مایع سفید کننده را در درون بطری اسپری بریزید.

مرحله سوم

طرحی که می خواهید بر روی لباس تان ایجاد کنید را انتخاب کنید. می توانید این طرح را از اینترنت دربیاورید و سپس بر کاغذ پرینت بگیرید، و بعد هم آن را بر روی یک مقوا درآورید. حتی می توانید از طرح هایی که خودتان در ذهن دارید استفاده کنید. این طرح ها را روی مقوا بکشید و سپس آنها را به وسیله کاتری تیز ببرید. بسته به طرحی که می خواهید ایجاد کنید، درون و یا بیرون طرح تان را ببرید. یعنی اگر می خواهید طرح را به صورت یک سایه روی لباس بیندازید، اطراف طرح را ببرید. اما اگر می خواهید خود طرح را دربیاورید، درون آن را ببرید.

طرح های ساده ای مانند اشکال هندسی، در ترکیب با هم بسیار دلپذیر می شوند. برای اینکه ایده بگیرید، تعدادی از طرح ها را به شما معرفی می کنیم:برگ، گل، حروف، ستاره، حیوانات و … .

مرحله چهارم

جای طرح را روی پارچه مشخص کنید. اگر چند طرح کوچک درآورده اید، آنها را روی پارچه قرار دهید و از ترکیب شان دیزانی دلپذیر ایجاد کنید. گاهی طرح های ساده دلپذیر تر از دیگر طرح ها هستند، پس برای شروع به خودتان سخت نگیرید و از یک طرح ساده استفاده کنید.

مرحله پنجم

حالا قسمت هیجان انگیز ماجرا! اسپری مایع سفید کننده را بردارید. طرح را بر روی پارچه ثابت کنید و مایع سفید کننده را روی آن بپاشید. مایع را به خوبی بر همه جای طرح اسپری کنید و گوشه های آن را هم فراموش نکنید. توجه داشته باشید که نباید پارچه را خیلی خیس کنید، اسپری پاشی را سبک انجام دهید. چند دقیقه صبر کنید تا رنگ پارچه تغییر کند.

مرحله ششم

بعد از چند دقیقه صبر کردن، اگر رنگ پارچه به میزان دلخواه تان تغییر نکرده بود، باز هم مایع سفید کننده بر آن اسپری کنید. بعد از آن، مقوا را از روی پارچه بردارید، و پارچه را درون سطل یا یک سینک حاوی آب تمیز قرار دهید. پارچه را کاملا بشویید تا سفید کنند متوقف شود. حالا پارچه را در جایی قرار دهید تا خشک شود.

– برای ایجاد طرح می توانید از قلمو هم استفاده کنید و به این ترتیب که قلمو را درون مایع سفید کنند فرو ببرید و به آن آغشته اش کنید. خیسی قلمو را بگیرید و با کشیدن آن بر روی پارچه، طرح دلخواه تان را ایجاد کنید. با این روش دست تان در انتخاب طرح و نقاشی باز تر است.

.

منبع : pezeshk.us