https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/981560

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

افشین هاشمی که از قدیمی های تئاتر ایران است، کارگردان و بازیگر نقش اصلی فیلم است. شبنم مقدمی هم که اخیراً او را در سریال « هیولا » دیده بودیم در فیلم حضور دارد. بازیگران مطرحی از جمله هومن برق نورد، رویا تیموریان، حسین یاری و زنده یاد حسین محب اهری هم نقش های کوتاهی در فیلم دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

شبنم زن جوان و مطلقه ای است که همراه دخترش زندگی می کند و دچار بدبینی به مردان شده است که با ورود نسیمِ آبادانی به خانه او، اتفاقات مختلفی رقم می خورد.

کارگردان کیست ؟

افشین هاشمی که از بازیگران و کارگردانان قدیمی تئاتر ایران است که جوایز بسیاری در این عرصه کسب کرده است. هاشمی همچنین نوازنده حرفه ای کمانچه می باشد و اجراهای عمومی نیز در این زمینه داشته است.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/981562

نکات مثبت فیلم ؟

بازی شبنم مقدمی و افشین هاشمی حساب شده است و کمک زیادی به سراپا ماندن فیلم کرده.

با توجه به سابقه تئاتری افشین هاشمی، طراحی صحنه و توجه به رنگ ها نقش ویژه ای در سکانس ها ایفا کرده به طوریکه با تغییر حال و هوای روحی نسیم و شبنم در دقایق مختلف فیلم، این طراحی و رنگ بندی ها نیز متناسب با شرایط تغییر می کنند که یک نکته مثبت محسوب می شود.

نکات منفی فیلم ؟

قصه فیلم کپی شده از فیلم « دختر خداحافظی » به کارگردانی هربرت راس است و ایرانیزه کردن فضای فضای قصه با توجه به فرهنگ ایران، باعث از دست رفتن طراوت طرح اولیه شده است.

برخی ارجاعات داستان به مسائل اجتماعی و سینمایی، خام و ناپخته باقی مانده و در حد طرح مسئله بوده.

پایان بندی « خداحافظ دختر شیرازی » ناامید کننده است.

ذکر این نکته هم لازم است که « خداحافظ دختر شیرازی » مناسب پرده سینما نیست و بهتر می بود بصورت ویدئویی عرضه می شد چراکه هیچ ویژگی سینمایی ندارد.

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

قطعاً خود افشین هاشمی

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/981564

حرف آخر :

« خداحافظ دختر شیرازی » در میان فیلمهای تلخ سینمای ایران یک غنیمت است. اثری که حال مخاطب را عوض می کند و تلاش دارد تا برای ساعاتی هم که شده ذهن تماشاگرش را از مشکلات و سوء ظن های  متداول دور کند. در اینکه فیلم خیلی اثر دلچسبی نیست و منبع اصلی به مراتب اثر جذاب تری است شکی نیست اما بهرحال « خداحافظ دختر شیرازی » اثر بی ادعای کوچکی است که با حداقل بودجه ساخته شده و از این حیث می توان با احترام از آن یاد کرد.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : خداحافظ دختر شیرازی

خداحافظ دختر شیرازی

کارگردان : افشین هاشمی

نویسنده : افشین هاشمی                        

تهیه کننده : فرشته طائرپور 

بازیگران :

افشین هاشمی

شبنم مقدمی

هومن برق نورد

حسین یاری

 و...