آکاایران: چند توصیه ساده برای خرید لوازم خانگی

خانه و خانه داری, روی خط خبرگزاری ها

وقتی برای خرید لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، اجاق گاز یا جاروبرقی به بازار میروید چه چیزی برایتان از همه مهمتر است؟ این که بتوانید کالای مورد نظرتان را با ارزانترین قیمت خریداری کنید؟ یا این که آن کالا دارای یک علامت تجاری (برند) خاص باشد؟ به هرحال برای خرید لوازم خانگی ابتدا به نیاز خود فکر کنید و وسیله ای را انتخاب کنید که نیازتان را برآورده کند، با میزان مصرف و تعداد افراد خانواده تان متناسب باشد و مصرف انرژی کمی هم داشته باشد.

یخچال: برای خرید یخچال توجه به ظرفیت و میزان مصرف برق اهمیت زیادی دارد. توجه به محلی که باید یخچال را در آنجا قرار دهید نیز مهم است تا بدانید یخچالی که قرار است خریداری شود چه اندازه باشد. از آنجا که باز و بسته کردن در یخچال باعث استهلاک، فعالیت بیشتر موتور یخچال و همچنین مصرف برق بیشتری می شود، بهتر است تا حد امکان از یخچال هایی استفاده کرد که روی در آن آبسرد کن و یخ ساز وجود دارد.

لباس شویی:حداکثر مصرف ماشین لباس شویی حدود 35 کیلو وات در ساعت است که بیشتر این انرژی صرف گرم کردن آب می شود. بنابراین در مورد خرید این وسیله نیز توجه به برچسب انرژی بسیار مهم است. در حال حاضر ماشین های لباس شویی موجود در بازار به دو شکل تمام خودکار و نیمه خودکار است؛ نوع نیمه خودکار نیز به دو صورت دو قلو (دارای قسمت شست وشوی لباس) و قسمت خشک کن لباس و نوع ساده است. برای خرید توصیه می شود ظرفیت ماشین لباس شویی را مطابق با تعداد نفرات خانواده و مقدار لباس های کثیف در هر هفته انتخاب کنید. اگر خانواده ای کم جمعیت دارید نوع 5 کیلوگرمی ماشین لباس شویی مناسب است و اگر پرجمعیت هستید بهتر است نوع 7 کیلوگرمی را انتخاب کنید.

اجاق گاز: برخی اجاق گازها دارای پیلوت است که برای ایمنی اجاق تعبیه شده است با این کار زمانی که گاز قطع شود و بعد از مدتی وصل شود و یا کتری آب یا شیرجوش سر برود و شعله را خاموش کند، بعد از چند ثانیه پیلوت فعال می شود و جریان گاز را قطع می کند. پس در خرید اجاق گاز به این موارد هم توجه کنید.

جاروبرقی: برای خرید یک جارو برقی باید به متراژ خانه، تعداد فرش، میزان کثیفی، تعداد جمعیت خانواده و تعداد دفعاتی که خانه تان را جارو می کنید توجه کنید.اگر مساحت خانه زیر 60 متر باشد جارو برقی با توان 1300 وات، برای خانه هایی با مساحت 60 تا متر 1500 وات، برای متراژ تا 120 متر 1700 وات و برای خانه هایی با متراژ بالاتر از 120 متر و با ریخت و پاش بیشتر جاروبرقی با توان 2000 و 2200 وات انتخاب مناسبی است.
خراسان – 1392/06/20 شماره انتشار 18499

.

منبع :