آکاایران:  ساخت دستبند با سنجاق قفلی

در مطلب «با پیچ و مهره دسبند درست کنید»، آموزش ساخت دستبند با پیچ و مهره را به شما ارائه دادیم، امروز قصد داریم با یک سری از لوازم نامتعارف، طراحی جواهرات زنانه پسند دیگری را به شما آموزش دهیم. نظرتان درباره سنجاق قفلی چیست؟! لابد با خودتان می گوییدما چه علاقه ای به ساخت جواهرات با این سری لوازم به دردنخور دارند! اما مطمئن هستیم شما هم پس از مشاهده روش ساخت و نمای زیبای این دستبند، نظرتان تغییر خواهد کرد. سنجاق قفلی در عین ارزان بودن، بسیار بی خطر و امن نیز است. پس بیایید با هم به دستور ساخت این دستبند زیبا نگاه کنیم:

برای ساخت دستبند سنجاق قفلی چه می خواهیم؟

سنجاق قفلی کوچک
مهره های رنگی متوسط
مهره های کوچک
پارچه نازک تنظیف
نخ و سوزن
گیره مخصوص باز و بسته کردن دستبند
سیم
قیچی
انبردست
گل سینه
روش ساخت:

ابتدا پارچه خود را به دو تکه باریک قیچی بزنید.

در مرحله بعد، مهره های رنگی خود را به صورت دو رنگ چهارتایی از سنجاق قفلی ها رد کنید. می توانید برای زیباترشدن کار از منجوق های ریز استفاده کنید.

در این مرحله بایستی دو سیم با انبردست بریده و انتهای آنها را خم کنید تا مانع از ریختن مهره ها شوند. در نظر داشته باشید که ابعاد سیم ها باید از اندازه دور مچ شما بزرگتر باشند.

حالا سنجاق قفلی ها را یکی یکی از هر دو سیم رد کرده و ما بین آنها از مهره های درشت تر برای فاصله گذاری استفاده کنید. (بدین ترتیب که سیم بالایی را از سوراخ درشت تر سنجاق و سیم پایینی را از سوراخ ریزتر رد کنید.)

پارچه نازکی را در مرحله اول برش زده اید از آخرین سنجاق قفلی رد کرده و محکم گره بزنید.
سوزن را نخ کرده و از انتهای پارچه دوم رد کنید. حالا این دو پارچه را به صورت مارپیچ از لابلای یکدیگر رد کرده و از تمام سنجاق ها عبور دهید. مانند تصویر

وقتی تمام سنجاق های جلویی را با پارچه پوشش دادید، پارچه را از انتهای آخرین سنجاق برگردانده و تمام نمای پشت دستبند را با آنها بپوشانید. فقط باید مهره های رنگی سنجاق قفلی ها بیرون بماند.

در مرحله بعد دو گیره مخصوص دستبند را به دو انتهای دستبند خود وصل کرده و محکم ییندید.

در پایان کار می توانید یک گل سینه نقره ای نسبتا درشت را به مرکز دستبند خود وصل کنید.

منبع :

آموزش ساخت دستبندی بسیار شیک و زیبا با سنجاق قفلی تصاویر  | خانه داری