ورزش برای لاغری ساق پا با تمرینات ساده و کاربردی

ورزش برای لاغری ساق پا با تمرینات ساده و کاربردی


منبع: آرگا

159

1398/10/5

16:10


ورزش برای لاغری ساق پا انواع مختلفی دارد. مانند: اسکوات، ورزش هوازی، کشش ساق پا، لانگ، اسکیت و… که در این مقاله برای شما عزیزان آورده ایم.

اگر ساق پای نافرو و نا متناسبی دارید می توانید با استفاده از چند تمرین ورزشی آن ها را لاغر نمایید. ساق پا تاثیر فوق العاده ای در خوش فرم نشان دادن زیبایی بدن دارد. اگر بخواهید ساق پای خوش فرمی داشته باشید با استفاده از چند تمرین و گذاشتن عادات غلط در برنامه غذایی به نتیجه مطلوب خواهید رسید. که ما در این مقاله نرمش و ورزش برای لاغری ساق پا را به شما دوستان و همراهان آموزش می دهیم.

چگونه ساق پایی لاغر داشته باشیم؟

تمرینات ورزش برای لاغری ساق پا

موثر ترین راه برای زیبا نشان دادن ساق پا ورزش و تمرین می باشد. برخی از افراد با وجود بدنی لاغر اما ساق پایی چاق دارند که واقعا خوش آیند نیست و تاثیر خوبی ندارد و نمی توانید آن لباس دلخواه را به تن کنید. شما می توانید با روزانه ۱ ساعت ورزش چربی های انبوه شده ای که ظاهر بدن را زشت کرده اند را لاغر کنید. بدن نیاز دارد که مقداری چربی در خود داشته باشد که در مردان چیزی حدود ۲۰% و در زنان ۲۸% چربی مناسب است. ورزش هایی مانند: تمرین با الپتیکال، شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی، دو استقامت تاثیر خوبی می گذارد. چاق بودن ساق پا بر اثر چربی زیر پوست و درون ماهیچه ای است که با تمرین و تکرار تمرینات برای لاغری ساق پا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

روش لاغری ساق پا

  • ساکر کیک

برای این تمرین خوب است که روبروی پله یا شی شبیه آن قرار بگیرید. دست ها را رو پهلو بگذارید و یک پا را به جلو پرتاب نمایید که انگشتان پا با آن شی تماس بگیرد. همچنین پا دیگر را تا ۳۰ سانت عقب تر روی زمین بگذارید و پای عقب را به جلو پرتاب نمایید و همینطور بر عکس تا زمانی که احساس سوزش در پا کردید و به سرعت تکرار نمایید.

  • سومو اسکوات

پاها را به عرض شانه باز نمایید و عضله های لگن و شکم را منقبض کنید و زانو را تا روی لگن پایین بیاورید. حالا زانو ها را صاف کرده و بلند شوید. در این تمرین نباید کمر خم شود چون فشار زیادی به مفصل وارد می شود و ۲۰ مرتبه انجام دهید.

  • کشش ساق پا

پاها را به عرض شانه ها باز نمایید و روی پنجه پا قرار بگیرید. این حرکت را ۲۰ بار انجام داده و هر دفعه ۳۰ ثانیه بمانید. این ورزش برای لاغری ساق پا مناسب است.

تمرین و ورزش برای لاغری ساق پا

  • اسکات

پاها را به عرض شانه باز کنید و دستان را روی باسن بگذارید، به آهستگی زانو را خم کنید تا ساق پا فرم بگیرند. برای تاثیر بیشتر در ساق پا وزن را روی انگشتان به سمت پاشنه خمیده کنید این حرکت موجب می شود که چربی زیادی در ساق پا بسوزانید و عضله ها به خوبی رشد نمایند. این تمرین را ۲۰ بار بزنید و ۲ ثانیه صبر نمایید. اگر در این تمرین از وزنه استفاده کنید ساق پا حجیم تر خواهد شد. برای متعادل بودن حرکات اسکات ۲ کف دست خود را به جلو و موازی زمین نگهدارید.

  • ساق پای ایستاده

یکی دیگر از ورزش های مناسب برای لاغری ساق؛ پاها را به عرض نصف شانه باز نمایید، برای ایجاد تعادل یک صندلی را در دست بگیرید اکنون پاها را تا جایی بالا ببرید که روی انگشت پا قرار بگیرید. در این روش ۲ ثانیه بالا بمانید و دوباره روی پاشنه و انگشت هر بار ۲۰ مرتبه تکرار نمایید تا ساق پا شکل بگیرد.

  • اسکیت باز

مثل اسکیت باز ها این حرکت را باید با سمت راست و چپ انجام دهید تا عضلات منقبض شود. در ابتدا صاف ایستاده و پاها کنار هم باشند وزن را روی پای چپ بیندازید و با پای راست همانند اسکیت باز شروع به پا زدن نمایید و بر عکس این تمرین را تا ۵۰ بار تکرار نمایید.

تمرین و ورزش برای لاغری ساق پا

  • عضلات ساق پا

برای این تمرین در ابتدا دست ها را روی دیوار بگذارید و پاها را صاف کنید روی پنجه بایستید. ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و دوباره مثل اول شوید و حرکت را دوباره تکرار نمایید. روش دیگر می توانید انگشت ها را به بیرون بگذارید و بعد به داخل بکشید تا عضلات ساق پا درگیر شوند و این حرکت را تا ۳۰ مرتبه انجام دهید.

  • کشش ساق پا

در این تمرین باید وزن روی دیوار بیوفتد تا تعادل برقرار شود. دست ها روی دیوار قرار بگیرد و پای راست جلوی دیوار و پای چپ به عقب کشیده شود، سپس به سمت دیوار خم شوید تا عضلات پا را احساس کنید. در این حالت ۳۰ ثانیه بمانید و پا را جابه جا نمایید. در این تمرین نباید زانو پای پشتی خم شود.

چگونه ساق پایی لاغر داشته باشیم؟

  • ورزش لانگ برای لاغری ساق پا

صاف ایستاده و دست ها را روی لگن بگذارید و پای چپ را جلو ببرید و پای راست را به همان مقدار به عقب ببرید. حالا پای چپ را از زانو خم کرده و پایین بروید تا زاویه ۹۰ درجه بسازید. باید زانو پا چپ در یک راستا قرار بگیرد و سنگینی وزن روی پاشنه ها باشد. و در آخر پاها را جابه جا کنید و این حرکت را تا ۳۰ بار تکرار کنید.

  • حرکت هوازی طولانی

حرکت هوازی می تواند استفاده از تردمیل، دویدن، شنا کردن، ایروبیک، راه رفتن تند باشد که باید ببینید چه ورزشی را بیشتر دوست دارید و این تمرین را تا ۴۰ دقیقه که یک روز درمیان باید اتفاق بیوفتد باشد و تکرار کنید تا چربی سوزی در ناحیه ساق پا اتفاق بیوفتد. این ورزش برای لاغری ساق پا تاثیر خوبی دارد.

تمرینات سنگین و مضر

در صورتی که ساق پایتان فرم دارد انجام برخی حرکات و تمرینات آن ها را حجیم تر خواهد کرد، پس باید از تمرین شما طوری باشد که بر ساق پا فشار می آورند دوری کنید. مانند: دویدن با سرعت خیلی بالا، کوهنوردی، راه رفتن، دویدن بالای تپه، طناب زدن است که شامل می شود.

نکات لاغری پا

رعایت چند نکته ضروری لاغری ساق پا

  1. روزانه پیاده روی روی پنجه پا داشته باشید.
  2. از کفش پاشنه دار استفاده نکنید که دچار ناهماهنگی در ساق پا خواهد شد.
  3. از ورزش های کششی در پا استفاده نکنید.
  4. در برنامه غذایی خود مصرف سبزی و میوه را فراموش نکنید.
  5. با پزشک فیزیوتراپ در این رابطه مشورت بگیرید.
  6. از پروتئین ها و لبنیات کم چرب استفاده کنید.
  7. در رژیم غذایی خود غلات داشته باشید.
  8. از غذا هایی با کالری کم استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو