آکاایران: آموزش تهیه کیک مرغ به همراه کدو با طعمی متفاوت

آکاایران: آموزش تهیه کیک مرغ به همراه کدو با طعمی متفاوت

هیچ وقت تا حالا در کیک از مرغ و کدو استفاده نکرده بودیم ولی این دفعه میخواهیم آموزش تهیه کیک مرغ به همراه کدو با طعمی متفاوت را به شما بدهیم در ادامه تالاب را دنبال کنید.

برای شما آموزش تهیه کیک مرغ و کدو را داریم که می توانید آن را درست کرده و از طعم عالی آن در کنار خانواده تان کاملا لذت ببرید.کیک مرغ و کدو از جمله غذاهایی است که برای وقت هایی که از غذاهای تکراری خسته شده اید، این غذا را حتما امتحان کنید.

مواد لازم:

ران و سینه مرغ (چرخ کرده): 600 گرم
نمک: سه چهارم قاشق چای خوری
پیاز (ریز خرد شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): 2 حبه
کدو سبز: 2 عدد
شیت (خرد شده): 3 قاشق چای خوری (در صورت تمایل)
جوپرک: یک دوم پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
پاپریکا: یک قاشق چای خوری
ارگانوی خشک: سه چهارم قاشق چای خوری
پودر آویشن: یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
سس کچاپ تند: یک قاشق چای خوری
عسل: 2 قاشق چای خوری
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. جوپرک را از قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورد. کدوها را به خوبی شسته و درشت رنده کنید و کنار بگذارید. روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید. پیاز و سیر را حدود 3 دقیقه در روغن تفت دهید.

2. کدوی رنده شده را خوب فشار داده و آب اضافی آن را بگیرید و سپس به مواد اضافه کرده و حدود 5 دقیقه تفت دهید. شیت خرد شده، جوپرک خیس خورده، تخم مرغ، پاپریکا، ارگانوی خشک، پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک را به مرغ چرخ شده اضافه کرده و به خوبی مواد را ورز دهید.

3. یک ظرف فر به ابعاد 18×20 سانتیمتر را با روغن کاملا چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مخلوط مرغ را در ظرف بریزید.

4. سس کچاپ و عسل را با هم مخلوط کرده و روی مواد بمالید. ظرف را حدود یک ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) قرار دهید. کیک را از فر خارج کرده و پس از حدود 30 دقیقه خنک شدن، آن را برش دهید.

.

منبع :

آموزش تهیه کیک مرغ به همراه کدو با طعمی متفاوت