آکاایران: زمان آماده سازی
۲۰ دقیقه
زمان پختن
۲۵ دقیقه
ملیت
غذای فرنگی
مناسب برای
۱۰ نفر
۲۵۰ گرم
شکر
۱۸۵ گرم
کره
۱ عدد
تخم مرغ
۲۵۰ گرم
آرد
قدری
روغن
۱۰۰ گرم
بادام زمینی
۴۰۰ گرم
شکلات
۸ قاشق غذاخوری
خامه
افزودن به علاقه مندی
چاپ دستور غذایی

آکاایران: تارت شکلاتی تک نفره

تارت شکلاتی تک نفره از مجموعه دستورغذایی های گوردن رمزی است که سایت آشپزباشی طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.
این تارت های کوچکی، همراه خوبی برای چای عصرانه هستند، ترکیبی از خمیر و سوهان عسلی ترد و گاناش نرم و لطیف که در دهان آب می شود.

نکاتی در رابطه با تهیه ی تارت شکلاتی تک نفره:

۱- به آرد اضافی برای آردپاشی سطح کار نیاز دارید.
۲- بادام زمینی ها را خرد کنید.
۳- شکلات را خرد کنید.
۴- خمیر باید به مدت ۵۰ دقیقه و تارت ها باید به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار بگیرند.

  1. ابتدا خمیر تارت را تهیه کنید. گرم شکر و 125 گرم کره را در غذاساز ریخته و بزنید. تخم مرغ را اضافه کنید و برای 30 ثانیه بزنید. آرد را اضافه کنید و کمی دیگر آن را بزنید تا خمیر شکل بگیرد (اگر خمیر خشک به نظر می آمد، 1 قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه کنید). خمیر را روی سطح کار آردپاشی شده کمی ورز دهید و بعد آن را با وردنه باز کنید. خمیر را در کیسه ی نایلونی بپیچید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  2. فر را با حرارت 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب های تارت تک نفره را با روغن چرب کنید. خمیر را روی سطح کار آردپاشی شده با وردنه تا حد ممکن نازک کنید. برای قالب زدن خمیر، یکی از قالب ها را روی خمیر برگردانید و دور آن را با فاصله (تقریبا یک و نیم سانتی متر) برش دهید. خمیرهای برش خورده را روی قالب ها بگذارید و با فشار دست در قالب جای دهید. در کف خمیرها چند سوراخ با چنگال ایجاد کنید و سپس آن ها را برای 20 دقیقه در یخچال بگذارید.
  3. تارت ها را برای 12 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید تا طلایی رنگ شوند. با چاقویی تیز خمیر اضافی تارت ها را جدا کنید و سپس آن ها را به همراه قالب روی توری بگذارید تا خنک شوند.
  4. در این میان، سوهان عسلی بادام زمینی را درست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. 150 گرم شکر را در قابلمه ی کوچکی ریخته و برای حدود 5 دقیقه روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و اجازه دهید تا (فاقد همزدن) شکر آب شده و کاراملی شود. کارامل را برای حدود 2 دقیقه در ظرف بچرخانید تا یکدست طلایی رنگ شود و سپس بادام زمینی را اضافه کنید و هم بزنید تا روی آن ها را بپوشاند. سوهان عسلی را در سینی آماده شده بریزید و با تکان دادن سینی، آن را به صورت یکدست و خیلی نازک پخش کنید. سوهان را برای حدود 10 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.
  5. برای تهیه ی رویه شکلاتی یا گاناش، شکلات، خامه، 60 گرم کره و در صورت تمایل 2 قاشق غذاخوری شکر را در کاسه ای ریخته و برای حدود 8 دقیقه روی بخار کتری قرار دهید. آن را مدام هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شده و آب شوند. آن را بچشید و در صورت لزوم شکر بیشتری به آن اضافه کنید.
  6. درون تارت ها را با گاناش شکلاتی پر کنید و از تکه های سوهان عسلی بادام زمینی روی آن ها بگذارید. قبل از سرو، آن ها را برای 20 دقیقه در یخچال بگذارید.
.

منبع :

تارت شکلاتی تک نفره