آکایران :مواد لازم برای لایه اول :

بیسکویت سبوس دار 150 گرم
کره 75گرم

مواد لازم برای لایه دوم :

پنیر خامه ای 200گرم
خامه 200گرم
وانیل 1 ق چ
شکر 3/4پیمانه
پودر ژله آناناس یک بسته
آب جوش 4 قاشق سوپ خوری
یخ 4 حبه

مواد لازم برای لایه سوم :

توت فرنگی 200گرم
آب جوش 1 پیمانه
آب سرد نصف پیمانه
پودر ژله آناناس یک بسته
X

آکاایران: طرز تهیه چیز کیک دو لایه توت فرنگی و آناناس


چیز کیک ها یا همان دسرهای پنیری انواع و اقسام مخلتف و قطعا خوشمزه هم هستند.

روش تهیه :


بنا به گزارش آکاایران : 1- برای درست کردن خمیر چیز کیک، بیسکویت ها را در دستگاه غذاساز ریخته و آسیاب کنید. البته با کوبیدن هم می شود بیسکویت ها را پودر کرد.
2- کره را روی حرارت آب کنید، به بیسکویت ها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
3- قالب کمربندی مورد نظر را آماده کرده و مایه بیسکویت و کره را در ته ظرف بریزید. حالا با پشت قاشق آن را صاف و یکدست پهن کنید.
4- قالب را در فریزر بگذارید. در این فاصله مایه پنیری (لایه میانی ) را درست کنید.
5- پنیر خامه ای را با شکر و وانیل در کاسه ای ریخته و با همزن برقی به مدت دو سه دقیقه مخلوط کنید.سپس خامه را به آن اضافه کرده و باز به هم زدن ادامه دهید.
6- در کاسه ای شیشه ای پودر ژله آناناس را با چهار قاشق سوپ خوری آب جوش مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه در مایکروفر بگذارید. مواد را هم بزنید تا اثری از دانه های ژلاتین باقی نمانده و در آب حل شوند.
نکته:
این کار را به روش بن ماری و روی حرارت کتری هم می توان انجام داد.
7- چهار عدد یخ اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. حالا این مخلوط را به مخلوط پنیری اضافه کنید و به مدت دو دقیقه هم بزنید.
8- حالا قالب را از فریزر بیرون آورده و مایه پنیری را روی مایه بیسکویتی بریزید و روی آن را صاف کنید.قالب را این بار در یخچال بگذارید و دو ، سه ساعت صبر کنید تا مایه سفت شود.
9- وقتی لایه دوم بسته و سفت شد، توت فرنگی ها را برش زده و به شکل دلخواه روی لایه پنیری بچینید.
10- پودر ژله آناناس را با یک پیمانه آب جوش مخلوط کرده و خوب هم بزنید، تا جایی که پودرژله به خوبی حل شود. آب سرد را هم اضافه کنید و کمی صبر کنید تا از حرارت بیفتد.
11- وقتی ژله از حرارت افتاد، با قاشق و آرام آرام آن را روی توت فرنگی ها بریزید، طوری که توت فرنگی ها جابه جا نشوند. دوباره قالب را در یخچال بگذارید تا چیز کیک کاملا سفت و آماده سرو شود.

فوت و فن :


اگر برای درست کردن چیز کیک از قالب کمربندی استفاده می کنید که کارتان راحت است. در غیر این صورت می توانید در ته ظرفی که می خواهید چیز کیک را در آن درست کنید، یک یا دو لایه کیسه نایلون پهن کرده و بعد لایه بیسکویتی را روی کیسه پهن کنید. قرار دادن کیسه در ته قالب برای راحت تر جدا کردن چیز کیک از قالب است.
روش دوم:
اگر از پنیر ماسکارپونه به جای پنیر خامه ای استفاده کنید، چیز کیک تان طعم اصیل تر و متفاوت تری خواهد داشت. در این صورت پنیر ماسکارپونه را از سوپر مارکتهای بزرگ خریداری کنید.

منبع :

آموزش