چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی


منبع: ستاره

388

1398/10/6

02:36


هفت دی سالروز تولد سه هنرمند خوب کشورمان در عرصه‌های بازیگری و دوبله است. محمدرضا فروتن، سارا منجزی پور و خسرو خسروشاهی سه چهره متولد ۷ دی ماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی


ستاره |
سرویس چهره‌ها -
در ادامه خلاصه‌ای از زندگی شخصی و دنیای حرفه‌ای این سه هنرمند شناخته شده کشورمان می‌خوانیم و با فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

چهره ها و افراد مشهور متولدهفت دی

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید. 

۱. خسرو خسروشاهی
۲. محمدرضا فروتن
۳. سارا منجزی پور


خسرو خسروشاهی

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی


خسرو خسروشاهی دوبلور و مدیر دوبلاژ متولد ۷ دی ۱۳۲۰ در شهر تهران است. خسرو شاهی در سال ۱۳۴۰ در سن ۲۰ سالگی توسط استاد احمد رسول زاده (دوبلور نقش‌های عمر مختار و ابوطالب در فیلم محمد رسول الله) که شوهر خواهر او نیز هست به طور رسمی وارد حرفه دوبلاژ شد. خسرو شاهی یکی از بهترین و نام آشنا‌ترین دوبلور‌های ایران است. صدای جادویی او در دوبله فیلم‌هایی مثل الن دلون .. آمیتا پاچان .. آل پاچینو .. و داستین هافمن به گوش هر ایرانی آشنا است.

صدای ایشان در فیلم‌های قبل از انقلاب به جای فرزان دلجو و در سینمای بعد از انقلاب به جای بازیگرانی همچون بیژن امکانیان .. ابوالفضل پورعرب .. جهانگیر الماسی .. پرویز پور حسینی شنیده شده است. همسر وی خانم منصوره کاتبی بوده که ایشان هم یکی از بهترین دوبلور‌های ایران هستند و از معروف‌ترین دوبله‌های خانم کاتبی نقش ناتالی در ارتش سری و نقش مادر در کارتون زنان کوچک است.


محمدرضا فروتن

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی


محمد رضا فروتن بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون متولد هفتم دی ماه سال ۱۳۴۷ در تهران است. او دانش‌آموخته دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد بوده و کار بازیگری را در ابتدا با بازی در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ آغاز کرد. بازی او به قدری تاثیر گذار بود که بلافاصله پس از پخش، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به وی داده شد. او با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا او را به یک بازیگر مطرح در سینمای ایران تبدیل کرد. فروتن برای بازی در فیلم قرمز از جشنواره فیلم فجر و برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به‌دست آورد. وی توانست با بازی در کنار هدیه تهرانی عنوان دومین و بهترین زوج هنری ایران را بعد از خسرو شکیبایی و بیتا فرهی به دست آورد وهر دو آن‌ها برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شدند.

بعد از فیلم مرسدس در سال ۷۶ تا اوایل دهه ۸۰ او سوپر استار سینمای ایران بود و بدون شک یکی از موفق‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران است. محمد رضا فروتن توانسته است همچنان خودش را با وجود نزدیک شدن به سومین دهه فعالیتش در سینما به عنوان یکی از ستارگان مطرح سینمای ایران با کارنامه‌ای از بازی‌های درخشانش نگه دارد. وی بازیگری به دور از حواشی بوده و با تلاش مداوم به راهش ادامه داده است. محمد رضا فروتن در سال ۱۳۹۰ در سریال تلویزیونی به نام از یاد رفته سه نقش متفاوت را ایفا کرد؛ که توانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند.


سارا منجزی پور

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 دی


سارا منجزی پور بازیگر متولد هفتم دی ماه سال ۱۳۶۱ در شهر اهواز است. او فارغ‌التحصیل رشته معماری بوده و با بازیگری به شهرت رسید. او در حال حاضر دستی نیز در حرفه مدلینگ دارد. منجزی پور دوره‌های بازیگری و فن بیان را نزد محمد رضا شریفی نیا گذراند و به واسطه او وارد دنیای بازیگری شد؛ و اولین بازی خود را در کار – کلاه پهلوی – بـه کارگردانی ضیاءالدین دری آغاز کرد. یکی از حواشی زندگی وی حضور پشت سر هم او در کنسرت‌های محمد علیزاده بود که شایعه ارتباط او را با این خواننده مطرح کرد، اما این شایعه از طرف خود او تکذیب شد و دلیل حضورش را طراحی لباس در این اجرا‌ها معرفی کرد.

سارا منجزی پور هنوز ازدواج نکرده، ولی می‌گوید عاشق شده اسـت، اما به دنبال عشق نیست و برای آرامش همدم روحی می‌خواهد. همانگونه کـه گفته شد سارا منجزی پور بـه جز بازی و طراحی لباس بعنوان مدل نیز فعالیت دارد. او ابتدا مدل آرایشی بود و اکنون در حال همکاری با یک برند خارجی جواهرات بـه نام الیسا است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو