آکاایران: ترافل های دوست داشتنیِ من!

ترافل یکی از دسرهای خوشمزه و شیک می باشد که طرز تهیه آن بسیار ساده و سریع می باشد. ترافل انواع مختلفی دارد که در اینجا طرز تهیه تارت ترافل شکلاتی را قرار داده ایم.

ترافل یکی از دسرهای خوشمزه و شیک می باشد که طرز تهیه آن بسیار ساده و سریع می باشد. ترافل انواع مختلفی دارد که در اینجا طرز تهیه تارت ترافل شکلاتی را قرار داده ایم.

مواد لازم:

خمیر تارت

کره ی فاقد نمک ۱۸۰ گرم

شکر ۱۲۰ گرم

تخم مرغ ۶ عدد

شکلات نیمه شیرین (ساده) ذوب شده و سرد شده ۶۰۰ گرم

خامه ی سبک ۶۰ میلی لیتر

عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

شکلات کاملا خرد شده ۱۶۵ گرم

خامه فرمی غلیظ ۱۵۰ میلی لیتر

کره ی فاقد نمک ۱ قاشق سوپخوری

پودر کاکائوی شیرین نشده ۴۵ گرم

طرز تهیه:

۱- خمیر تارت را رول کنید تا به اندازه ی یک قالب تارت ۲۵ سانتی متری در آید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

۲- فر را از قبل تا دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

۳- روی خمیر تارت یک ورق فویل آلومینیوم بکشید و با استفاده از وزنه های طبخ، لوبیا یا برنج خشک آن را ثابت کنید. خمیر تارت را ۱۰ دقیقه بپزید. دمای فر را تا ۱۸۰ درجه کم کنید و سپس ۱۰ دقیقه ی دیگر آن را بپزید. فویل و وزنه ها را بردارید و ۱۰ دقیقه ی دیگر بپزید تا زمانی که خمیر طلایی قهوه ای شود. سپس اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

۴- برای مواد داخل آن ، کره و شکر را بزنید تا نرم شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هر دفعه خوب بزنید. زدن را به مدت ۲ دقیقه ی دیگر ادامه دهید تا زمانی که مخلوط روشن شود و حجم آن افزایش یابد. شکلات سرد شده را بزنید. آن را با خامه و وانیل مخلوط کنید. این مواد را درون پاستری سرد شده بریزید و حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار دهید.

۵- برای تهیه ترافل ها، قطعات شکلات را در کاسه بریزید. خامه و کره را در قابلمه ای مخلوط کرده و تقریبا آن را به جوش بیاورید. این مخلوط را روی شکلات ریخته و خوب هم بزنید تا شکلات ذوب و نرم شود. آن را کنار بگذارید تا سرد شود. روی آن را بپوشانید و حدود ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا زمانی که به اندازه کافی جهت رول کردن به شکل گلوله های کوچک سفت شود.

۶- دست های خود را با کمی کاکائو آغشته کنید و با ۱ قاشق چایخوری گلوله هایی از این مواد درست کنید. ترافل ها را در کاکائو بغلتانید و تا زمان مصرف در فضای سرد بگذارید.

۷- بلافاصله پیش از سرو، تارت را از یخچال درآورده و با ترافل ها تزئین کنید.

.

منبع : nasimnaz.ir