آکاایران: کیک و شیرینی ناپلئونی

آکاایران: مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

آرد نیم پیمانه

شکر یک پیمانه

وانیل و نمک از هر کدام نصف قاشق مرباخوری

شیر دو و نیم پیمانه

زرده تخم مرغ پنج عدد

خمیر فیلو به اندازه نیاز

کره آب شده نیم پیمانه

پودر کاکائو و پودر قند به اندازه نیاز

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

سطح یک برگ از خمیر فیلو   را با برس کره آب شده زده و تا ۴ لایه این کار را ادامه میدهیم . بعد خمیر را به صورت مربع های ده سانتی متری می بریم.هر تعداد که مربع های ده سانتیمتری داشتید یکچهارم آن را پودر کاکائو بپاشید و با پودر قند تزیین کنید تا در آخر برای لایه رویی شیرینی ناپلئونی شکلاتی استفاده شود.در صورتی که تمایل دارید روی شیرینی ناپلئونی شما با خامه یا خامه شکلاتی تزئین شود اسن کار لازم نمیباشد.

خمیر ها را با احتیاط در سینی فری که قبلا با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شده میگذاریم و به مدت ۷ دقیقه در فر قرار داده تا سطح آنها طلایی شود.

برای آماده نمودن کرم شیرینی ناپلئونی شکلاتی در مرحله نخست دو پیمانه شیر، وانیل و نمک را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود، زرده ها را با شکر آنقدر می زنیم تا رنگ آن سفید و مثل کرم غلیظ شود. آرد را هم در باقیمانده شیر حل کرده و همراه زرده ها به شیر اضافه می کنیم. کرم را روی حرارت ملایم آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و شکلات را افزوده و مخلوط می کنیم تا شکلات ذوب شود.

در صورتی که مایل نبودید از کرم استفاده نمایید می توانید از خامه فرم گرفته شکلاتی به جای کرم استفاده کنید.

برای درست کردن هر شیرینی لابه لای ۳ عدد خمیر کرم شکلاتی بمالیم و برای لایه رویی از خمیری که قبلا توسط شکلات و پودر قند تزیین شده استفاده می کنیم.

شیرینی ناپلئونی شکلاتی آماده شده را در ظرف بسته برای مدت حداقل شصت دقیقه در یخچال قرار دهیم تا سرد شود و بعد میل نمایید.

امیدواریم خوشمزه درست کرده باشید

.

منبع :

کیک و شیرینی ناپلئونی